hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Typegodkjenning
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstilling
 Typegodkjenning
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Don_Raul

» VIP

Denmark

Skrevet - 22/01/2008 :  13:48:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ei hoppe e.New Holland ue.Blue Alert xx, hvor mormor's slekt mangler.
Kan jeg stille henne til typegodkjenning??
Fint om noen som vet noe om dette kan hjelpe :)

~Cecilie&Don Raul~

Ponnien+Theo

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2008 :  15:54:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePonnien+Theo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonnien+Theo  Svar med kopi av melding
Hvilke papirer har denne, altså jeg mener er den "registrert" i Norsk Varmblod. Jeg skal få typegodkjent min hoppe, den har bortkomne papirer- men resulater i MB/MA.
Det er jo omtrent full stamme på hesten din, jeg tror jeg i første omgang hadde kontaktet avlsorganisajonen (NV)og bedt om rådføring der.

Tribute to my best friend ever - Luke - savner deg masse ponni'n min
www.idaponniene.piczo.com
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 29/01/2008 :  20:28:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg prøvde å typegodkjenne min forrige hoppe. Det jeg fikk til svar da, at enten måtte hesten være importert fra utlandet (og da måtte man vise gyldig tollpapir etc) ellers måtte hesten ha resultater fra sporten. Men siden du har størstedelen av stamtavlen, vel, så vet jeg ikke helt...
Gå til toppen av siden

Don_Raul

» VIP

Denmark

Skrevet - 01/02/2008 :  11:28:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun er ikke registrert som jeg vet.
Men hun er avlet med mening å få en spranghest som "snur på femøringen". Er født i Norge.
Har hørt noe om at jeg kan få henne godkjent hvis jeg betaler for springseddel kan hun bli godkjent, men jeg vet ikke helt hvordan det egentlig er?
Har noen av dere hørt om det?

~Cecilie&Don Raul~

Gå til toppen av siden

Ponnien+Theo

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2008 :  22:41:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePonnien+Theo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonnien+Theo  Svar med kopi av melding
mitt letteste svar er at du går inn på www.norskvarmblod.no og leser i avlsplan. det blir så utrolig mye å forklare ang typegodkjenning.
Springseddel er noe hoppeier mottar fra hingsteholder ( altså en erklæring på at i ditt tilfelle new holland er far) skjønner ikke helt hva denne har med hesten/typegodkjenning å gjøre..? for springsddel er noe man mottar etter bedekking, og alle avgifter er betalt, og så vidt jeg vet er vel din hest voksen - og springseddler er jo ikke noe man betaler ut sånn i ettertid, det er jo et av de papirene man sender inn ved førstegangsregistrering av et føll ( og etter lov i norge nå før de fyller 1) - din hest har vel et pass siden den har startet stevner.

For hvis jeg har forstått dette rett er din hest resultat av avl på en stamtavleløs hoppe- bedekt med new holland--uten å ha mottatt springseddel?? da må det jo være noe feil, ellers så er ikke dette føllet (hesten din) registrert som avkom etter New Holland....

Jeg anbefaler at du tar kontakt med norsk hestesenter og norsk varmblod.

Tribute to my best friend ever - Luke - savner deg masse ponni'n min
www.idaponniene.piczo.com
Gå til toppen av siden

Don_Raul

» VIP

Denmark

Skrevet - 13/02/2008 :  13:34:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar.. skal ta prøve å ta kontakt med dem for å høre :)
~Cecilie&Don Raul~

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.