hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Valper ?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Valper ?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

*june*

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2007 :  09:25:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, jeg og typen min har flyttet for oss selv, og nå tenkte vi på å skaffe oss en liten valp.
Mest av alt ønsker vi oss en basset, og vi lurte på om noen visste om basset til salgs eller på vei.
Dere som ikke vet hvordan rasen ser ut kan jo gå inn på www.norskbassetklubb.no og ta en titt ;)
Som sagt, ser vi godt på andre valper også, men helst en liten rase.
Si fra om du vet om noen ;)

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2007 :  12:20:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
jeg er utrolig fasinert av Dansk Svensk gårdshund hehe:P Basset er søt den oxo dah, jeg liker de bassetene med sån stri pels.. hehe ellers så er jo Jack Russel terrier kule, har hørt de kan bjeffe en del, men hvem hunder kan ikke der? Selv har jeg er Australian shepherd...(å hun er jo selvfølgelig best i mitt hode:P)
FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 23/03/2007 :  19:05:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
åssen basset er det dere skal ha da? det fins jo mange forskjellige... de derre lanobassetene syns ikke jeg er noe fine... men de som ligner litt på dreveren er jo knallfine! hva skal dere bruke den til? ...jakt? er ganske mye jaktinnstinkt som BØR utnyttes :). Jeg har en langhåra dachs, brukes til utstilling, spor, jakt og sofagris :) Gå til toppen av siden

*june*

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2007 :  20:06:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tenkte først og fremst på basset normand, den "stramme" med kort pels.
Dachs har vi oxo sett en god del på, men har hørt av oppdrettere at de kan være "hissige" og tro de er større enn de egentlig er ;)
Vi har bare tebkt til å ha hunden som familiehund, men jeg kunne oxo tenke meg å ha den på utstilling :)
Gå til toppen av siden

€Klippa€

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2007 :  21:17:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
å det er så uuuendeligt med fine hunderaser=) hehe..selv har me hatt cocker spanial- som er veldig snille og rolige, veldig flott familihunder, og en chavarlier king charles spainial. den rasen er noelunde det same som cockeren, men den er litt mer spesiell og veldig snill og familie vennlig. eller så suns eg du burde ta ein kikk på cairn terrier eller dverg schnauzer(ja noe sånt..heh), velidg små og snille hunder=) jessen Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 27/03/2007 :  22:04:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
åååh. Spaniel generelt er jo knallfine!!! bare veldig synd det er avla HELT feil på de så det kryr av HD - på lik linje som sheferne... Det er ufattelig trist for det er vakre dyr! men gjør man skikkelig research så kan man unngå de "verste" tilfellene. Min dachs er det mange som faktisk har trodd er en spaniel, men det er jo fordi de nok en gang er krysset med nettopp denne rasen.

må jo bare bruke enhver anledning til å skryte av vovsen min :). Nå kjenner jeg rasen knallgodt da, har hatt dachs i 25 år (og det er min alder), og vet hva du mener med "hissig". Langhåren er da mye mildere, men har jo sett hissige der også. Min er en skikkelig vakthund, men jeg har hatt innbrudd en gang og ønsket meg en vakthund. - men han er bare en skikkelig godgutt, han er så glad at han tisser på seg av glede når jeg kommer hjem fra jobb! hehe! har han med i stallen også, og han er ikke så veldig interressert i hestene egentlig. han nøyer seg med å lukte på mulen, et lite "hei" og så vil han heller legge seg på et teppe eller snuse på en hestedrit.

Det er så gøy med hunder da! lykke til me jakten!!! :)
Gå til toppen av siden

*june*

» VIP

Norway

Skrevet - 28/03/2007 :  08:29:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åh, nå fikk jeg lyst på dachs :P
Synes dvergdachs er fin jeg ;)
Og dverg snauser har vi oxo sett en del på.
Stemmer det at dachs har lett for å få vondt i ryggen?
Vi titter mye på annonser på nettet nå, og vi ser hovedsaklig etter basset og dachs ;)
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 28/03/2007 :  19:15:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er mange dachser som fort kan få vondt i ryggen ja. Det skal jo blant annet helst begrense trappegåing. De har jo en lang rygg, så det er veldig viktig å forebygge ryggskader (gjelder vel generelt med alle hunder, men spesielt dachsen). Viktig å se på foreldrene til valpen og være sikker på at de ikke har svai i ryggen for eksempel - det er ikke bra. Du må gjerne legge ut link til de dere kikker på :). Dvergdachsen er jo kjempesøte! lederen i klubben vår har det, den heter Early one christmas morning fra kennel østbo. Østbo hundene er VELDIG fine (http://www.dachshund.no/ostbo.htm) - mye brukt i avlen som min hund kommer fra - kennel Søril (http://soril.norstart.net/). Anne Marit Olsen er ei dame alle i dachsmiljøet kjenner, hun driver med oppdrett av dachs, finsk støver, beagle og drever tror jeg... hun har kennel amaritas (http://home.halden.net/amaritas/index1.htm) - veldig fine hunder! Gå til toppen av siden

*june*

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2007 :  09:49:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal ta en titt på linkene dine ;)

Jeg og typen skal faktisk en tur til en nabo i helga som vi har funnet ut driver med oppdrett av dachs.
Noen tips til hva vi skal se etter så vi vet den er frisk ?

Gå til toppen av siden

*june*

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2007 :  13:27:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Disse har vi tittet litt på ;)

http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=9594139&sid=3a8ZJ97LJ478807&pos=8&tot=25
Gå til toppen av siden

MogM

Norway

Skrevet - 30/03/2007 :  18:37:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt Dachs i mange år nå jeg også og vil anbefale dem på det sterkeste!!!
Helt fantastiske hunder!!

P.S. Dere bør virkelig vurdere å kjøpe hunden fra Østbo kennel!
Det er der vi har kjøpt alle våre hunder og de har alltid vært friske og
snille

"I see you are -"
"Dumbledore's man through and through," said Harry.
"That's right."

Redigert av - MogM den 30/03/2007 22:05:36 Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 02/04/2007 :  00:45:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Disse har vi tittet litt på ;)

http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=9594139&sid=3a8ZJ97LJ478807&pos=8&tot=25

Opprinnelig postet av *june*

Blizze - som er far til disse er Kennel Søril, samme som min. Det ligger bilde av han på hjemmesiden til Kennel Søril: http://www.norstart.net/soril/hannhunder/blizze.htm . Så vidt jeg vet er det en flott og grei hund. Vet oppdretter kaller den for "styggen", men jeg kan forsikre deg om at det er helt ironisk! hehe! Oppdretter har hatt han helt frem til i fjor tror jeg det var, da hadde de besøk av noen som falt pladask for den - så de fikk han. nå bor blizze i stavanger. Jeg tror disse valpene er noe å satse på ja, men det er jo standard dachsen. Hadde jeg vært deg, ville jeg kikket rundt på flere alternativer - ringt eller mailet forskjellige oppdrettere. De produserer hele tiden :)

Se forøvrig http://www.dachshund.no/ og Anne Marit Olsen kennel Amaritas har visst nettopp fått dvergdachser og venter på kanindachskull også: http://home.halden.net/amaritas/lang_dverg_kanindachsvalper.htm Hun er GURU i dachsmiljøet :).
Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/04/2007 :  11:36:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Hva er HD ?
:)

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 02/04/2007 :  11:45:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
HD=hoftedyspasi. en arvelig sykdom som gjør at hoftene blir helt ødelagte og hundene som er angripet er avhengig av fysioterapi resten av livet. jeg kjenner ei som er hund/heste massør som har en spaniel med HD og hun holder denne i sjakk med daglig massasje. Gå til toppen av siden

*june*

» VIP

Norway

Skrevet - 02/04/2007 :  19:48:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Satser nok på en av dvergene her ;)

http://www.dachshund.no/jegerbo.htm
Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/04/2007 :  21:09:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Oida,så synd at det ikke heller avles på friske hunder da. Spanielene og sheferne også er jo så fine hunder.
Vindur4-ever
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.