hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dekken vs. Vanlig pels....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Dekken vs. Vanlig pels....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 24/11/2007 :  04:25:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har i årenes løp lært meg at "enhver hest - sin eier" - og lar derfor alle andre gjøre med sine hester akkurat hva de vil.

Men, hvis noe spør meg om RÅD - så gir jeg det gjerne - til de som ØNSKER råd.

At jeg får "pepper" så det holder fra folk som har en annen oppfatning av hestehold enn meg - ja, det får stå for deres regning av å ikke kunne se at det er forskjellige meninger.

Et ulldekken med høy under skal bare ligge på en kort stund, så den verste fuktigheten til en arbeidshest skal suges opp. Dette ullteppet skal ikke ligge lenge på hesten, og slett ikke så en evt. strikkgjort skal medføre problemer.

Gå til toppen av siden

Candy_Core

» VIP

Skrevet - 10/01/2008 :  21:19:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kommer helt ann på trening oxo da.. hvis du trener mye å hardt å hesten blir svett om vintern så er det veldig greit me dekken.
Merra mi feks MÅ ha dekken, uten dekken får ho låsninger, fikk beskjed om dette av en dyrlege/kiropraktor jeg brukte før..
Gå til toppen av siden

Anniken_wiggo

Skrevet - 18/01/2008 :  10:20:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker masse dekken på hesten min, men han er barbert, å en typisk varmblods med tynn pels.
Jeg bruker 1 tykt vinterdekken ute, middelstykt dekken inne å ridedekken ;P
Gå til toppen av siden

Inga+Bailey

» VIP

Skrevet - 30/01/2008 :  09:41:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker ikke dekken ute i det hele tatt, og dette har ført til at jeg har en skikkelig "teddyhest"!;)
Hun har blitt veldig hardbar i løpet av vinteren, og virker ikke som om hun tar seg nær av vær og vind. Men er hun skikkelig våt når jeg tar henne inn, bruker jeg ull/fleecedekken på henne inne for å "tørke" henne til hun skal ut neste dag, sånn at pelsen er "fit for fight" igjen ;)
Dette fungerer veldig fint for meg, og jeg kunne aldri tenkt å barbere hesten min og begynt å bruke dekken. Men det er jo de som trenger det, så de må jo for all del få lov til å kle på hesten sin!

BAILEY TRENGER HELFÒRVERT!! Se finnkode: 15931305 for mer informasjon. Gå til toppen av siden

Kristina! :)
» VIP

Skrevet - 07/02/2008 :  13:36:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis hestene dine setter pels klarer de seg helt fint uten dekken! Med mindre du driver med mye hard trening på vinterstid, som gjør at hestene blir innmari svette, da tar det lengre tid før pelsen tørker og hestene kan bli syke. Da vil jeg heller anbefale barbering og dekken. Men dersom du bare driver på hobbybasis er det enkle ofte det beste;) Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 08/02/2008 :  02:31:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm - mulig at det blir tidlig vår i år, for min lille raggetasse har begynt å løsne litt på håra allerede. Skal sjekke med gummiskrapen om det stemmer. I så fall er det noen millioner hår som skal av.... Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.