hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - BOLLE mage.?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 BOLLE mage.?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Argento-Luotas

Skrevet - 08/08/2007 :  12:23:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
eg har en liten sportshest, som før hadde veldig vanskelig for å legge på seg, men som nå står men en liten trillrund mage!
får så vidt kraftfor..: ca 4dl komplett, vitamintilskudd, litt c-vitamin(for å styrke imunforsvaret),litt biotin( for sunnere hov-vekst).
hun går ute på beite hele døgnet nå om sommeren og på tørre rundballer om vinteren.
(ps: ikke lengesiden hun fikk ormekur..)

hva skal eg gjøre for å bli kvitt bollemagen?

summer

Skrevet - 08/08/2007 :  14:46:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
noen hester får veldig bollemage av både gress og rundball :) Så enten må du fore henne på høy , eller rett og slett trene den bort. jeg antar da at holdet ellers er normalt ? Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 08/08/2007 :  20:13:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror ikke det hjelper og fore med høy... Hestene mine ble nesten mer trill runde av og få høy en å gå på gress Jeg ville nåkk prøvd og kutta ut kraftforet... og gitt det vitamingreiene i bøtte med litt vann og gulerøtter... også trent h*n litt mer en det du gjør nå... Eller, tatt h*n inn om natten... Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 09/08/2007 :  01:22:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje unødvendig å nevne - men ormekur er det nå tid for, da mange hester har "gumset mark" hele sommeren - og de lager også store mager... Gå til toppen av siden

Argento-Luotas

Skrevet - 09/08/2007 :  23:36:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for gode tips(;
men vist eg kuttar vekk alt kraftfôret, hvor skal hun få energien fra?
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 10/08/2007 :  02:21:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veeel - du vil vel først finne ut om hun "mister energien" når du har prøvd uten kraftfòr en stund.

For noen hester kan det å ikke få så mye kraftfor være det samme som å "kutte ut smøret på brødskiva".
Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 10/08/2007 :  15:09:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg vil bli veldig overrasket om bollemagen kommer fra 4 dl kraftfor ...... Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 10/08/2007 :  15:23:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Høres ut som "gressmage" på meg.
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Argento-Luotas

Skrevet - 18/08/2007 :  02:10:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
hun begynner å komme seg, det kommer nok av beitesesongen;):P Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 26/08/2007 :  13:59:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Hestene på stallen vår fikk plutselig "bollemage", og det viste seg å være orm/mark. Og det hadde de fått på tross av ormkur! Ville sjekket ut det også hvis det ikke blir bedre ;)
Black Baily <3 Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 30/08/2007 :  15:04:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Hvorfor vil du ha bort "bollemagen"?
Fjordingen min har det

Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden

Argento-Luotas

Skrevet - 20/12/2007 :  21:46:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvorfor vil du ha bort "bollemagen"?
Fjordingen min har det

Opprinnelig postet av Janita.Rosalind

e jo ikkje fint me bollemage på stevna dah xD *stevne sesongen er over meen*
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 21/12/2007 :  04:07:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ehh - har den bollemage enda?
De fleste hester blir jo kvitt den med litt trimming utover høsten, og ikke så mye "smør på maten" som friskt gress er.
Min lille dame hadde en solid "tromme" da hun kom fra en deilig sommer på slipp, men nå er fasongen adskillig bedre, det synes, selv om hun er vinterkledd i tjukk pels.
Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 21/12/2007 :  16:28:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Du er visst virkelig opptatt av utseende på hest, må jeg si
Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 21/12/2007 :  23:28:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Du er visst virkelig opptatt av utseende på hest, må jeg si

Opprinnelig postet av Janita.Rosalind

Nå er det jo ikke bare utseendemessig det kanskje ikke er så heldig, å være "bollete" og tung er jo ikke særlig gunstig for hesten heller, med tanke på økt belastning og slitasje...

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 22/12/2007 :  11:43:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Så da, om ikke lenge lider min 20års fjording av belastning?
Hun har alle år hatt "bollemage"!

Har aldri hørt at litt vomme på hesten vil skade den med belastning...

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.84 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.