hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dekken som ikke gnager??!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Dekken som ikke gnager??!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 09/07/2007 :  21:40:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Når det gjelder kvaliteten på softshell så kommer det ann på om hesten din går ute sammen med andre, og om disse hestene eventuelt er "dekken dödare" eller ei. Eller om hesten din er flink til å ødelegge dekken selv.. Vet om flere som har hatt sånt dekken, og ingen erfaring med at de har gått i stykker.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

-Tussiii-

Skrevet - 09/07/2007 :  23:13:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
kommer ikke til å stå sammen med "dekken dødare" nei...men er heimers softshell bedre en horsewear sine dekken, elr er d mye d samme?... Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 09/07/2007 :  23:23:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Og til alle dere som bestandig bare MÅ legge inn innlegg på debatter om hvilke type dekken, der dere spør oss om ikke vi skal droppe dekken istedet.....vær så snill......har lest kommentarene deres mange nok ganger før til å vite hva dere mener. Kan ikke vi som faktisk har hester som trenger dekken/ liker å ha på dekken få bruke det? Jeg vil heller ha en tørr hest med myk muskulatur, enn en hest som er stiv som en stokk og fryser bare fordi han skal stå uten dekken.

Opprinnelig postet av Musical Missile

Ble veldig enig her kjente jeg .
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 13/07/2007 :  21:38:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Og til alle dere som bestandig bare MÅ legge inn innlegg på debatter om hvilke type dekken, der dere spør oss om ikke vi skal droppe dekken istedet.....vær så snill......har lest kommentarene deres mange nok ganger før til å vite hva dere mener. Kan ikke vi som faktisk har hester som trenger dekken/ liker å ha på dekken få bruke det? Jeg vil heller ha en tørr hest med myk muskulatur, enn en hest som er stiv som en stokk og fryser bare fordi han skal stå uten dekken.

Opprinnelig postet av Musical Missile

Ble veldig enig her kjente jeg .

Opprinnelig postet av Opal

Hvis du leser svarene,så gjelder det hester som ikke akkurat blir trent hardt.Men du kan gjerne forklare meg hvorfor hester som blir skritta en tur i ny og ned,trenger bobledekken både ute og inne,nesten hele året??

Mine hester får velge selv når de vil ha dekken de.

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

janniken

» VIP

Skrevet - 14/07/2007 :  12:57:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg sverger bare til horseware dekken. Helst Rambo, evt Rhino. Disse har den spesielle lukkemekanismen som etter min mening er super både for bevegelsesfrihet og gnag. Den billigste typen av horseware dekken (AMIGO) har ikke denne spesielle lukkingen. Men som flere har sagt tidligere alle hester er ulike, så man har jo ikke noen garanti for at det dekket ikke vil gnage på din hest. Men vet veldig mange som er fornøyd med Horseware sine dekken. Det er hvertfall viktig å kjøpe rett str på dekkenet uansett hva slags dekken du velger..Håper du finner et dekken som passer bra til din hest og ikke gnager Gå til toppen av siden

-Tussiii-

Skrevet - 14/07/2007 :  14:38:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
blir nok horsewear ja med den krysselukkinga elr hva d heter... Gå til toppen av siden

-Tussiii-

Skrevet - 14/07/2007 :  14:44:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
vurderer å kjøpe det der horsewear jumbo, noensom har det? Er det et bra dekken Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 20/07/2007 :  12:01:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Horseware er for meg det eneste som virkelig duger! Jeg har et jumbo, men har ikke brukt det enda...
I utgangspunktet så foretrekker jeg å bruke "undertøy", dvs et tynt dekken underst som jeg kan vaske jevnlig. "Amigo summer sheet" (i ren fast bomull) fungerer SUPERT til dette! Også "Amigo insulator" stalldekken (med nylon inderst) fungerer perfekt som "vinter undertøy". Begge disse dekkenene får plass i vanlig vaskemaskin.
"Undertøyet" kan godt være en halv størrelse (5cm) mindre enn selve dekkenet. Til eksempel bruker hesten min 145 i vanlig dekken og 140cm i "undertøy". Det er ikke bra at halsutskjæringen er for stor, da vil dekkenet lettere gnage. -På Horsewares dekkener er det meningen at rumpen skal stikke litt ut bak!
Lykke til i dekken-jungelen...

:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

HildeChristine

Skrevet - 10/01/2008 :  13:56:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Horseware!! *bøye seg i støvet* Gå til toppen av siden

Ponnien+Theo

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2008 :  22:11:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePonnien+Theo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonnien+Theo  Svar med kopi av melding
Ærlig talt du/dere som "bråker om dekken". Du sier at hesten din selv bestemmer om en skal ha på dekken, hvor normalt er det liksom? Det er vel mer normal å ha på dekken hver dag, enn å ha på i ny og ned. Hva er meningen med det, varme opp hesten slik at den blir frossen av å stå uten.
Du lurer på hvorfor vi bruker dekken! En hest bruker mye energi på å holde seg varm.har ikke sett mange hester som "elsker" å stå ute i snø,regn,vind uten dekken som elsker det.
Min fjording blir barbert på senhøsten, bruker dekken hele døgnet, selv om det har kommet en del pels nå. Jeg gjør dette så han ikke skal bli så våt av svette evt regn når vi er ute å rir, han yter også bedre fordi han slipper å bli så sabla svett pga voldsomt med pels. svett/våt hest og minusgrader er ikke akkurat verdens beste kombinasjon.
Vi rir jo også med tepper..he he, ja fordi vi vi at hestens nyrer som ligger "så langt ut" ikke skal utsettes for unødvendig kulde.
Vi bruker dekken fordi vi ønsker at hestene våre skal holde seg varme ( muskler,ledd) og for at de skal slippe unødvendig bruk av energi på å holde varmen.
jeg er enig, start heller en egen tråd der dere diskuterer deres dekken-frie og naturlige hestehold.

...og til trådstarter. HW RHINO - ER MIN FAVORITT!

Tribute to my best friend ever - Luke - savner deg masse ponni'n min
www.idaponniene.piczo.com
Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 11/01/2008 :  02:00:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Horseware Horseware Horseware!!!!! Rambo er tingen!!!!!
:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 19/01/2008 :  10:04:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har god erfaring med Rhino Amigo :)

Men jeg har forelsket meg i Weatherbeeta dekkena jeg da! Har et regndekken (hadde et til, men solgte det til ei venninna da hun trengte det, og jeg ikke egentlig trengte 2). Nå vurderer jeg å kjøpe meg en halvtykt dekken, og da går jeg for dette merket. Det ligger fint på min hest (kraftig quarter).

Det er jo ikke så lett å kunne garantere for hvilke dekken som ikke gir knag på din hest. Noen hester er vanskelige å finne dekken til, andre ikke. Du må nesten prøve deg fram.

Men nå er det langt på vinter! Fant du deg noe dekken? Interessant å høre hva det blei til og om du fant noe som passet?
Gå til toppen av siden

linn_elvoey

Skrevet - 24/01/2008 :  00:41:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt enig med dere andre! Ikke vits i å bruke penger på andre dekken enn Horseware! De er skikkelige, robuste og varme!

Men litt skuffa over vanntettheten til Amigo, noen flere som har merket dette? Har et Amigo med 200 g og hel hals.
Hva anbefaler folk som det aller beste regndekkenet? Må være 100% vanntett! (bor i Bergen!!)
Gå til toppen av siden

Maren+Merkur

» VIP

Skrevet - 30/01/2008 :  07:49:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
For det første så er det noen hester du aldri kan unngå at vil få gnag, fordi pelsen (særlig etter klipping) vil få så dårlig kvalitet (særlig sent på vintern), at det skal veldig lite til. Et annet spørsmål her er vel også hvordan hest du har, og hva slags dekken du har hatt tidligere, som ikke har fungert. Noen hester har bredere skuldre enn andre, og ulike dekkenmodeller vil derfor også ligge ulikt på hesten. For noen vil en halvhøyhals være lurt, mens på andre kanskje ikke..

Ofte vet jeg at folk har god erfaring med Horseware sine dekken - Rhino, Amigo og Rambo. De finnes i ulike modeller, og derfor også ulike passformer. Kanskje du finner et som passer din hest godt? Men jeg kan ikke garantere at det ikke gnager..

Heimers softshell dekken er også fine på den måten at det er litt "strech" i materialet, i tillegg til at det er sydd inn splitt for å få ekstra bogfrihet forran. Om det er på bogene hesten din får gnag kan det kanskje være tingen. Dekkenet har også litt høyere hals, slik at det også fører til at det blir nor romsligere forran, uten at den henger og slenger. Iallfall på de hestene jeg har sett dette i bruk på..

Opprinnelig postet av spoff

Helt enig. Har bare gode erfaringer med Horseware, kjøper ikke annet ass. Vil heller bruke mer penger på noe hesten min kan ha gelde av leenge. og som IKKE gnager. Dekkna er knallgode, anbefales:)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.