hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor stor er hoppene blitt? Før og nå bilder...:)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Hvor stor er hoppene blitt? Før og nå bilder...:)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 11

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 04/02/2008 :  22:05:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hoppa mi er nå 9 mnd på vei, og magen har vokst masse!! Bare se:

[/

]

Legg inn bilder dere også!!! :)

SofusOgMarlene

» VIP

Skrevet - 05/02/2008 :  18:09:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSofusOgMarlene  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSofusOgMarlene  Svar med kopi av melding
Har ikke bilde akkurat nå, men magen til Venezia henger ned nedenfor dekkenet :)
http://www.piczo.com/EliasnesSofus Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 07/02/2008 :  09:01:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Her er Amillion
f. 21.05.1999
rase: NV
far: Akinos DVE 659
mor: Ronja Røverdatter
ifolet med: Blue Hors Hotline den 20.maj 2007

Mille 6dage efter inseminering:

Mille 3mnd'r på vej:

Mille 4mnd'r på vej:

Mille 5mnd'r på vej: (den hesten med rompa mot højre, den brune)

Mille 6mnd'r på vej:

Mille 7mnd'r på vej:

Mille nu i 9.mnd!!!!

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 08/02/2008 :  02:13:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Lille Trille Mille!!!!! Hahahahahahahaha!
:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2008 :  15:45:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Hoppa vår Almstjerna er litt over 8 måneder på vei. Hun har termin 8 mai.

Slik ser hun ut til vanlig

Og slik ser ut hun i dag (bildet tatt akkurat nå)

Må bare ta med dette bildet helt tilslutt. Slik så hun ut da vi hentet henne fra hingsslippet etter 1 1/2 måned med ferie. Hun har aldri vært så stor noen sinne som hun var akkurat da, hi hi.

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 10/02/2008 :  02:44:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har massevis av "gammeldagse papirbilder" av mine damer med "trommemager", for ikke å snakke om fødselsbilder og føllbilder i hopetall, men det er så mye styr med å få dem scannet og lagt inn på data, så det orker jeg ikke begynne med.
Men det er hyggelig å se "damer i lykkelige omstendigheter" - og nå er det vel bare to - tre mndr. før føllinger er på gang.
Kan bare "trøste" dere som synes at magen bare vokser og vokser, og lurer på om mærra "sprekker" snart: - Nei da, dama BLIR omtrent like brei som hu er lang, ca. 1 mnd før fødselen.
Men SÅ skjer en "forvandling" - hu blir mindre brei, og så synker magen ned, for så at jura fylles med råmelk (blank væske og propper i jura).
DA kan dere begynne å koke kaffe på termos, ha feltseng i stallen, og belage dere på (minst) en uke med føllvake - da altså jobb, mann, barn, husstell og alt annet kommer HELT i bakgunnen - for "mærra skal jo følle".....
"I have been there - done that..."

Men altså: Enda kan dere føll-ventende damer sove rolig om natta en måned eller to - før "føll-sjuka" slår ut i full blomst - og man blir like "gal" som om man venter et eget barn.

Jeg har selv hatt "følll-sjuka" mer enn en gang, og VET hva dere har i vente. Har ikke tall på alle de kvelder og netter hvor dama liksom har satt "øya" i meg og spurt: "Hva er det DU er så redd for, da?? - Jeg skal bare døtte ut en fåla - NÅR det passer MEG!"

Så - slapp av folkens - det er leeenge til dere bør sitte føllvake....
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 10/02/2008 :  10:46:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har massevis av "gammeldagse papirbilder" av mine damer med "trommemager", for ikke å snakke om fødselsbilder og føllbilder i hopetall, men det er så mye styr med å få dem scannet og lagt inn på data, så det orker jeg ikke begynne med.
Men det er hyggelig å se "damer i lykkelige omstendigheter" - og nå er det vel bare to - tre mndr. før føllinger er på gang.
Kan bare "trøste" dere som synes at magen bare vokser og vokser, og lurer på om mærra "sprekker" snart: - Nei da, dama BLIR omtrent like brei som hu er lang, ca. 1 mnd før fødselen.
Men SÅ skjer en "forvandling" - hu blir mindre brei, og så synker magen ned, for så at jura fylles med råmelk (blank væske og propper i jura).
DA kan dere begynne å koke kaffe på termos, ha feltseng i stallen, og belage dere på (minst) en uke med føllvake - da altså jobb, mann, barn, husstell og alt annet kommer HELT i bakgunnen - for "mærra skal jo følle".....
"I have been there - done that..."

Men altså: Enda kan dere føll-ventende damer sove rolig om natta en måned eller to - før "føll-sjuka" slår ut i full blomst - og man blir like "gal" som om man venter et eget barn.

Jeg har selv hatt "følll-sjuka" mer enn en gang, og VET hva dere har i vente. Har ikke tall på alle de kvelder og netter hvor dama liksom har satt "øya" i meg og spurt: "Hva er det DU er så redd for, da?? - Jeg skal bare døtte ut en fåla - NÅR det passer MEG!"

Så - slapp av folkens - det er leeenge til dere bør sitte føllvake....

Opprinnelig postet av T. Boysen

He he. Takk for beroligende ord Trine. Ja jeg merker faktisk at det er litt slitsomt å være pårørende til en vordende mor, men jeg elsker hvert sekund av det Bortsett fra en konstant hønemorbekymring for absolutt alt og hver en bitte liten forandring på hoppa, så er det mest gøy, utålmodighet og spenning. Utrolig moro da

Hvis du ser på det midterste bildet jeg la inn i tråden over her, av hvordan Stjerna ser ut nå, så er det nesten så jeg synes at hun er litt liten i magen sin. Tenk om....., atte hvis om...., ja tenk om hun har kasta og nå er tom??? Eller tenk om føllet er dødt inni der, eller hva om føllinga byr på komplikasjoner, eller om føllinga ikke starter.... eller... eller....eller hva om alt som kan gå galt skjer...??? Jada det er plenty av bekymringer i tankeboksen og mer enn nok og ta av, he he

Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 11/02/2008 :  03:09:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hællæ Skogli (hehh - har østfollingær i familien) - dama di ser heeelt normal ut til å være 8 - 9 mndr. på vei.
Og det øverste bildet av henne er bærre lækkert. Har du stilt henne ut? - Det ville jeg gjort. (Kan i så fall gi deg mange råd om utstillinger, da jeg har stilt ut damene mine massevis av ganger, og premiesløyfer har flagret.)
Bildet av "sommerferie-hesten" er bare heelt typisk for "damer med matvett".....
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 11/02/2008 :  11:50:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hællæ Skogli (hehh - har østfollingær i familien) - dama di ser heeelt normal ut til å være 8 - 9 mndr. på vei.
Og det øverste bildet av henne er bærre lækkert. Har du stilt henne ut? - Det ville jeg gjort. (Kan i så fall gi deg mange råd om utstillinger, da jeg har stilt ut damene mine massevis av ganger, og premiesløyfer har flagret.)
Bildet av "sommerferie-hesten" er bare heelt typisk for "damer med matvett".....

Takk Trine. Godt å høre at magen hennes ser "normal" ut til 8 måneder drektig å være. Vi har aldri stilt henne selv men hun var vist på unghestskue el. som 2-3 åring hvor hun fikk sløyfe. Det er alt vi vet. Hun har god stamtavle, men desverre har hu ei Stjerne i panna som er litt for stor til å "godtas". Men det hadde vært utrolig moro å stilt henne alikevel. Bare for å få en kvalitets bedømmelse. Men så er det transportproblem (vi må leie både folk og henger) og i tillegg har ingen av oss erfaring med slikt. Så jeg tror desverre det blir med drømmen bare. Ønsketenkning

Ja bildet av Stjerna som sommerferie hest viser jo bare at hun har næringsvett til de grader, he he. Jeg fikk nesten hakeslipp da vi skulle hente henne hjem fra hingstslippet, for vi har aldri sett henne så stor før. Da vi hentet henne hadde vi våre fulle hender med å takle hingsten som ikke ville gi fra seg hoppa si. Og med ei slik mage som hun hadde da var hun ikke akkurat så villig til å trave mot porten heller, he he. Men litt spenning krydrer jo bare hverdagen, ikke sant?!

Gå til toppen av siden

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 11/02/2008 :  21:47:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så kjekt å se damene deres med stor mage!!! :)

Nå har ikke prinsessa mi så lenge igjen!! Om 1 1/2 mnd så kan vi begynne å vente... Dette blir gøy!! :)

Fortsett å legg ut bilder :)
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 12/02/2008 :  06:38:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm - på fjordhopper er det tillatt med stjerne - og da er det å håpe på et hingsteføll UTEN stjerne - eller ei lita jente, da.
Jeg bare så på "fasongen" på dama, og hu er "bærre lækker". At folka som har med Fjordinger å gjøre ikke godtar det minste avtegn, er nå "avlegs", da jeg vil anta at en stjerne i disse dager ikke betyr at det er annen rase innblandet - "muligens" for ca. 100 år siden. I disse dager vil en liten stjerne bare være en naturlig avlsmessig variant innen rasen.

HVIS du vurderer utstilling, skal jeg mer enn gjerne "guide" deg videre i systemet. Jeg kan "alt" om mønstring, og det er nok av utstillinger å vurdere - uten altfor laaange transporter. - Ja, kanskje jeg kan stille med bil og henger....
Gå til toppen av siden

SofusOgMarlene

» VIP

Skrevet - 12/02/2008 :  19:44:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSofusOgMarlene  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSofusOgMarlene  Svar med kopi av melding
Magen til Venezia ble dessverre ikke større... Hun var så frykteli uheldig å miste føllet natt til søndag... Hun skulle egentlig følle i mai/juni...
http://www.piczo.com/EliasnesSofus Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 12/02/2008 :  21:26:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Magen til Venezia ble dessverre ikke større... Hun var så frykteli uheldig å miste føllet natt til søndag... Hun skulle egentlig følle i mai/juni...

Opprinnelig postet av SofusOgMarlene

Uffda. det var kjempeleit å høre. En skikkelig skuffelse det der. Håper det går bra med hoppa di da og at dere kanskje vil prøve igjen til sommeren.

Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 12/02/2008 :  21:31:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hmm - på fjordhopper er det tillatt med stjerne - og da er det å håpe på et hingsteføll UTEN stjerne - eller ei lita jente, da.
Jeg bare så på "fasongen" på dama, og hu er "bærre lækker". At folka som har med Fjordinger å gjøre ikke godtar det minste avtegn, er nå "avlegs", da jeg vil anta at en stjerne i disse dager ikke betyr at det er annen rase innblandet - "muligens" for ca. 100 år siden. I disse dager vil en liten stjerne bare være en naturlig avlsmessig variant innen rasen.

HVIS du vurderer utstilling, skal jeg mer enn gjerne "guide" deg videre i systemet. Jeg kan "alt" om mønstring, og det er nok av utstillinger å vurdere - uten altfor laaange transporter. - Ja, kanskje jeg kan stille med bil og henger....

Det hadde jo vært kjempestas da Trine. Tenk så mor det ville vært å stille henne. Har vært på noen få utstillinger i min tid, men aldri stilt noen hest selv.

Vi må jo uansett vente til hun har fått føllet og avvent det da. Så kan vi jo snakkes nærmere. Tusen tusen takk for tilbudet.

Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 13/02/2008 :  03:42:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehh - det morsomme er å dra på utstilling MED føll! Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2008 :  15:05:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hehh - det morsomme er å dra på utstilling MED føll!

MED FØLL, ja det hadde sikkert vært utrolig moro. Stjerna er veldig snill å håndtere, men hvordan det blir med føll aner jeg ikke. Tenk så moro å prøve det, hi hi. Synes jeg ser folen loper rundt på utstillingsarenaen som en leken villstyring, og hønemor Stjerna hakk i hel for å passe på den lille og med meg hengende etter i lina som et flagrende slips....

Gå til toppen av siden
Side: av 11 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.