hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Blir lat på banen!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Blir lat på banen!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

christinaogodinn

» VIP

Skrevet - 18/08/2007 :  22:08:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei=)

har en hest som mister liksom all energien han har med en gang han kommer inn på ridebanen. Man måm liksom mase veldig mye for at han skal gå frem, synes det er veldig irriterenes når jeg vet hvor ivrig han er på tur. da er det nok med litt sjenkel så er han i galopp..

Noen som har forslag til hvordan jeg kan få han mer livlig på banen?
Noen enkle øvelser eller noe lignenede??

kjempetakknemmelig for svar=)

AinaRainaNico

Skrevet - 18/08/2007 :  22:28:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det første som slår meg er at han synes det er kjeeeedelig å ri på bane! Men det har du sikkert funnet ut

Hva med å gjøre litt bakkearbeid og løshopping? Løshopping er det jo mange som liker for da er det litt action Da vil han jo etterhvert forbinde ridebanen med noe gøy og da får dere hvertfall kommet dere inn på banen før han detter sammen av kjedsomhet

Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 02/09/2007 :  20:40:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde en slik hest som ikke ville på banen, det var så kjedelig, så det på hele hesten.

Jeg satte opp litt hinder og bommer, og det synes hun var kjempegøy... så gjorde vi en dag eller to i uka og da blei hun bedre :)
Gå til toppen av siden

*Prinsen*

» VIP

Skrevet - 06/09/2007 :  21:50:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sett på en bitless bridle, hindrer ikke pust og lungekapasiteten. Hesten min ble en helt annen og fikk flott framdrift og mye mer positiv til arbeidet etter jeg byttet ut bitt med bitless! (Bare et tips!) Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 07/09/2007 :  03:03:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dere kan tenke dere selv: Ridebanen er som et klasserom - ofte gøøørkjedelig og trøttende, med "krav og krav og krav" om at "noe skal læres".

Ute på tur: Jippi! Fritt lende, masse å se og høre på, ofte friskt tempo og bare gøy og moro!

Hva ville dere valgt...??
Gå til toppen av siden

*Prinsen*

» VIP

Skrevet - 07/09/2007 :  12:39:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Derfor må man gjøre trening på banen til noe gøy! Er man flere hvorfor ikke ha gymkhana, kan man ikke trene sprang, så legg heller ut bommer (cavalettier). Ros hesten mye, ha med deg mp3 spiller, syng og vær glad, dette er igjen positivt for hesten, da vi slapper mer av, kommer inn i en rytme og høres positive ut. Ikke ri rundt og rundt på firkantsporet, ikke ri rundt og rundt på en storvolte (virker som mange trenere eeeelsker dette). Ri småvolter i hvert hjørne, legg inn noen storvolter i ny og ne, men ikke bli på de, gjør masse økninger og tilbake igjen, travers/versader, masse slangelinjer, og mange skrittepauser! Gå til toppen av siden

christinaogodinn

» VIP

Skrevet - 03/10/2007 :  09:50:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar
Islandshesten min har nå blirr veldig mye bedre og går veldig gått frem. Når jeg rir på banen gjør jeg veldig mye rart som sprang, ri på storvolte, longere, løshoppe, og forskjellige andre øvelser.

Han går veldig gått frem i trav nå og blir bare bedre og bedre i galoppen. Håper på at han en dag skal bli en flink og fin Dressur og sprang ponnien min=) Han hopper også glatt 90 cm nå, går veldig gått frem..
Gå til toppen av siden

christinaogodinn

» VIP

Skrevet - 01/11/2007 :  22:06:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Løshoppet han faktisk her en dag, som jeg tror og det såg ut som om han trivdes. Han hoppet 110 den dagen, det var med en annen hest da men likevel, han ble plutselig ei kruttønne xD Gå til toppen av siden

martherosnes

Skrevet - 07/01/2008 :  10:59:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor ikke ta litt fri fra banen? Ta en uke hvor du, hver gang du skal ut å ri, rir på tur!? La hesten din more seg å ha det gøy, og at du, som de andre har skrevet, gjør banen til et morsommere sted å være:)

Lykke til!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.