hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Avlsvurdering av Pura Raza Española
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstilling
 Avlsvurdering av Pura Raza Española
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Irene A

Norway

Skrevet - 20/11/2007 :  13:08:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Søndag 18. nov kom det en dommer fra Spania for å avlsvurdere P.R.E.-hopper og hingster for avl

Jeg viste Infante, som ble godkjent. Det ble totalt vist 3 hingster, og alle ble godkjent. De to andre var Oceano des Artigues og Curioso.

Legger ut et par bilder av Fanten
Deilig å være ferdig med visningen... Nå er Infante avlsgodkjent både av spanske og norske dommere. I andre land kan han nå bedekke hopper av alle raser. I norge er det foreløpig kun tillatt å benytte P.R.E. hingster på hopper av samme rase

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643

Lopke

Norway

Skrevet - 20/11/2007 :  17:14:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mr Perfect.. Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 21/11/2007 :  17:27:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den der er bare lekker *sikler*
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 26/11/2007 :  22:35:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det ikke lov å bruke PRE på Welshpartbred foreks?
Har to hopper som jeg kunne tenkt meg å bedekke med PRE):Det er Lippizzaner blod i begge,men er registrert sportsponnier.
Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 29/11/2007 :  10:31:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Da må du nok høre med Norsk ponniavlsforening.
Såvidt jeg vet kan P.R.E. brukes i ponniavl, om de kåres for sportsponniavl i Norge.

Før så kunne jeg ha vist Infante på kåring for sportsponniavl, men nå er det nye regler (jeg kan fortsatt vise ham, men mener å huske at det nå er krav om prestasjoner på MB-nivå). Det nye regelverket berører ikke de P.R.E hingstene som allerede er godkjent for sportsponniavl.

Så om du vil bruke P.R.E. på hoppene dine, skal nok det gå fint

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

IdaMalou

Skrevet - 17/12/2007 :  23:55:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
det er fakta, man kan bruke p.r.e i sportsponni avl også. det er vel eneste avls råd i norge som er åpne for "blandinger".
leste at jeg kan sette sportsponni hingst på min oldenburger hoppe siden hun er under 1.60 høy!

vi skulle bare fått endret en setning i en liten rød bik kalt norges lover så hadde alt blitt mye enklere... å f.eks sette norsk varmbl. ridehest på en oldenburger ser ikke jeg på som blanding... men, det burde være noen restriksjoner.

og for å få opp igjen fjordhest rasen burde man nesten tillate foredling eller noe snart, hvis ikke rasen skal dø helt ut.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.