hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bilder av helbroren
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Bilder av helbroren
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Shambam

Skrevet - 30/12/2007 :  20:52:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har nettopp fått bilder av helbroren til Shamira, Rambo:) Han er liksom bildet mitt av hvordan Shamira blir. På bildene er han to år(snart 3), <u>HVIS</u> Shamira blir like høy, blir hun stor nok for meg? Sånn ca. ut fra bildene? Jeg er 1.63 cm. høy=) Sikkert litt vanskelig å se ut i fra bildene, men en ser jo sånn ca.? Håper på svar=) Det er forresten ikke jeg som er med på bildene... Det er eieren.

IMG]http://i170.photobucket.com/albums/u268/A-K94/rambo007.jpg[/IMG]

IMG]http://i170.photobucket.com/albums/u268/A-K94/rambo006.jpg[/IMG]

IMG]http://i170.photobucket.com/albums/u268/A-K94/rambo005.jpg[/IMG]

Shambam

Skrevet - 30/12/2007 :  20:55:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oi, sorry;), her er bildene:

Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 31/12/2007 :  10:13:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
hva er mkh på denne ponnien ??

hvis jeg hadde hatt din høyde ville jeg godt for en kat 1 ponni hvertfall
er ikke det fra 135 i mkh til 148 i mkh ??
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 31/12/2007 :  10:18:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis du er 164 (samme som meg det) så er ikke en kat 1 ponni det jeg villle valgt. Dessuten er du vel over 16 når denne er i ridbar alder? Ergo kan du vel heller ikke starte ponniklasser?
Min hest er 167 nå og jeg synes det er perfekt høyde til meg.
Gå til toppen av siden

Shambam

Skrevet - 31/12/2007 :  14:41:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Aner ikke hvilken mankehøyde, eieren tippa 1.35. Kan ikke starte ponniklasser nei, men det er ikke det viktigste for meg. Det som er viktig for meg er at hun blir stor nok til at jeg kan ri henne, slik at jeg ikke blir for tungt eller noe. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 31/12/2007 :  15:02:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
For tung blir du nok ikke!! Flott farge hadde den!! Gå til toppen av siden

Shambam

Skrevet - 31/12/2007 :  15:40:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okei, takk for svar;) Jeg er så bekymra for at jeg skal bli for tung osv...:S Ja, Rambo er helt nydelig! Håper Shamira får samme farge!:) Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 01/01/2008 :  03:11:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man skal være temmelig diger, tung og svær før en normalt bygget ponni på ca. 135 cm ikke klarer å bære rytteren.
En lekker bror, forøvrig, og han ser rimelig sunn og velbygget ut.
Ehh - tør jeg spørre hvor "tung" du er? Ut fra bildene er du en "lettvekter", som selv den minste shettis ikke ville ha problemer med å bære...
Det er da mer å ta hensyn til hvor laaang du er - dvs. din høyde. Jeg HAR sett ryttere på shettiser hvor beina til rytteren omtrent soper bakken, men med en ponni på ca. 135 cm, skal man nærme seg 180 cm før det blir for laaange bein å ri med på en hest av denne størrelse.
Tror nok at "Kita" bekymrer seg unødig.
Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 01/01/2008 :  20:36:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
En kat 1 ponni klarer da fint å bære et normalt, voksent menneske.
Favoritthesten min (av 4 hester - hadde inntil nylig 5 hester) er "bare" 145 cm, og jeg er 160-165 cm høy og slettes ikke en lettvekter. Den nyeste hesten min er også bare omtrent 145 cm. Har en hoppe på 150 cm og en som regnes som åring fra i dag av, som kommer til å bli 155-160 cm høy (hjeeeeelp, jeg har høydeskrekk!).

Ellen Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2008 :  20:37:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Hei!

Hesten min er 1,40 høy - jeg er 1,68 og er ei voksen dame på 37 år. Jeg veier 61 kg - akkurat nå, he-he. Jeg føler ikke at høyden hennes er noe problem for meg - og vekten min har hun slett ikke noe problem med å klare av....Så jeg tror nok ikke du har noe å bekymre deg over!

Dette måtte i så fall være hvilken FØLELSE du selv har - når du en gang skal ri henne...om du føler deg på en måte "mindreverdig" - om du skjønner. Jeg blir stadig "mobbet" for den lille hesten min - siden vi rager noe mindre over bakken enn alle de vi rir sammen med...Men da bare løper vi fra dem, så tørker vi fliret av ansiktet deres, ha-ha!! Hvordan Mitsi er bygget, ser du av bildet da.

(en festlig episode...Vi rir masse turer i skogen, og det var skikkelig dyp snø. De andre ploget løype, men da vi kom etter ble det TRE spor....Et i midten der Mitsi gikk - og ett på hver side av hesten etter bena mine.....ha-ha - det har vi fått høre igjen mange ganger!!)

Første rytteren til Mitsi var ei jente som både var tynn og spe - men jeg tok over innridingen før jeg til slutt kjøpte henne - og da var hun nettopp fylt tre. Hun fyller i juni, og jeg kjøpte henne i oktober. Så denne tynne lette jenta tok seg av "innsittingen" og noen skritte-turer - mens jeg gjorde "resten". Det var aldri noe problem av noen art - heller ikke "ettervirkninger" - bare for å ha nevnt det også!! Lykke til !!

En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/
Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2008 :  20:41:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Hei!

Hesten min er 1,40 høy - jeg er 1,68 og er ei voksen dame på 37 år. Jeg veier 61 kg - akkurat nå, he-he. Jeg føler ikke at høyden hennes er noe problem for meg - og vekten min har hun slett ikke noe problem med å klare av....Så jeg tror nok ikke du har noe å bekymre deg over!

Dette måtte i så fall være hvilken FØLELSE du selv har - når du en gang skal ri henne...om du føler deg på en måte "mindreverdig" - om du skjønner. Jeg blir stadig "mobbet" for den lille hesten min - siden vi rager noe mindre over bakken enn alle de vi rir sammen med...Men da bare løper vi fra dem, så tørker vi fliret av ansiktet deres, ha-ha!! Hvordan Mitsi er bygget, ser du av bildet da.

(en festlig episode...Vi rir masse turer i skogen, og det var skikkelig dyp snø. De andre ploget løype, men da vi kom etter ble det TRE spor....Et i midten der Mitsi gikk - og ett på hver side av hesten etter bena mine.....ha-ha - det har vi fått høre igjen mange ganger!!)

Første rytteren til Mitsi var ei jente som både var tynn og spe - men jeg tok over innridingen før jeg til slutt kjøpte henne - og da var hun nettopp fylt tre. Hun fyller i juni, og jeg kjøpte henne i oktober. Så denne tynne lette jenta tok seg av "innsittingen" og noen skritte-turer - mens jeg gjorde "resten". Det var aldri noe problem av noen art - heller ikke "ettervirkninger" - bare for å ha nevnt det også!! Lykke til !!

En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/
Gå til toppen av siden

Shambam

Skrevet - 02/01/2008 :  17:51:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Får vel prøve å slutte å bekymre meg så mye...:) Hjalp mye med de svarene jeg fikk! Er faktisk ikke helt sikker på hva jeg veier, har ikke veid meg på over et år!=P Tusen Takk for alle svar! Får bare håpe at jenta mi vokser opp til en sterk, god liten ponni!:) Gå til toppen av siden

SaraOgMedina

» VIP

Skrevet - 03/01/2008 :  19:27:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
du bi nokko ikke før lang nei;) Gå til toppen av siden

SaraOgMedina

» VIP

Skrevet - 03/01/2008 :  19:27:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
du bi nokko ikke før lang nei;) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.