hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - steg og avstander! Hva er deres meninger??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 steg og avstander! Hva er deres meninger??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

..Meg..

Skrevet - 03/04/2007 :  20:52:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei!
det er så mange forskjellige meninger når det kommer til steg( antall meter og steg) på linjer å i kombinasjoner!
selv pleier jeg å ha det slik:
Stuss: 3m
travhoppning: 2,5m( altså når man kommer i trav inn å de 2,5 meter er fra bok til hinder.)
1 steg: 7m
2 steg: 10.
3 steg: 14m
4 steg: 18m
5 steg: 21m
6 steg 25m
osv..

Men har merket at dette er veldig individuelt fra trener til trener.
hva er deres eninger? hvor mange meter har dere på disse avstandene?

mvh
meg

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2007 :  23:17:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er jo individuelt, men det er greit å ha noen ca avstander å gå utifra! Feks er det forskjell på hvor stor galopp hesten har, type hinder i kombinasjoner, høyde på hinder, om man rir ute eller inne, baneunderlag osv osv.

I forhold til min hest, er de avstandene du bruker noe for trange om jeg ikke "ønsker" å gjøre det vanskelig for henne, spesielt fra 100/110 og oppover.

Hege Gå til toppen av siden

..Meg..

Skrevet - 05/04/2007 :  17:50:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
hesten min har så vnnvittig stor galopp, rir jeg henne godt frem å får henne til å lenge stegene å få enda større galopp en hva hun egentlig har så går hun uten problemer på 2 steg der det egentlig skal være 4. men hun er veldig ridbar( heldigvis!) så det er heller ikke noe problem å få henne til å gå på 5-6 steg der.
avstandene blir jo ofte allefall 0,5m lenger når man hopper ute, å jo høyere hindrene blir jo mer settes jo avstanden også ut. de avstandene jeg har skrevet er ment på bommer/cavaletter( ikke mer en ca 50cm)
hvor mange M pleier du/dere ha på de forskjellige avstandene jeg skrev opp i det første innlegget når det er snakk om bomarbeid?
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2007 :  22:29:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stuss varierer vi litt. Med feks en uerfaren hest tar jeg gjerne 3 meter ("normal" størrelse og galopp). Men vil jeg få en litt mer erfaren hest til å virkelig sette seg, tar jeg stussen gjerne ned til 2,5. Samme med galoppbommer. Kommer også an på høyde på hinder/stuss.
Hege Gå til toppen av siden

..Meg..

Skrevet - 08/04/2007 :  18:01:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
enig med deg der.
hvor mange M bruker du på de avstandene jeg skrev over som normalt på bakkearbeid øvelser med kun bommer når du rir inne? altså hvor mange meter du har på 1,2,3,4,5 steg. :) er greit å høre litt med hva andre rir på også=)

mvh meg =)
Gå til toppen av siden

Fairytale

» VIP

Skrevet - 16/04/2007 :  19:44:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Avstander:
1 steg: 7,5m
2 steg: 11m
3 -"-: 14-15m
4-"-: 17-18m
5-"-: 20-21m
6-"-: 24-25m
7-"-: 27-28m
osv.
Gallopbom ca.2,5m fra hinderet. Avhenger fra høyden på hinderet:P
Gå til toppen av siden

christinaogodinn

» VIP

Skrevet - 23/04/2007 :  15:18:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en nokså liten islandshest.. han er 130 mankehøyde.. noen som vet sånn ca lengden mellom bommene hr? trav bommer og galoppbommer? Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.5 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.