hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hingsteutstilling?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstilling
 Hingsteutstilling?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Candy_Core

» VIP

Skrevet - 10/01/2008 :  20:22:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Merra mi har 2 3.premieringer(en på hoppeutstillinga på dyrsku'n og en på hooeutstillinga på jarlsberg),hingsten var på unghestsku for noen år siden å fikk godkjent..
Stilte ut hesten te ei vennine av meg, Turbo Knuse, kaldblodsåringer, Fikk bestei klassen sin, å gikk nesten te topps som dagens hest, på jarlsberg i sommer. Jeg fikk premie for beste utstiller jeg da..
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 11/01/2008 :  02:49:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det er moro å stille ut hest - både spennende om "yndlingen" er verdt noe, i strenge dommeres øyne, og blant publikum.
Mange må dra hjem med uforrettet sak, og et "sukk" om at gampen ikke var sååå bra som man selv trodde. Og mange en diskusjon har kommet i ettertid av utstillinger, om "udugelige dommere" osv.
Har selv vært "heldig" med mine NL-hester - og spesielt hoppene - med premier i massevis. Ja, det beste var to 1.-premier, for individ og for avkom, en premiering som knapt er oppnåelig i dag, med dagens avls-politikk med bruk av yngre hester, slik at avkomsgrupper blir stadig sjeldnere. Min nåværende gamle dame har oppnådd to 3.-premier og fire 2.-premier, den siste på Dyrsku'n 2006. Av de hester jeg har avlet og solgt, har nesten alle blitt premiert. Sånt er moro, og et bevis på at man avler gode hester.
Det var også stas å få premie som "bestre mønstrer" på en utstilling. Jeg har derfor også holdt flere kurs i mønstring, noe som kan være nyttig å kunne i flere sammenhenger.
Ja, ALLE hester, uansett rase eller blanding, bør kunne mønstres - bare spør en veterinær.
Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 20/02/2008 :  08:01:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skriver under på at DRA PÅ UTSTILLING. Det er kjempemoro.
Viste hingst på starum i 06 og fikk 1.premie på han. Trente og viste han for en venninne. Helt utrolig opplevelse. Fikk også kåret en hingst jeg er oppdretter på på samme utstilling. Lever på det ennå
Man får liksom beskjed om at man ikke er helt håpløs. he he. (håper jeg hvertfall).

Og enig i at det viktigste av alt er å komme med en velhåndtert hest. man kan faktisk risikere å bli bortvist om det er helt galt..
Presentasjonen teller helt klart litt den også.
Men uansett om dere har hingster el hopper, kom dere på utstilling. kanonmoro.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/02/2008 :  09:37:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vi skal til Stryn i år, selv om jeg ikke har noe stort håp om noe premie :p
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Don_Raul

» VIP

Denmark

Skrevet - 05/03/2008 :  12:12:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi skal på åringsutstilling med "følle" våres i år. Gleder oss masse.
Har tidligere vist shetlandsponni hoppe med føll på utstilling og det var virkelig moro.
Håper også å få kunne tatt hoppa mi med på typegodkjenning :)

~Cecilie&Don Raul~

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.