hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Regndekken m/hals?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Regndekken m/hals?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

janniken

» VIP

Skrevet - 17/08/2007 :  16:17:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen som har tips om hvor jeg kan finne et rimelig regndekken med hals? Skal ikke være et vinterdekken, men et tynt/mellomtynt overgangsdekken uten foring i halsen.

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 17/08/2007 :  19:03:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Horze har med avtagbar hals som jeg tror selges separat. Kun tynt for i nylon(?) som passer godt på sommeren, høst og vår;) Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 17/08/2007 :  20:31:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, det fra horze, er jeg veldig fornøyd med Eneste som er et stort minus er at du bør ha et flis dekken eller et tynt dekken under for at det skal være 100% vanntett... Ellers er jeg KJEMPE fornøyd med det
Det heter Rain Dance og halsen heter Rain Dance hood
Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 24/08/2007 :  09:45:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Sjekk sidene til en engelsk internett butikk: www.robinsons-uk.com registerer du deg som kunde, f.eks for å få katalogen tilsendt, det er gratis, så kan du melde deg på slik at du får nyhestsbrev fra dem. Da kommer de på mail til deg. Det kan du gjøre noen kupp på dekken. De er vanligvis veldig dyre i England og i tillegg kommer jo toll og frakt og og og, men når de har salg så har de SALG!!

De er spesialister på dekken med hals. Har aldri sett så mange dekkentyper med hals, så der kan du finne noe ja. Sjekk med tollen hva som er tollfritt inn i landet.....hørte noe om at grensen skulle heves fra kr. 200,- til...3-400?? Husker ikke, men du kan fint finne regndekken der nå for under 200,- fordi de selger ut masse om høsten som er vår/sommervarer.

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

Wich

» VIP

Skrevet - 09/09/2007 :  23:59:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Alpha Horse har bra regndekken med avtakbar hals. Men mulig det er tykkere enn det du er ute etter!?
Vet hvertfall at det skal være bra.
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2007 :  00:25:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Jeg har AlphaHorse sitt regndekken, jøss - er knall fornøyd!! Stått ute i skikkelig regnvær, men ikke dråpe våt å finne under! Har enda ikke fått halsen, var utsolgt - men regner med at den kommer snart. Det som manglet var pus/teddy på manken, men ettersom det er regndekken er det jo ikke like tungt som et vinterdekken, derfor mindre fare for gnag e.l - men jeg kommer nok til å sy på en god myk teddy der jeg allikevel.
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2007 :  00:29:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
egge til at til den prisklassen finner man flere dekken, evt. med avtakbar hals. Feks. billigserien Amigo til Horseware har.

AH dekkenet alene, uten hals, koster rundt 1.300 og vinterdekken 1.500,- men ser det varierer litt fra butikk til butikk, tror regndekkenet selges i noen butikker for 8, eller det var gjerne 1.000,-

Jeg har som sagt regndekkenet men skal ha halsen som tilhører vinterdekkenet. Ettersom han skal barberes senere.

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Wich

» VIP

Skrevet - 10/09/2007 :  00:36:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Alpha Horse har bra regndekken med avtakbar hals. Men mulig det er tykkere enn det du er ute etter!?
Vet hvertfall at det skal være bra.
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 10/09/2007 :  08:22:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
www.eldonor.no

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2007 :  14:41:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Butikken jeg jobber i tar inn fra Eldonor, men man kan vel kun kjøpe fra forhandler (nettbutikk feks) og ikke fra leverandøren - Eldonor. Kan hende dem sender ut, men minhesteutstyrsbutikk tar vertfall inn, eh sikkert feil ¨navn¨ - må stikke.

TORHILD

» VIP

Skrevet - 10/09/2007 :  23:57:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvilken størrelse er det du trenger? Her http://www.stallfrisk.no/hesteutstyr.php?kat=tilbud har de iallefall tilbud på den forrige modellen av A.H. rainy, men det er desverre bare small og medium halsen igjen.
Men kikk litt lenger ned på siden, på det WeatherBeeta Landa Lite Standard, det har de halser str large til. Har det dekkenet selv, og er veldig fornøyd. Og prisen er også veldig bra!!!

Gå til toppen av siden

Polaris79

» VIP

Skrevet - 11/09/2007 :  01:29:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med Don Pedro. Alpha Horse sine regndekken er virkelig suverene! Hesten forblir TØRR, uansett hvor mye det regner. Gode pusteegenskaper, blir ikke klamt åkkesom, ser det ut til. Og passformen er det heller ingen ting å si på. Dekkenet er også svært rivesterkt - med sine 1800 Denier tåler det mye juling.
Som nevnt tidligere i denne tråden finnes det hals til dem også, men det får noen andre uttale seg om.
Når det gjelder pris er jo ikke disse dekkenene de billigste på markedet, men de er virkelig verdt hver en krone. Man får det man betaler for.
Gå til toppen av siden

lille_meij

Skrevet - 16/09/2007 :  12:23:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Sjekk sidene til en engelsk internett butikk: www.robinsons-uk.com registerer du deg som kunde, f.eks for å få katalogen tilsendt, det er gratis, så kan du melde deg på slik at du får nyhestsbrev fra dem. Da kommer de på mail til deg. Det kan du gjøre noen kupp på dekken. De er vanligvis veldig dyre i England og i tillegg kommer jo toll og frakt og og og, men når de har salg så har de SALG!!

Opprinnelig postet av HelleG

Men hvordan vet du hvilken størrelse du trenger da på dekken? Det er jo bare størrelser som 4,0 osv...
Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 17/09/2007 :  12:00:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Du må regne om litt. Det står i inch på de engelske str så da tar du den engelske str og ganger opp med 25,4. Da får du norsk str.

En hest som vanligvis bruker 135 bruker ca 5,6 tror jeg det er i engelsk str. Har ikke kalkulator her på maskinen....sukk, men da har du malen.

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

lille_meij

Skrevet - 17/09/2007 :  17:40:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okei...=) Men jeg fikk at 5,3 var 135 jeg på kalkulatoren. Hesten min bruker den størrelsen, så lurte bare på om det er 5,3 eller 5,6 som er rett str. Vil ikke bestille feil størrelse hvis jeg bestiller der i fra;P Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 18/09/2007 :  22:36:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når jeg har bestilt dekken fra England har jeg bestilt størrelse 5.9 som tilsvarer 135 cm her hjemme. Dette gjelder hvertfall wheaterbeata dekkene men er sikkert standard for alle andre også. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.