hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Utegang
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Utegang
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Shambam

Skrevet - 18/11/2007 :  14:55:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg eier ei 19 år gammel kaldblodshoppe, og før hun kom til meg gikk hun ute 24t. døgnet uten ly. De forrige eierne sa at hun ble stressa av å stå inne i stall... Så til spørsmålet mitt, for nå står hun inne om natta, men skal hun få tilbake det vanlige å stå ute 24t. døgnet? Hun har hatt et magesår uten at vi vet grunnen, men de forrige eierne tror kanskje hun fikk det pga hun står på stall. Men det er også et problem med å la henne stå ute 24t. døgnet, for jeg eier også ei åringshoppe som er blanding mellom kaldblods og welsh mountain, og verken Stjerna som kaldblodshoppa heter eller Shamira som åringen heter liker å stå alene, og Shamira har IKKE solid nok pels til å stå ute 24t. døgnet! Har heller ikke lyst på at Stjerna skal få nytt magesår... Om det kommer pga at hun står inne på stall, men jeg har ikke merket noe annent enn at hun blir små gretten av å stå i stallen, men i flere enn et tilfelle har hun kommet seg ut av beitet og sprunget inne i stallen selv i uvær, selv om maten var ute... Noen råd?

Royal-X

» VIP

Skrevet - 18/11/2007 :  16:08:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
de skal ha et tørt sted å gå inn dersom de skal på utegang - ellers er det ulovlig... Gå til toppen av siden

Shambam

Skrevet - 18/11/2007 :  17:28:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jaja, det vet jeg jo, med utgang til oss mener jeg altså me ly, men at hun står ute 24t. døgnet altså:) Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 18/11/2007 :  21:49:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
da ville jeg bare testa det ut. den andre hesten kan kanskje ha dekken? er jo kjempefint hvis de kan fungere på utegang! Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2007 :  02:21:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Magesår kommer ofte av for mye kraftfôr, for lang tid mellom måltidene (hester bør få minst tre mpltid pr.dag) og stress. Hvis Stjerna ikke ser ut til å mistrives med å stå inne tror jeg ikke det skal ende med magesår om hun står inne. Ser hun rastløs ut i boksen sin? Vandrer mye rundt og rundt, sluker luft, vever, gnager mye osv? Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.