hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor stor er hoppene blitt? Før og nå bilder...:)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Hvor stor er hoppene blitt? Før og nå bilder...:)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 11

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 13/02/2008 :  20:48:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Daisy - med hengemage etter føll født i april:

September 2007 - 3 mnd drektig, fremdeles beitetjukk:

7 mnd drektig:

Og slik ser hoppa ut når ho er i toppkondisjon og har fått friår:

Ellen Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2008 :  23:34:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Daisy - med hengemage etter føll født i april:

September 2007 - 3 mnd drektig, fremdeles beitetjukk:

7 mnd drektig:

Og slik ser hoppa ut når ho er i toppkondisjon og har fått friår:

Opprinnelig postet av Hirsaluohkka

Så nydelig hu var

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 14/02/2008 :  00:32:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he - man stiller ikke med "laus fåla" - den må leies pent ved sin mors side.
Meeen - dette er vel evt. noe som kan tas opp etter hvert - når føllet er vel ankommet.
Da kan vi komme tilbake til saken - og som sagt: I have been there, done that.
- Ja, jeg har fremdeles små føllgrimer liggende.... (den ene ble faktisk sydd av min mor, da det ikke fantes sååå små grimer å få kjøpt da vi skulle på utstilling med mor og lite barn.)
Har selv vært på 8 - 10 utstillinger - og det er kjempegøy!
Gå til toppen av siden

Belinda_Ask_Kvikken

» VIP

Skrevet - 29/02/2008 :  13:40:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei dokker som får føll til sommeren må glede dere fælt mye. Skulle ha føll egentlig jeg å men hoppa mi kastet det i dag:( Vi ver ikke koffer men foret hun har fått har vore bra så vi er ikke sikre på koffer. Fint hoppeføll kunne det ha vorte:( Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 29/02/2008 :  16:48:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei dokker som får føll til sommeren må glede dere fælt mye. Skulle ha føll egentlig jeg å men hoppa mi kastet det i dag:( Vi ver ikke koffer men foret hun har fått har vore bra så vi er ikke sikre på koffer. Fint hoppeføll kunne det ha vorte:(

Opprinnelig postet av Belinda_katja

Uff. Kjemetrist altså. Føler med deg. Så bildet du hadde lagt ut av det døde føllet. Det var jo en flott fole.
Masse masse trøsteklemmer fra alle oss på Skogli Stallen

Gå til toppen av siden

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 29/02/2008 :  18:33:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så fælt!! Må være noe av det grusomste som kan skje...

Mi har nå en mnd igjen, og hvis jeg legger godviljen til så tror jeg kanskje at det har skjedd en liten forandring på juret hennes. Synes kanskje at det er blitt bittebittebittelitt større...... Dette er helt sykt spennende!!!!!! Magen er supersvær og ser ut til å sprekke!! Skal få tatt noen bilder øyeblikk :)
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 29/02/2008 :  23:47:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Så fælt!! Må være noe av det grusomste som kan skje...

Mi har nå en mnd igjen, og hvis jeg legger godviljen til så tror jeg kanskje at det har skjedd en liten forandring på juret hennes. Synes kanskje at det er blitt bittebittebittelitt større...... Dette er helt sykt spennende!!!!!! Magen er supersvær og ser ut til å sprekke!! Skal få tatt noen bilder øyeblikk :)

Opprinnelig postet av TiaogJamie

Huff ja. Å miste føllet slik i den siste drektighets perioden må jo være helt forferdlig. Synes synd på både eier, mora og føllet.

Om det bare er en måned igjen til terminen hennes så har føllet store muligheter for å klare seg selv om det skulle bli født nå Masse lykke til. Hold oss oppdatert på hva som skjer og evt. når da

Om 11 minutter er det 64 dager til hoppa vår har terming, he he. Har full nedtelling nå.

Gå til toppen av siden

Polaris79

» VIP

Skrevet - 01/03/2008 :  00:12:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hoppa mi ble bedekket 25. mai i fjor. Føll er ventet i månedsskiftet april/mai. Har ingen ferske bilder, men her er hun snart 8 mnd. på vei.

Løpe kan hun, selv om magen begynner å bli stor!
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 01/03/2008 :  03:25:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, også jeg vet at det ikke alltid går like bra. Har mistet ett føll, som ble født før tiden.
Hoppa viste ingen tegn til fødsel, men plutselig en morgen lå et dødt føll i boksen.
Jeg fikk selvfølgelig føllet obdusert, og det viste seg å være noe galt med leveren, så det ville ikke overlevd, uansett - altså at "naturen" sørget for at et avkom som ikke hadde "livets rett" ble "støtt ut" av mora, så ikke også hun skulle bli syk.
Så - en "trøst" til de som opplever et dødfødt føll: Da var det ikke meningen at dette føllet skulle fødes i live, og hoppa fulgte bare "naturens gang" - at et føll som ikke er friskt, bør ikke fødes i live.
Min innstilling er "å la naturen gå sin gang" - og som oftest går det svært så bra.
Gå til toppen av siden

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 01/03/2008 :  14:28:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Idag er Tia 8 år, så da er det tatt masse bilder av magen! Som sagt så er termin helt i slutten på mars, så magen har lov å være stor. Ser forandringer på juret hennes også nå :)

Se denne fine magen:

Gå til toppen av siden

Polaris79

» VIP

Skrevet - 01/03/2008 :  20:57:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tia&Jamie - ang. jur:

På hvilken måte har juret forandret seg? Hoppa mi, som nå har ca. 2 mnd til termin, har også fått jur. De er blitt større, og de er harde. Med andre ord kjennes de rett og slett stinne ut, og jeg er selvfølgelig bekymret. Hun skadet seg i luftegården for et par uker siden, og måtte gå på antibiotika og dessuten ha boksarrest, så dyrlegen trodde forandringene skyldtes dette. Men nå har hun gått ute hver dag i en uke, og jurene er fremdeles like store og harde. Jeg har aldri hørt om hopper som har fått jur så tidlig, og vil gjerne høre om andres erfaringer rundt dette. Kan hun ha fått jurbetennelse?

Hvordan er jurene på andre sine hopper nå? Ville satt pris på statusrapporter samt andres erfaringer rundt dette. Boysen?
Gå til toppen av siden

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 01/03/2008 :  21:33:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tia sine jur har alltid vært to små brystvorter bare... men nå buler det likksom bittelitt rundt brystvortene. De ser på ingen måte sprengte ut, og er heeelt myke.

Dette er mitt første føll, så jeg aner ikke hvordan de skal være, men Tia ser veldig frisk og rask ut. Blir brukt på skrittetur et par dager i uken, og virker veldig glad ut for å bevege litt på seg :)
Gå til toppen av siden

Polaris79

» VIP

Skrevet - 01/03/2008 :  22:06:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm.. Hoppa mi er blitt brukt 3-4 dager i uka i de siste par månedene hun også, skritteturer og noe trav. Før dette var hun i normal trening 5-6 dager i uka. Men de siste par ukene har hun stått på grunn av skaden. kan ikke skjønne at dette skal ha noen innvirkning?
Merkelige greier...
Gå til toppen av siden

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 01/03/2008 :  22:15:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Får håpe noen føllkyndige kan svare da... tror jurene til Tia er normale slik de er nå... har skjønt det sånn at de begynner å vokse noen uker før fødsel... og siden det er fire uker igjen er det nok på tide... :) Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 02/03/2008 :  00:12:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Stjerna har ikke fått noe større jur ennå, men hun har begynt å fylle/hovne opp en god del foran juret sitt. Det er liksom en "hevelse" foran de to små pattene. Er dette normalt?
Dette er også vårt første føll så vi kjenner ikke til dette ennå?
Hun er nå 9 måneder på vei. Har termin ca. 8 mai.

Gå til toppen av siden
Side: av 11 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.