hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - trenger noen tips innen horse man ship
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 trenger noen tips innen horse man ship
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Veronikaoglollipop

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2007 :  15:24:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei ! jeg har veldig lyst og begynne og trene litt natural horsemanship med hesten jeg har på foor ... den har litt vanskelig og få knyttet seg til folk , så jeg tenkte natural horsemanship var løsningen siden han ikke stoler helt på meg ennå
så jeg lurte på om noen som kan litt natural horsemanship kunne gi men noen tips i begynnelsen?

1: hva skal jeg begynne med først`? og hvordan

2: når jeg har fått til det jeg trente på først, hvordan skal jeg gå videre da, og hvordag?

3: og etter jeg har fått til nr 2 , hva skal jeg gjøre da? og hvordan

håper dere kan hjelpe meg litt det hadde vært koselig ;)
KLEM FRA VERONIKA OG MY BOY LOLLIPOP

Hallo : )
Jeg heter Veronika , bor på en liten plass Kalt Florø , (norges vestligste by .. ) ja , Her venter vi på ett helt nytt funt hestesenter . noe som jeg gleder meg kjeempe mye til . nå rir jeg på soldal hestesenter . en koslig plass litt utenfår byen .. :) Har 1 Foor ponni. Han er bare VERDENS søteste ! <3 elsker han . han heter My boy Lollipop. og han har jeg hatt i 1 og ett halvt år nå . :)

Redigert av - Veronikaoglollipop den 06/08/2007 15:32:29

Emblan-min

Skrevet - 06/08/2007 :  23:43:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe jeg har ikke enkt å besvare 2. og 3. spørsmlet ditt fordi det betyr ikke noe på dette stadiet. Ikke tenk for fort frem, konsentrer deg om der du ligger NÅ og ta det med en klype salt. Jeg mener at du ikke skal forvente en hest som fotfølger deg å "tilber" deg etter en dag med noe horsemanship. Ville jo vært flott om det ble slik, for all del men man må bare unngå de enorme forventningne av og til så ikke de kommer i veien for deg å hesten din =)

Nå vil jeg svare på spørsmålet ditt.. Seven games, av Pat Parelli er noe du kan søke opp på nettet.. Søk på google og du finner mange sider som ramser opp pungt for pungt hva det går ut på.. Selv bruker jeg disse en del..

Husk at tillit og sterke bånd ikke dukker opp over natten!! Horsemanship betyr å lese hestens språk, du skal kommunisere på dens prinsipper!! Det vil si at ved å drive horsemanship er meninga å kunne bli venn med hesten ved å gi rete signaler som er demmes naturlige atferd. Husk at selvom hesten din ikke er noen villhest så har ikke tankegangen til hesten forrandret seg noe på over mange 100 år..

Monty Roberts har noe som heter Join Up. Du kan også søke dette opp på google og finne gode sider om det. Selv fungerte ike dette så bra hos meg. I mine øyne går seven games og join up ut på ganske det samme. Med helt forskjellige fremgangsmåter men med samme mål: nemmelig å skape vennskap og tillit til hestene våre =)

Håper du fikk noe ut av dette svaret ;)
Gå til toppen av siden

Veronikaoglollipop

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2007 :  15:42:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen tusen takk<3
skal gå på google nå og lære meg litt ;)
gleder meg til og prøve ;)
klem;)

Hallo : )
Jeg heter Veronika , bor på en liten plass Kalt Florø , (norges vestligste by .. ) ja , Her venter vi på ett helt nytt funt hestesenter . noe som jeg gleder meg kjeempe mye til . nå rir jeg på soldal hestesenter . en koslig plass litt utenfår byen .. :) Har 1 Foor ponni. Han er bare VERDENS søteste ! <3 elsker han . han heter My boy Lollipop. og han har jeg hatt i 1 og ett halvt år nå . :)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.