hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Omstopping av sal - dekkes av eier eller fortaker?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Omstopping av sal - dekkes av eier eller fortaker?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2007 :  20:17:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Hmm. En ting jeg ikke har tenkt på....Har satt bort en hest på for, som står oppstallet hos fortaker med alle "daglige utgifter" dekket av fortaker. Leverte hesten med fullt utstyr, jeg dekker forsikring - ellers står altså fortakeren for utgiftene - som skoing, stall, for, vaksiner, ormekurer. Vel, nå fikk jeg beskjed om at salen (som jeg har sendt med) trenger omstopping!

Hvem er det etter deres mening den som logisk sett skal stå for denne utgiften?

Personlig synes jeg dette går under vedlikehold av utstyr, og omstopping må man jo regne med innimellom. (dette er en Windsor-sal, og synes å ha hørt at disse trenger litt tettere oppfølging enn andre saler??) - men på den annen side, salen er jo min - og vil følge hesten tilbake når den tid kommer....Takker for innspill!!!

En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/

Royal-X

» VIP

Skrevet - 08/11/2007 :  21:55:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg syns du skal dekke det... men det er min mening :) Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2007 :  22:43:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det må dere nesten diskutere dere i mellom. Forsåvidt enig i at lån av utstyr fører til at man vedlikeholder det, og da betaler for omstopping. For min del kjøpte jeg egen sal jeg hadde på hesten jeg hadde på helfôr. Alternativet kan jo for din del være at du ikke låner ut salen. Men finn en løsning dere begge er enige om. Ikke la dette spørsmålet være avgjrøende for en slik avtale dersom du har funnet en god forvert til din hest. Se det også ann i forhold til hvor lenge hesten skal settes ut. Synes forsåvidt det bør være snakk om en periode på 1/2 - 1 år for at det skal være snakk om det.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 09/11/2007 :  02:25:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dele 50/50 synes jeg vil være bra, da begge tjener på det :-)
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.