hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fluer rundt pattene??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Fluer rundt pattene??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tina_Marie

Skrevet - 07/08/2007 :  08:30:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tok hesten min hjem en tur i går fordi vi har så flotte grus- og skogsveier å trene på. Det jeg la merke til når jeg hadde "haget opp" et lite område hun kunne gå på for dagen, var alle disse små, fluelignende vesenene som var på henne hele tiden! De satte seg under magen, helt bakerst, ved pattene, og ble der! Det var tjukt av dem! Da jeg la merke til dette, hentet jeg en klut med lunka vann og fikk dem vekk, og da så jeg at hun blødde der disse fluegreiene hadde vært!
Vet noen hva dette er og hvordan jeg kan bli kvitt dem? Jeg sprayet på fluespray og det hjalp bare litt.

Noen som har noen tips til å bli kvitt disse beistene som plaget fruen min?

summer

Skrevet - 07/08/2007 :  21:52:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du blir ikke kvitt de, men du kan prøve å smøre inn området med noe feit salve så det blir litt mindre intr for fluene :) Gå til toppen av siden

Tina_Marie

Skrevet - 07/08/2007 :  22:43:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg bruker av og til spenol, er dette nok? Eller er det noen som har et forslag til andre salver/kremer? Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 07/08/2007 :  23:04:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
helosan er super. smører du tykt på av det holder de seg unna:) brukte spenol selv på min hest, men det hjalp ikke, men helosan funker:)
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 08/08/2007 :  09:05:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Viktig at du er flink til å holde området rundt og selve juret rent. Vask med vann evt med litt lactacyd i. Et møkkete jur lukter interessant for fluer og er et oppkomme av bakterier og andre ulumskheter!

Ellers må man nesten bare prøve seg frem med diverse kremer og sprayer. Du har jo fått noen anbefalinger allerede.
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2007 :  09:19:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg synst streptolin(spenefett) funker bra for å holde juret og den stripa framover magen fluefri:) Hoppa mi slet med insektsbitt og var ganske så sår og litt hoven, men med et lag streptolin om dagen holder hun seg insektsfri og fin under der. Og så godt som det er å bli smurt inn!!! Storkoser seg
Gå til toppen av siden

Tina_Marie

Skrevet - 08/08/2007 :  10:59:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er nøye med å holde det rent. Jeg vasker annen hver dag med mildt grønnsåpevann og smører med spenol etterpå. Men jeg skal prøve med helosan, har ei stor tube liggende! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.