hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor lenge holder en åpnet sekk med for.....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Hvor lenge holder en åpnet sekk med for.....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Northernlights

Skrevet - 03/01/2008 :  09:17:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som står nedi en dunk som er lufttett seg ? Åpnet en sekk med feil for i sommer, altså kraftfor, og siden da har den stått i et kaldt rom, og nå lurer jeg på om foret er spiselig eller om fuglene må få det ??

Ponnien+Theo

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2008 :  19:50:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePonnien+Theo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonnien+Theo  Svar med kopi av melding
Det er nok spiselig, kraftfor, havre mm har påstemplet "best før dato", men det er jo ikke sånn at det ikke er "brukbart". Jeg sammenligner litt med "gammel-høy"...det er spiselig det og selv om det er blitt gjemt bort et år eller to...men kvaliteten er ikke den samme. Vanskelig å svare noe mer eksakt da jeg ikke er noen forsker på området og heller ikke vet eksakt hvilket for du har stående, men et kraftfor fra i sommer skulle det vel ikke være noe i veien med å ta i bruk. Jeg fikk følgende svar fra felleskjøpet da vi oppdaget at havren de solgte faktisk hadde gått ut på dato; ikke noe problem, det handler mest om at produsenten er pliktig til å trykke på produksjonsdato, holdbarhet osv.

Uten å få alt mulige motsvar, så dreier dette seg om relativt nytt for, og for som ikke er utsatt for fukt osv. Vi kjøpte engang en 1000 kilos sekk med sportshavre ved ridesenteret, da "alle" brukte dette- plutselig bytta nesten alle ut dette--og vi fikk et svare strev med å bruke det opp..men det tok da endelig sin tid, he he. Ingen ble syke, men jeg vil tro at det er veldig naturlig at kvaliteten forringes over lang tids lagring-spesielt i åpnet sekk.

Tribute to my best friend ever - Luke - savner deg masse ponni'n min
www.idaponniene.piczo.com
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2008 :  20:54:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Det er spiselig

Hatt denne diskusjonen med en ernæringsekspert (på hest da selvfølgelig)

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 04/01/2008 :  16:59:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
helt enig, den er nok spiselig
Står det ikke noe best før dato ?? Det gjør det på mine fôrsekker...
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.