hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Erfaringer med kjøp av sal fra utlandet?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Erfaringer med kjøp av sal fra utlandet?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 25/09/2007 :  19:57:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Noen som har erfaring med å kjøpe sal (evnt annet utstyr i stor skala) fra utlandet?

Tenker litt på hvordan man lurest gjør det.. Og om dere vet om butikker som fører disse varene betydelig billigere. Tenker på dressursal av merket Passier eller KN, evnt annet merke som passer til den hesten jeg ennå ikke har

Noen som har bestilt utstyr via å bestille varen(e) med en post restante adresse til f.eks. Strømstad? Om en kan unngå toll på en del av varen(e) som tilsvarer 6000kr, vil jo det faktisk utgjøre endel.

dressurblogg.no

Lopke

Norway

Skrevet - 25/09/2007 :  20:05:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men hesteutstyr er jo tollfritt.

Jeg har bestilt sal hos equestrianclearance i UK. Gikk helt topp og sparte noen tusen. Vet ikke om de fører Passier eller KN men du kan jo sjekke å se.

Eneste du skal betale er norsk moms 25% av norsk pris.. Atså utenlandsk pris minus VAT (UK er 17%) og omregne til norsk valuta og legge på moms.
Så tar posten 150,- for tollklarering.

Sjekk frakt.

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 25/09/2007 :  20:22:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Men.. Jeg har f.eks. gått inn på nederlandske Divoza. De har både KN og Passier som jeg kunne tenke meg.. Når jeg velger at de skal sendes til Norge, og benytter NOK, så blir det et beløp. Prøvde bare å velge "sende til Sverige istedet", fremdeles NOK i valuta. Da stiger jo prisen (hvis jeg tar en sal i utgangspunkt) med et par tusen. Sikker på at man ikke må betale noe ekstra til Norge? Hvorfor blir prisen på varen, sendt til Sverige mye mer? Ser jo på alt via NOK (norske kroner)..
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 25/09/2007 :  20:41:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
fordi Sverige er et EU land.. Norge er jo ikke det. Og salg utenfor EU har andre regler. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 25/09/2007 :  20:53:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Varene sendt til Sverige er garantert inkl moms da EU land har et forenklingssysten ved kjøp av varer landene seg imellom. Om denne prisen er basert på den hollandske momsen (Divoza) eller den svenske vet jeg ikke.. Kjøpte ikke så mye varer fra utlandet når jeg bodde i DK.

Det er derfor varen har en lavere pris sendt til Norge, MEN så blir den tollklarert her... det er det du betaler ca 150,- til posten for.. Bedriften som sender varen ut av landet sitt skal nemli bevise at den er sendt utenfor EU for å få dekket deres momsutgifter på varen (Om det er en momsreg. bedrift) Og denne pakkeseddelen behandler da Posten norge for deg.. (der kom postens gebyr inn) Det blir da beregnet norsk moms av denne verdien som du vil få en ekstra regning på..
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 25/09/2007 :  20:56:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.brattesider.no/index.php?option=com_content&task=view&id=240&Itemid=71

EU og Poste Restante
Hvis du bor nær svenskegrensa og handler varer fra EU kan du faktisk slippe unna både norsk moms og gebyrer ved å bruke noe som heter Poste Restante. Det betyr å sende post via et postkontor til en person som ikke har adresse der. I praksis vil det si at du bestiller varer til et postkontor i Sverige, for selv å komme og hente dem og ta dem med over grensa. Det er helt lovlig, og du har plutselig de samme verdigrensene å forholde deg til som når du er på ferie. Dette er henholdsvis 3000 og 6000 kroner om du har vært borte i under eller over et døgn. Merk deg imidlertid at du må få pakken sendt til et ”postcenter”, og ikke til et vanlig postkontor. De to nærmeste grensebyene med postcenter er Årjäng og Strømstad. Pakkene blir oppbevart i en måned, og ettersom det ikke sendes ut noen hentelapp må du selv passe på å drøye turen til du er sikker på at forsendelsen er kommet fram.

For å bruke Poste Restante oppgir du følgende adresse i nettbutikken;

Ditt navn
POSTE RESTANTE
Postcenter
S-55201 Strømstad (eller S-67201 Årjäng)
Sweden

Redigert av - Lopke den 25/09/2007 21:03:36 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 25/09/2007 :  21:01:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gratis og lovlig
Ikke bare sparer du toll og papirarbeid. Tjenesten er helt gratis.

- Vi tar ikke noe for dette. Men vi sender heller ingen melding om at pakken er kommet. Du må altså ta turen når du forventer at pakken er fremme. Forsendelser til poste restante-adresser oppbevares en måned.

Holder du deg innenfor de tollfrie reisegrensene og i tillegg kun bestiller produkter som er lovlige i Norge, er dette helt lovlig.

- Om varene hentes på posten i Sverige eller kjøpes i butikk, er ett fett, så lenge du personlig bringer dem over grensen. Du kan ha med deg varer for maks 3000 kroner per person hvis du er på dagstur. Overnatter du i Sverige, kan du ha med varer for 6000 kroner, sier Toril Hagen, som er underdirektør i Tolldirektoratet til Forbrukerrådet.

Og husk at siden rideutstyr er sportsutstyr er dette tollfritt.. Dette gjelder da ikke rideklær..
Vet faktisk ikke helt om det gjelder dekken, om dette betegnes som klær til hest.. sal og hodelag og annet dill dall er sportsutstyr hvertfall..
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.69 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.