hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kjøp av hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Kjøp av hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ShogunOgMeg

Skrevet - 27/11/2007 :  23:17:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er på utkikk etter ny hest, en welsh cob, også lurer jeg på om det er noen som kan anbefalle meg noen stutterier som driver oppdrett av welsh cob i Norge, Sverige, Danmark eller England/Wales?

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 28/11/2007 :  00:18:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ta kontakt med NPA - Norsk Ponniavlsforening - de har helt sikkert greie på det meste, og jeg vet at de også har kontakt med andre land - med felles interesse i disse rasene.

Har ikke fulgt med så nøye de senere år, og det er mulig at Susan Hellum ikke lenger er den "sentrale ponni-guru" å spørre. Hun kjente jeg, og hun dømte flere ganger mine nl-hester - til min store tilfredshet, da det vanket sløyfer hver gang.

Welch Cob er en trivelig ponni - den største av de engeske ponnirasene. Ja, jeg har selv ridd noen - men det er lenge siden nå.
Gå til toppen av siden

Ponnien+Theo

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2007 :  09:31:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePonnien+Theo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonnien+Theo  Svar med kopi av melding
www.welshcob.no www.welshcob.dk
Tribute to my best friend ever - Luke - savner deg masse ponni'n min
www.idaponniene.piczo.com
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 30/11/2007 :  05:23:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bare et spørsmål: Har du BESTEMT deg for Welch Cob? - Eller er det "typen" av hest du søker?

Som sagt, har jeg gode erfaringer med rasen, men hvis du søker lignende "type" hest, er det flere å anbefale - til kanskje rimeligere priser.

Har du vurdert Nordlandshest/Lyngshest, Fjording, Liten kaldblods, Haflinger - eller andre hester med noenlunde tilsvarende kvaliteteter som en W. Cob?

På 1970-tallet red jeg flere Welch Cob'er og andre engelske ponnier, og har de beste erfaringer med disse. Vet dessverre ikke hvordan disse rasne har utviklet seg i Norge de siste 30 år....

Da er det bare å kontakte NPA.
Gå til toppen av siden

ShogunOgMeg

Skrevet - 01/12/2007 :  10:43:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en welsh cob vallak på 11 år nå, men jeg vil gjerne starte litt og han egner seg ikke helt til det da han ikke har vært på henger på 8 år eller utenfor stallen og nærmiljøet på 8 år og aldri vært i et ridehus, kan jo trene, men er redd han er 20 år før jeg har fått han på henger
og han er ganske pysete så vet ikke hvor bra det hadde gått på fremmed sted med masse fremmede hester og alt sånn, derfor vil jeg ha en ny, men har snakket med oppdretteren til han jeg har nå, så vi skal kanskje til Wales til våren og se på noen hester der
Gå til toppen av siden

kmjensen

Skrevet - 19/12/2007 :  09:52:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal du kjøpe hest eller ponni så bruk i alle fall ikke Hestemannen i Kristiansand. Jeg kjøpte via ham og holdt på å bli skikkelig lurt. Han selger hester han ikke eier og jeg holdt på å bli skikkelig lurt - han skylder meg fortsatt penger. Mitt helt klare inntrykk er at han driver temmelig "snuskete".
Gå til toppen av siden

ShogunOgMeg

Skrevet - 23/12/2007 :  19:10:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok, takk for at du sier ifra!:) Fælt at noen skal drive å utnytte andre folk sånn.. Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 23/12/2007 :  19:58:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skal du kjøpe hest eller ponni så bruk i alle fall ikke Hestemannen i Kristiansand. Jeg kjøpte via ham og holdt på å bli skikkelig lurt. Han selger hester han ikke eier og jeg holdt på å bli skikkelig lurt - han skylder meg fortsatt penger. Mitt helt klare inntrykk er at han driver temmelig "snuskete".

selger han hester han ikke eier? Hva er dette for noe? Trodde dette var en seriøs hesteselger?

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Meitemarken

Skrevet - 03/01/2008 :  15:47:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av kmjensen

Takk og lov fra at du sa i fra.Jeg har tenkt på å køpe en hest fra han nå,men det gjør jeg helt klart ikke nå!
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 07/01/2008 :  18:17:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
her i Norge har vi bl.a Storhaug Welshstutteri. Har et godt rykte og fine hester.

Har selv en welshhoppe, hun er brukbar til det meste (er dessverre ikke innkjørt). 'starter både sprang og dressur med henne=) Eneste jeg har å si på henne er at hun er skvetten av natur, og kan bli ganske heit.
Gå til toppen av siden

guroteas

» VIP

Norway

Skrevet - 16/01/2008 :  14:14:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.
Welshene i norge har veldig bra rykte, og de vinner mye show også i sverige og DM. Hingster eksporteres og importeres, så det viktigste er å finne en du liker!!
Hingstene er nok i hovedsak litt tøffere enn hoppene, og fullt kontrollerbare stort sett.. Jeg har en hoppe + føll som skal selges til høsten. Hoppa er 5 år i sommer. Ellers har både Storhaug welsh stutteri i Røldal og Anne Marit Watterud i Treungen stadig kvalitets-cober for salg.
Lykke til med ny hest!
Gå til toppen av siden

SofusOgMarlene

» VIP

Skrevet - 16/01/2008 :  14:28:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSofusOgMarlene  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSofusOgMarlene  Svar med kopi av melding
Storhaug? har de avlet lyngshest også ? Vet en liten lyngsponnidame som heter Storhaugs Kita :)
http://www.piczo.com/EliasnesSofus Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 17/01/2008 :  03:33:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror det må være en annet sted enn Røldal som også har Storhaug-navnet på sine NL-hester, da de jeg fant i Hestelista befinner seg forholdsvis langt nord. Storhaugs Kita står på Nord-Norsk Hestesenter i Troms. Gå til toppen av siden

SofusOgMarlene

» VIP

Skrevet - 17/01/2008 :  08:13:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSofusOgMarlene  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSofusOgMarlene  Svar med kopi av melding
ja, vet ^^ Rir der sjønner du :)
http://www.piczo.com/EliasnesSofus Gå til toppen av siden

guroteas

» VIP

Norway

Skrevet - 18/01/2008 :  21:14:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror ikke hun som har stutteriet i Røldal har hatt NL, i tilfelle er det ganske mange år siden. Hun har drevet oppdrett på cober i godt over ti år. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.