hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Avhengighets/sprekhetsproblem
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Avhengighets/sprekhetsproblem
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2008 :  09:56:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Jeg har jo unngått og ridd Roxanne litt mens Vilis er skada for jeg vet Vilis vil springe litt og sånn, men i dag måtte jeg bare ut og tenkte at det sikkert ville gå fint om jeg satte inn masse høy til han og gjorde det under frokosten siden da er han mest sulten, men neida. Jeg rir ut på plassen fra boksen og allerede da harh an begynt å bli urolige og vandrer samtidig som han spiser. Så rir jeg bortover mot der banen skal være og jeg aner ikke hva han gjør, men han var i alle fall ikke rolig, så red jeg bak stallen hvor han ikke kan se oss og da klikka det vinkel for han og jeg hørte bare masse dunk i boksen. Så klarer jeg jo ikke se hva han gjør så jeg rir opp veien, og der står han, tar en bit av høyet før han spinner rundt og steiler >.< Så jeg ridde Roxanne inn i boksen igjen og der vandrer han rundt og småsteiler litt og sånn. Roer seg etter at Roxanne har stått der i noen minutter.. Men jeg aner seriøst ikke hva jeg skal gjøre for det kan jo ikke være sånn, jeg må jo kunne ri en av hestene mine i alle fall. Det at Vilis springer rundt hadde ikke vært noe problem om han ikke var skada, og han hadde ikke gjort det så mye om det ikke hadde vært for at han hadde stått en stund. En til hest kan jeg bare glemme, det holder nok med 2 og vi har dessuten ikke plass til en til nå uansett. Så noen forslag? Jeg kan jo ikke ha det sånn...
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2008 :  22:38:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Er de vanligvis så avhengig av hverandre, er ikke dette problem som løses på en-to-tre. Det krever en del avvennings-arbeid for å få det til! Hvilket man først oppdager da det helst skulle vært løst.....

Om du rir på bane som er gjerdet inn - er det noen mulighet for å ta han med? Han kan jo stå å spise mens du rir?? Det var en løsning jeg brukte da Gullet mitt var så uselvstendig at "alene-riding" var helt uaktuelt. Tok kompisen opp på ride-banen først, og red deretter opp hesten som skulle trimmes.

En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.