hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Prinsesse-Vil-Ikke

Norway

Skrevet - 26/03/2008 :  13:09:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrinsesse-Vil-Ikke  Svar med kopi av melding

Jeg har akkurat fått meg bane, og har dermed begynt å trene ordentlig med fjordhoppa mi..
Men jeg har sluppet opp for idèer - eller har sluppet opp for øvelser.
Er glad i både sprang og dressur, men hadde håpet på om det var noen som kunne gi meg dressurøvelser - så jeg har noe å trene på.

Trener volter, galoppsjenkel, dressurprogrammer, sjenkelvirkning, men blir fort lei av bane når jeg bare skal jobbe med dette. Hesten min blir også fort lei, da hun liker seg best som turhest.
Hesten min kan mye, har også gått som skolehest.

Noen?

Janita og Rosa Lind <3

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 26/03/2008 :  17:12:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Hva med serpentiner, rygge litt, forpart/bakparts vendinger osv?
Kanskje få en trener til og hjelpe deg litt som kan gi deg tips og ideer etter og ha sett deg ri?

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Prinsesse-Vil-Ikke

Norway

Skrevet - 26/03/2008 :  20:54:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrinsesse-Vil-Ikke  Svar med kopi av melding
Har ikke "tilgang" på trener ..
Janita og Rosa Lind <3

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 26/03/2008 :  21:04:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
hvorfor ikke? er vel noen som reiser rundt?
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 27/03/2008 :  01:02:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tempovekslinger er nyttig å trene på. I alle gangarter. Å samle og øke i skritt, trav og galopp er bra å kunne, både for hest og rytter.
Det er mulig å få tak i forskjellige dressurprogrammer - på alle nivåer, og så kan du "plukke øvelser" og sette sammen egne programmer.
Det finnes også bøker om dressurridning som du sikkert kan finne nyttige.
Gå til toppen av siden

VitaRosita

Norway

Skrevet - 27/03/2008 :  09:08:49  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingVitaRosita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVitaRosita  Svar med kopi av melding
Har fått masse tips over;) Men vt ikke om jeg ville "sluttet" å ri så mye på tur selv om du hadde fått bane. Du sier jo selv at hesten din trives best som turhest, hva med å kombinere? Varme opp med en liten tur og så ri på banen etterpå;)
Men for all del, fortsett med den treningen du har startet på;) Masse lykke til:)

Travere kan hvis de vil de også;) Gå til toppen av siden

Prinsesse-Vil-Ikke

Norway

Skrevet - 27/03/2008 :  15:29:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrinsesse-Vil-Ikke  Svar med kopi av melding
Tusen takk for tips :)

Holder meg til T.Boysen sitt tips, tusen takk. Men kan jo gjøre som du sa "T-huldra" og varme opp i skogen og trene på banen etterpå.

Tigull the best 4 life:
Jeg bader ikke i penger, og har ikke henger så må leie. Bor midt ute i "ødemarka", så det er ikke altid så enkelt vettu!
Er heldig som har fått ordnet meg med bane..!:P

Janita og Rosa Lind <3

Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 28/03/2008 :  02:47:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ehh - nei, du må gjøre omvendt: Først bane og SÅ tur - det lærte jeg "i gamle dager".
Hesten oppfatter turen som belønning, og hvis den har vært flink på banen, får den tur.
Du er heldig som har tilgang til bane, og kan lage "skoletimer", men du må også "vise" hesten at den MÅ være flink på "skolen" før den får "friminutt".
Har selv brukt "metoden", og det har funket fint.
Min - nå gamle - dame, lærte fort at det lønte seg å være "flink" på banen.
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 28/03/2008 :  11:35:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor skal tur være belønning for å ha vært på banen?
Er man flink til å variere og gjøre jobben på banen til en "lek" for hesten er det belønning nok i seg selv.
Forøvrig ville jeg tenkt etter om jeg kunne gjort de samme øvelsene ute i skogen på tur som på banen og lagt mesteparten av "banetreningen" til turer.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2008 :  00:54:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Jo tur er jo belønning for å ha trent på banen dersom hesten liker seg best på tur. Du kan jo og gjør versader og traversader, løsgjørende øvelser på banen :) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.