hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Basic Regndekken og dekken fra Europris
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Basic Regndekken og dekken fra Europris
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 28/10/2007 :  15:47:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Høøks har jo et billig regndekken de har reklamert en del for, så jeg gikk til innkjøp av to slike dekken så T gutta skulle matche hverandre.

Så etter å vente i år og dag kom endelig pakken, og jeg pakker ut dekkenet i str 115. Hadde bestilt 115 og 125. Og synes dette dekkenet som skulle være 115 så meget stort ut, så jeg hentet målebånd og målte over ryggen på det og det målte 125. Så da beholdt jeg det og sendte tilbake det i str 125.

Så ble det nytt dekken på Nordlandshesten iallefall, mens Welshen må vente.

Så i dag ved første store regnværsdag, så synes jeg dekkenet ser merkelig vått ut til å være såpass nytt. Og jeg kjenner under dekkenet og hesten min er våt!
WTF...?!?
Andre dagen dekkenet blir brukt også er det ikke regntett! Genialt!

Er det noen andre som har dette dekkenet? Og hva er deres erfaring med det?

Ene Regndekkenet til en av de andre hestene som er vasket og ikke blitt impregnert skikkelig, der var jo hesten tørr under, så da skal ikke en hest som går med nytt dekken være våt!

Så kjøpte jeg vinterdekken til Welshen på Europris, og så også at der stemte heller ikke størrelsene overens. Tok ut et 105 dekken og synes dette virket veldig langt. Og fant en målestokk og målte det. Og det målte 115cm over ryggen. Altså det tilsvarte str 115. Så da ble det iallefall vinterdekken på ponnisen. Noen som har prøvd ut regn eller vinterdekken fra europris og vet hvor vanntette de er?

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Royal-X

» VIP

Skrevet - 28/10/2007 :  19:20:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvis de ikke er vanntette - så send de rett tilbake. Det går jo ikke an! skal de kalle det regndekken, så må det for søren være vanntett! Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 28/10/2007 :  19:31:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
*hihi* Har Europris begynt med hesteutstyr? Hva har de egentlig? Utrolig bra.. Er det bare kampanje, eller faste varer? Lidl har jo hesteutstyr som kampanjevare en gang i året
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 28/10/2007 :  22:31:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror det er noe lignende på Europris og.. kan vel ikke akkurat si at varene fristet noe særlig.. pris og kvalitet henger litt sammen.. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 28/10/2007 :  22:45:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Ja, det gjør jo gjerne det.. Men det hender jo de har ting som liksom er likegyldig om er bra eller dårlig kvalitet. F.eks. var jo vannbøttene på Lidl OK. Dvs, jeg vet at de ikke tålte å bli lent på, og det tårler Stubbs-bøttene. Men så lenge man ikke har en hest som lener seg på..

Lopke

Norway

Skrevet - 28/10/2007 :  22:54:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp de bøttene har jeg faktisk.. og longetau og to grimer fra Lidl som på mirakuløs måte har overlevd både beite og mye bruk..

Men dekken står jeg over.. spesielt når det skal ha egenskaper som vanntetthet og ventilasjon og god passform.
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 28/10/2007 :  23:26:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg har kjøpt fleece dekken og bomulls dekken på Lidl som jeg er veldig fornlyd med, så er ikke noe galt i å kjøpe billige dekken så sant de holder mål.
*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 28/10/2007 :  23:38:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei men fleece og bommuldsdekken har vel heller ikke "egenskaper" som vinterdekken og regndekken har. Det er jo bare rent stoff og man kan heller ikke forvente annet av disse.. bortsett fra feil størrelser og passform, og da er vi tilbake til å kjøpe billigt.. Det lønner seg ikke alltid.. Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 28/10/2007 :  23:57:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
nei men fleece og bommuldsdekken har vel heller ikke "egenskaper" som vinterdekken og regndekken har. Det er jo bare rent stoff og man kan heller ikke forvente annet av disse.. bortsett fra feil størrelser og passform, og da er vi tilbake til å kjøpe billigt.. Det lønner seg ikke alltid..

Opprinnelig postet av Lopke

Det varierer... Er mange dekken med rare passformer, og hester med rare passformer. Jeg kjøpte et Rambo dekken en gang, og det passet ingen av hestene mine. Var 125 og ment til Nordlandshesten som var barbert og skulle ha tykt dekken, men det "passet" Araberen som bruker 135. Men gud så langt det var i lengden, rekker jo Araberen ned til knærne...

*~Susanne~*

Redigert av - Roxira den 28/10/2007 23:59:45 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 29/10/2007 :  00:24:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
jo da, men sånn generelt kan man vel ikke forvente det store av det dekken til 200,- kontra et til 2000,- Selvom de forskjellige merkene opererer med litt forskjellige passformer.. ingen er like uansett.. Jeg kan f.eks ikke bruke Bucas fant jeg ut. Det gjør det ikke til et dårlig dekken.. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 29/10/2007 :  06:32:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg skal innrømme at jeg tok sjansen på å kjøpe et av disse Lidl-dekkenene. Riktignok litt i etterkant, når det også ble solgt til halv pris. Da kostet det vel litt under 100kr. For det første var gjordeløsningen helt elendig. Festet som et "belte" til dekkenet, hvor "beltet" var rundt hestens mage, og eneste feste til dekkenet var på undersiden av dekkenet, helt oppe ved ryggraden. I tillegg var det litt stort forran, og ikke rom for justering. Hadde dette dekkenet på en natt i forbindelse med et stevne. Ulempen var faktisk at i det dekkenet hadde falt av, så gjorde det at denne rare gjordeanordningen fikk dekkenet til å henge som en slafs under magen, og festeanordningen forran hadde selvfølgelig løsnet. For meg var dette et engangsdekken, aldri mer.. Mulig det hadde vært bedre egnet f.eks. som ridedekken, men da skjønner jeg ikke helt dette gjorde opplegget. Dvs, om man ville fjernet gjordene på det, ville man kunne gjøre det ved at det var svært lite spor etter det. Det er mulig dette var årsak til elendig gjordeopplegg.

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 29/10/2007 :  13:43:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg skal innrømme at jeg tok sjansen på å kjøpe et av disse Lidl-dekkenene. Riktignok litt i etterkant, når det også ble solgt til halv pris. Da kostet det vel litt under 100kr. For det første var gjordeløsningen helt elendig. Festet som et "belte" til dekkenet, hvor "beltet" var rundt hestens mage, og eneste feste til dekkenet var på undersiden av dekkenet, helt oppe ved ryggraden. I tillegg var det litt stort forran, og ikke rom for justering. Hadde dette dekkenet på en natt i forbindelse med et stevne. Ulempen var faktisk at i det dekkenet hadde falt av, så gjorde det at denne rare gjordeanordningen fikk dekkenet til å henge som en slafs under magen, og festeanordningen forran hadde selvfølgelig løsnet. For meg var dette et engangsdekken, aldri mer.. Mulig det hadde vært bedre egnet f.eks. som ridedekken, men da skjønner jeg ikke helt dette gjorde opplegget. Dvs, om man ville fjernet gjordene på det, ville man kunne gjøre det ved at det var svært lite spor etter det. Det er mulig dette var årsak til elendig gjordeopplegg.

Opprinnelig postet av spoff

Enig med deg at de hadde laget teit løsning på det dekkenet ja. Gjorden passet uansett ikke rundt magen på Camelot, enda han var ikke feit da jeg prøvde det, så jeg klippet den bare bort jeg. Skal ha det som ridedekken alikevel så spilte ingen rolle for meg.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 29/10/2007 :  13:44:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Men så lurer jeg på om det er andre som har kjøpt regn eller vinterdekken på Europris og hva deres erfaring er?

Og om noen har kjøpt Basic regn fra Høøks?

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 29/10/2007 :  14:28:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
nei holder meg til de litt dyrere og bedre dekkene.
for de blir jo egentlig de billigste når alt kommer til alt.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 29/10/2007 :  17:10:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
nei holder meg til de litt dyrere og bedre dekkene.
for de blir jo egentlig de billigste når alt kommer til alt.

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

... + alt dritten man slipper å lagre, hehe! jeg kjøper nå kun kvalitetsdekken som folk her på mix anbefaler faktisk. har en puteboks full av dekken som ikke holder mål og som i grunn var totalt bortkastet å kjøpe - for ikke å snakke om lite miljøvennlig!
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 29/10/2007 :  22:23:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har regndekkenet fra europris og syns det er helt ok. Holder hesten tørr bortsett fra i halsen hvor vann renner inn men over ryggen er han tørr.
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.