hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bitt?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Bitt?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

SiljeOgSolveRoss

Skrevet - 28/01/2008 :  21:13:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
HeiHei..

Jeg lurer på hvilke bitt som er milde og hvilke som er sterke?
Hvilket bitt bruker dere på hesta/ponniene deres?
Bruker selv mest hackamore, men også 3-delt eplebitt

Takk for svar

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 28/01/2008 :  21:23:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
tredelt til dressuren og sprang og tur og pessoa i perioder når han er heit og blir sterk men max 1 uke av gangen bruker noe hack men sjeldent bruker den da på tur
smil til verden så smiler den til deg :) Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 29/01/2008 :  14:32:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Bruker hack, og dodelt bitt. Har 3 delt og. Har hørt at 3 delt er veldig mildt og fint for det former seg etter ganen til hesten og klyper derfor ikke inne i munnen....
Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

Stjernekar

Skrevet - 29/01/2008 :  21:35:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Postkandar til vanlig, S-kandar+kapsun når jeg rir akademisk og todelt trinse i sprang...
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 29/01/2008 :  22:26:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg bruker lærbitt. hesten min går dritbra på det - og det er ikke sterkt (med en myk hånd vel og merke... det gjelder jo generelt for ALLE bitt).

Jeg kan også, som 'stjerneklar' , ri han med S-kandar og kapsun - det fungerer kjempefint!
Gå til toppen av siden

Inga+Bailey

» VIP

Skrevet - 30/01/2008 :  10:02:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har helgummi-bitt på hesten min, og dette er jo dermed veldig mildt! Hun er under innridning, så jeg vil liksom ikke "skremme" henne med bitt i et så tidlig stadium!:)
Eneste negative er at bittet er godt å tygge på, og hun spiser på det hele tiden! Så spørs om jeg må finne på noe annet etterhvert ;)

BAILEY TRENGER HELFÒRVERT!! Se finnkode: 15931305 for mer informasjon. Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2008 :  18:43:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Jeg lurer på hvilke bitt som er milde og hvilke som er sterke?
Hvilket bitt bruker dere på hesta/ponniene deres?
Bruker selv mest hackamore, men også 3-delt eplebitt
Opprinnelig postet av SiljeOgSolveRoss

Liker ikke betegnelsen sterke og milde bitt, for ethvert bitt kan være skarpt dersom det sitter en idiot i andre enden.

Todelte bitt bruker jeg ikke i hele tatt, pga nøtteknekkereffekten. Jeg bruker av og til tredelte bitt, men alltid med faste ringer, da disse er mest stabile (og vil ikke klype). Helst rir jeg med rette bitt, enten rett trinse (med faste ringer) eller rett pelham (med to tøyler selvføgelig). Og jeg bruker alltid tynne bitt, da hesten min ikke har plass til tykke bitt i munnen. Under kjøring bruker jeg rett postkandar. Og på tur rir jeg gjerne bittløst.

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 30/01/2008 :  19:48:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg rir med 3 delt bare... Har ett eplebitt 3 delt og ett vanlig(litt tynt) 3 delt, er veldig fornøyd, har hent noen få ganger at jeg har mått ridd med pessoa bitt på tur... Men siden det er så sterkt så protesterer hesten så trenger ikke bruke dette lenger.... Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.64 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.