hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - gnagsår
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 gnagsår
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kil_Rappa

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2007 :  00:23:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKil_Rappa  Svar med kopi av melding
Hesten jeg har på fôr, får gnagsår på siden av mulen, av kombinasjonen med bitt og vanlig neserem (engelsk, er det det den heter?!) har kun den øvre..
Noen som har opplevd det samme?

Må jeg kanskje bare flytte den lenger opp da? eller bytte til hannoveransk nesereim?

Klemmer fra Monica

summer

Skrevet - 06/06/2007 :  12:54:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
...ta bort hele nesereima ? Du må ikke ha noe der som det blir gnagsår, da gror ikke sårene, og det gjør vondt . Gå til toppen av siden

Kil_Rappa

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2007 :  00:50:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKil_Rappa  Svar med kopi av melding
vet jo at jeg kan ta hele bort og ja, men er det noe annet man kan gjøre?

Har noen opplevd det samme på sin hest?

Klemmer fra Monica Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2007 :  05:53:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Om du ikke ønsker å ta den av, så ville jeg tatt på en hannoveransk nesereim ja, og selvsagt smøret sårene hver dag til dem gror helt -pelsen er utvokst. Kanskje nese reimen er enten for stram eller dårlig tilpasset? Har du bilder av hvordan dere fester den?
Kan også bare være dårlig kvalitet av læret.

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 07/06/2007 05:55:03 Gå til toppen av siden

Kil_Rappa

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2007 :  11:27:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKil_Rappa  Svar med kopi av melding
jeg skal knipse et bilde i dag =)
Er ikke under selve nesereima, men mellom bittet og nesereima.. Hvis dere skjønner, men skal ta bilder alikevell ;)

Kil_Rappa

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2007 :  23:04:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKil_Rappa  Svar med kopi av melding
Her er bilde av gnagsåret hennes, ser dere, langt unna både munnviken og der nesereima skal ligge...

Her er ene siden av hodet hennes, vist hvordan jeg plasserer nesereima... (rynkene bak bittet er pga jeg holder henne )

Andre siden av hodet:

litt uklart bilde, menmen...

Klemmer fra Monica
Redigert av - Kil_Rappa den 07/06/2007 23:29:00 Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 07/06/2007 :  23:57:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
det kan ikke komme av låsen på tøyulene ? (bilde nr 2) Gå til toppen av siden

Kil_Rappa

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2007 :  00:23:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKil_Rappa  Svar med kopi av melding
låsen på tøylene er ikke i kontakt med siden der på mulen engang...
Har brukt disse krokene i mange år og...

Molly

» VIP

Skrevet - 08/06/2007 :  10:58:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville ha snudd krokene på tøylene selv om de ikke er borti hesten! Har noe med holdbarhet og slag ol.
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 08/06/2007 :  12:36:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
okey, det ser ut på bildet som om de kan være i kontakt . Det kan være en gissing av selve sidestykket. Jeg tror faktisk jeg ville latt være å ha hodelag på denne hesten til det var grodd jeg ,spesielt nå som sommer og fluer kommer Gå til toppen av siden

Kil_Rappa

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2007 :  19:22:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKil_Rappa  Svar med kopi av melding
har ikke brukt hodelag på henne siden..
Det er ikke krokene, det vet jeg helt sikkert, de har da ikke sjangs til å komme i nærheten..

Hva mener du med å snu krokene?

Gnissing av sidereima kan det heller egentlig ikke være, da dette hodelaget er mykt, og har brukt det hvær dag uten at noe er skjedd før, ikke en antydning en gang..

summer

Skrevet - 08/06/2007 :  23:51:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvis ikke det kan være noen av delene på hodelaget, så er det vel bare et sår hun har fått på annet vis da . Gå til toppen av siden

Kil_Rappa

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2007 :  16:32:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKil_Rappa  Svar med kopi av melding
hun fikk det etter en sjikkelig arbeidsøkt på banen.
Jeg VET at det kommer av kombinasjonen med nesereim og bittet.
Og har bare lurte på om det er noen som har opplevd det samme, og hva dem gjorde da?!

summer

Skrevet - 09/06/2007 :  19:10:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
nesereima er jo langt over, så den er vel uskyldig i denne sammenhengen. bitter er forsåvidt under såret, det eneste som er borti er sidestykket.

At hester får gnagsår av feiltilpasset utstyr blandt annet, er jo ikke uvanlig, utstyr som gnisser etc etc. Eneste egentlig å gjøre med det er å la det området får være i ro , og holde fluene unna så det får sjansen til å gro.
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 10/06/2007 :  00:29:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Har hesten fått tennene sine sjekket også? Men det må jo rett og slett være noe rundt området av nese-reim/tøyle/sidestykke, ser ikke at det kunne ha vært noe annet ?
Håper du finner utav og kan tilpasse annerledes

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.