hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hest som klør halen.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Hest som klør halen.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

AinaRainaNico

Skrevet - 16/07/2007 :  21:57:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min setter rompa inntil veggen og lager en skikkelig kaktus øverst på halen. Og det er så stygt . Dette er spesielt om sommeren. Jeg har prøvd Leovet Anti Rub (litt usikker om jeg skrev det riktig) uten særlig resultat. Noen gode tips eller råd? Da bli jeg veeeldig takknemlig

liwedell

Norway

Skrevet - 16/07/2007 :  23:47:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min gjør også sånn innimellom, eneste jeg gjør da er å vaske han så gir han seg med det... Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 17/07/2007 :  01:47:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veel - hvor mange av oss folk klør ikke bak en gang imellom - bare at vi ikke gjør det foran andre folk.... - bare sånne ufine mannfolk, da - de klør seg både her og der.... (Av og til lurer jeg på hvor nær aper enkelte mannfolk er...)

"Der bak" kommer det stadig ut "stoff" som kryr av bakterier, og vil tro det kan klø ille av og til, og da er nærmeste gjerde eller tre en løsning for å klø tilbake.

Ja - og det KAN jo være at det er orm eller lus som klør - så da bør det sjekkes med hvor lenge siden det er forrige ormekur - eller ta frem et forstørrelsesglass og sjekke for små, ubudne gjester, som ofte setter seg oppå halerota - og klør som f.....

Gå til toppen av siden

VitaRosita

Norway

Skrevet - 29/07/2007 :  00:09:46  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingVitaRosita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVitaRosita  Svar med kopi av melding
Ja, det kan være(som Trine sier) noen ubudne gjester. Sikker på at hesten din ikke har fått litt soleksem, på halen? Vet om mange hester som får det om sommeren og de får ikke akkurat vakker hale. Vask hesten regelmessig, med en såpe som er helt nøytral.(ingen såpe, parfyme eller andre "irriterende" midler) Hvis ingen av de tipsene som har blitt nevnt hjelper, kanskje det hadde vært lurt å kontakte en vetrinær e.l, bare for å se at alt var greit liksom?

Lykke til videre da;)

Travere kan hvis de vil de også;) Gå til toppen av siden

Thea_Amanda

Skrevet - 03/08/2007 :  18:53:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vask det området han klør med lactacyd. Det skal hjelpe mot kløen Gå til toppen av siden

ida-e

» VIP

Skrevet - 06/08/2007 :  22:45:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseida-e  Svar med kopi av melding
du kan også vaske d med grønnsåpe, d fungerer heletiden..
hoppa mi klødde i halen og mana hele tiden,så vasket jeg henne med grønnsåpe,men det er utrolig viktig å skylle d godt ut, og da sluttet hun.. så hver gang hun klør vsker jeg henne med grønnsåpe,funker hver gang

laura..skjønne hoppa mi med stjernebless Gå til toppen av siden

fruen

Skrevet - 07/08/2007 :  21:07:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
hadde samme probleme på varmblods hoppa mi i fjord sommer.fikk i råd å vaske halen med kaldt vann og det funka Gå til toppen av siden

AinaRainaNico

Skrevet - 11/08/2007 :  22:38:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for alle tips

Jeg har nå prøvd å vaske halen litt med jevne mellomrom, og da har jeg vasket med optima-ph hudvask, skyllet med kaldt vann og deretter sprayet på med hudsprayen tilslutt, og synes dette har funket fint

Det ser sånn generelt ut som dette er et typisk sommerproblem, hestene bare må klø seg overalt.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.