hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sporer = du kan ikke ri!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Sporer = du kan ikke ri!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Haugestad-Spretten

» VIP

Norway

Skrevet - 18/01/2008 :  14:13:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har blitt litt skeptisk på og bruke sporer pga det var en som skulle ri en hest i stalllen og hesten hadde kjøttsår som blødde etter det og når hu som eide hesten kom til stallen og så de såra så var hu helt fortvila:( men man må kunne ri for og ri med sporer sånn at man ikke bruker dem på feil måte. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 19/01/2008 :  01:13:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hæhhh?? - En hest som "må" rides med sporer skal ALDRI ha SÅR!!
Da er det noe fundamentalt galt med rytteren i første omgang - og med hestens opplæring og følsomhet i neste.
Slavene i gamle dager ble pisket og slått - og de ble etterhvert "ufølsomme", "døde", og jobbet uten et ord - av frykt, med ryggen rødstripete etter pisken.... - Men EN dag tok slavene til motmæle....

En hest kan kjenne om en flue spaserer på den......

Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 19/01/2008 :  09:06:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for mange svar!

Nå har hesten min kvikna så til (kanskje det er vinteren eller det at han har fått sko på), så nå har jeg lagt sporene litt på hylla :) Nå er det virkelig så fres i han, og han øker tempo bare ved at jeg rir mer aktivt med setet (slik de western skal være). Mulig det blir bruk av sporer igjen seinere i treningen når det blir snakk om mer nøyaktige signaler og timing.

Mulig han også blir sløvere på sommeren, så får se det an :)

Ja, jeg er enig med de fleste av dere om at man burde være litt erfaren når man bruker sporer. Det er ikke bare å ta på sporer det første ridekurset liksom! Skulle gjerne møtt hun dama igjen, for nå som jeg har fått tenkt til mer over det, så hadde jeg hatt noen flere argumenter til henne :)

Redigert av - Nikita den 19/01/2008 09:07:29 Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.18 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.