hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sikkerhets stigbøyler
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Sikkerhets stigbøyler
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Storhil

» VIP

Skrevet - 16/04/2007 :  18:36:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Har jo sett at det er blitt utviklet mange slags sikkerhetsbøyler, bla. sånne som utløses ved stort trykk - som alpin-ski. Men her har jeg sett og hørt om mange "uuæhhh-hendelser", når bøylene har løst seg ut - HØYST uønsket...!!

Har derfor ikke den heeelt store tiltroen til sånne "selvutløsere" enda, da de fort kan bli mer farlige enn "sikre" å ri med.

Opprinnelig postet av T. Boysen

For tiden så bruker jeg ikke sikkerhetsstigbøyler. Har opplevd at strikken blir fort råtten og dårlig på de med strikk, og jeg har selv hatt et lite "uhell" med sånne som utløser seg ved stort trykk. Det var i en sprang time, og mellom to hinder så utløsete den ene stigbøylen seg. Ikke særlig bra. Det endte med meg (stående faktisk) mitt oppi hinderet. Kunne gått verre. Så dem anbefaler jeg IKKE. Holder man øye med strikken så mener jeg de med strikk er best. På salen min er kroken som reima henger i laget sånn at reima skal gli av om man blir hengende etter. Om det fungerer som det skal har jeg heldigvis ikke funnet ut enda. Burde jo finnes noe som fungerer! Og bare når det trengs..
Gå til toppen av siden

Snøros

» VIP

Skrevet - 16/04/2007 :  20:44:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har jo sett at det er blitt utviklet mange slags sikkerhetsbøyler, bla. sånne som utløses ved stort trykk - som alpin-ski. Men her har jeg sett og hørt om mange "uuæhhh-hendelser", når bøylene har løst seg ut - HØYST uønsket...!!

Har derfor ikke den heeelt store tiltroen til sånne "selvutløsere" enda, da de fort kan bli mer farlige enn "sikre" å ri med.

Helt enig med dette! Nå har jeg LITEN interesse for sprang, så har ikke hatt noe problem med dette. Men jeg har hørt at mange har det. Til sprang er det som sagt ikke å annbefale, men til tur ridning- ja, flott til denne bruk..:)
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2007 :  12:20:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
Seida:sånne skal det være på alle saler.dette er fordi om hesten stikker av ut i skogen uten deg med sal,så detter stibøyler med remmer av,så hesten ikke skal henge seg fast,forutsatt at den er åpen da.litt rotete forklart men...

jeg sverger til strikk-stigbøyler,da denne er optimal for meg.Jeg har prøvd en del andre sikkerhetstigbøyler,men enten har problemet vært at de ikke har utløst seg til rett tid,altså enten når de ikke skal eller virkelig skal det og ikke gjør det.Når det gjelder strikken på stigbøylene så må man kjøpe noen med GOD KVALITET! De strikkene jeg haddde før røyk bare jeg skulle sette meg opp elller de hadde sittet på stigbøylen en mnds tid.men de jeg har på salen nå har sitti der i tja,5 års tid.å den ene ser jeg har fått litt sprekker,å så tipper den må byttes snart.
Rir ikke uten sikkerhetstigbøyler!
Etter at man har hørt om folk som har hengt seg fast,å hesten sparker ette dem,eller løper,så tåler ikke hjelmen mange sparkene eller hva som måtte skje.driver kansje med litt skrekkpropaganda her nå,men vær så snill å tenk på dere selv,når det ikke er mer som skal til.

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

VitaRosita

Norway

Skrevet - 06/08/2007 :  10:20:37  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingVitaRosita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVitaRosita  Svar med kopi av melding
Jeg bruker sånne stigbøyler med strikk, og er veldig fornøyd med de. De løsner med en gang man detter av, hvis man blir hengende etter. Men jeg rir for det meste barbak så strikkene mine blir ikke så fort ødelagte!!
Travere kan hvis de vil de også;) Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.