hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Snuble-fot!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Snuble-fot!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 24/09/2007 :  21:22:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Å, ja - det er ei døla-hoppe...Glemte visst å få med det. Hun er ikke rase-typisk tung, lang i kroppen og ganske lettbygd egentlig til døl å være. En del travere bakover i stamtavla der.

Roxira, bilder av hover helt forfra hadde jeg ikke - siden hesten er borte på for, sakser jeg fra "samlingen her hjemme", fant et men det er også litt fra siden - orginalen legger jeg ved så du ser vinkelen bedre.

En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/
Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 24/09/2007 :  21:27:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding

Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 25/09/2007 :  12:08:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med å ta skoene? Altså ikke ta av skoa, men gå over til barfot. En hest som snubler med sko, snubler mindre uten sko!

Han jeg hadde snublet noe, nå som skoa er av, så har han ikke snubla. Han snubla på ridebanen og greier, men har ikke gjort det siden :)

Tidligere har jeg også hatt hester som har snubler en del, da var jeg ikke så opplyst at jeg angående barfot. Da hjalp det å ri hesten aktivt. Hele tiden ri hesten hvis du skjønner hva jeg mener? Hvis hesten er veldig opptatt på alt rundt, så er det bedre at den fokuserer på deg og ridingen, den er jo tross alt på jobb når det er en rytter på :)

Gå til toppen av siden

Supermaja

» VIP

Skrevet - 25/09/2007 :  19:22:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg syns IKKE hun er kort i tåa. Og om hun er det så er det riktig. Kort tå, lettere overrulling. og mindre snubling.... Ville tatt bøyeprøve på henne. Ofte skyldes slikt knevondt... Gå til toppen av siden

frkelin

Skrevet - 27/09/2007 :  20:51:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
På de siste bildene ser tåa lang ut. Men veldig vanskelig å se.
Sliter hesten mye av skoen akkurat i tåa? Det ser litt sånn ut på bildet over. Hesten min slet nesten skoene i to når de var slitte, midt foran. Nå går hun uten sko og har fått et mye bedre steg og en mye bedre fasong på høvene, og hun var bra skodd tidligere også.
Uten sko får hesten bedre oversikt og følelse med bena sine. Min erfaring er iallefall at de får mye bedre kontroll. Hvis denne snublingen er et problem ville jeg undersøkt videre i forhold til høver og lest litt om barfottrim. Om du har en god trimmer i nærheter skader det jo ikke å prøve i en 3-4 månedersperiode?
Ikke dumt å tenke nytt og lete etter bedre løsninger. Barfottrimmer, Equiterapeut, tilpasset sal, og trening som hesten synes er morsom og spennende slik at den ikke sovner. Men, når kroppen fungerer våkner hesten gjerne av seg selv også og får gode bevegelser.
Men, husk at du kanskje vil trenge boots om du tar av skoene. Da blir overgangen morsommere for både deg og hesten.
Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2007 :  21:37:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Takk for masse svar! Hun som hesten står hos, har nå hatt 2 uavhengige til å se på henne, og begge mener det som til stor grad er nevnt her. Litt ung i topp-lokket, ukonsentrert og trenger en oppvekker innimellom. På beitet snubler hun aldri, forresten - selv om det både er ujevnt og går grassalt fort innimellom...

Gå til toppen av siden

christinaogodinn

» VIP

Skrevet - 02/10/2007 :  11:25:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Islandsvallaken min på 15 år har en tendens til å snuble mye han også. Dyrlegen har sjekket føttene hans, tatt rønken og bøyeprøve. Fant ikke noe på rønkenbildene men på bøyeprøven var han litt halt. Dyrlegen mente det kunne være at han har hatt ett ømt ledd før så han er forsiktig med å strekke foten helt ut.

Etter at jeg begynte å sko han spiss på fremhovene og litt lengre bak har det forbedret seg veldig mye. Snubler kanskje en gang i løpet av en tur. For vra det bortimot 10. Jeg bruker en utdannet skoer på min hest.
Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2007 :  23:34:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Bare en liten oppdatering: Hesten har nå vært hos for-taker i omtrent halvt år - og har sluttet å snuble. Hun har falt til ro i sine nye omgivelser, er kjent med alle ride-veiene deres - og områdene ellers. Derfor heller jeg nå til å tro at snublingen for det meste skyldtes at hun var litt små-engstelig og mere opptatt av fremmed område enn å stable bena riktig!!

Gå til toppen av siden

Haugestad-Spretten

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2008 :  14:21:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei:)
vi har hatt problemer med en snuble fot i stallen vi også men så fikk vi hovslageren til og kommer og jobbe litt extra med hovene og sånn så etter det gikk da bra:)
Gå til toppen av siden

SiljeOgSolveRoss

Skrevet - 28/01/2008 :  20:32:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
En varmblodstraver som jeg rir noen ganger snubler noen ganger!
Må passe på hun heele tiden og drive hun fram så hun ikke "dupper av"..
Men det er bare i skritt, når hun går å titter og kommer inn i sin egen verden..
Men i trav og gallop går det helt fint=D(Heldigvis)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.