hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva mener dere om denne treningsplanen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hva mener dere om denne treningsplanen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 01/04/2008 :  12:33:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Jeg selv syntes at denne treningsplanen er altfor avansert og krevende for en 4åring, og jeg kunne aldri ha hatt denne planen selv. Jeg spør fordi noen sier at akkurat denne planen ville ha vært god for min vesle fjording:

Mandag: Fri
Tirsdag: "Dressur" (Gå ned på bittet osv..)
Onsdag: Tur
Torsdag: Sprang (Opp til 60 cm)
Fredag: "Dressur"
Lørdag: Sprang
Søndag: Tur

Er ikke denne litt krevende for en liten fjording på 4 år? Jeg selv ville jo ha valgt å ikke hoppe med ham i det hele tatt... Jeg kan også si at alle øktene er fra 1 time til 2 og en halv time..

Elsker deg, Tassen<3

Ponnien+Theo

» VIP

Norway

Skrevet - 01/04/2008 :  14:10:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePonnien+Theo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonnien+Theo  Svar med kopi av melding
.
Tribute to my best friend ever - Luke - savner deg masse ponni'n min
www.idaponniene.piczo.com
Gå til toppen av siden

troypija

» VIP

Skrevet - 01/04/2008 :  15:13:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om øktene er så lange som du sier (1-2 1/2timer), så er dette en alt for hard treningsplan etter min mening!:O Også, så mye sprang da...
Du sier ingen ting om hvor lenge denne hesten har vert ridd, hvilken rase og hva den kan på nåværende tidspunkt?

Å hoppe med en fireåring en gang i uka er sikkert nok,
men når det gjelder det du kaller "dressur" har hesten ikke vondt av flere timer i uka. (Lurer litt på hva du egentlig legger i begrepet dressur når du skriv i gåseøyne, og hvor hardt arbeid det er snakk om).
Ville ha lagt inn longering, tømmekjøring og eventult kjøring noen av dagene slik at treningsplan ble mer varriert.

Det er sikkert mange erfarne folk her på nettet du kan spørre om hjelp til treningsplan fôr en fireåring, så lykke til videreXD
(Er selv ikke av det mest erfarne)

Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 03/04/2008 :  08:45:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Jeg er helt enig!
Dette er ikke min plan, bare for å gjøre det sikkert. Jeg trener 50/50 ridning og bakkearbeid, eller mer bakkearbeid enn ridning. Det er altså en jeg kjenner som sier at det er denne planen jeg vil ha, men jeg hadde aldri komt til å la det være denne planen.

Han er en veldig liten fjording som sikkert er under 1.30, han er 4 år og blitt ridd siden Juni 2007;)

Jeg tror jeg skal begynne å hoppe med ham i neste måned eller noe sånt, siden han faktisk er gammel nok til å stevnes med. Hva tror dere om det? Jeg kan jo starte stevner nå, så det skader vel ikke å begynne å hoppe smååååååååå hinder? (NEI, JEG SKAL IKKE STEVNE)

Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 03/04/2008 :  10:20:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Skulle nok hatt en fri dag til, kanskje evt en rolig tur, og ikke så lange økter.
Men når hesten er ferdig innridd osv så er ikke trenings planen noe ille.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 06/04/2008 :  13:52:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Jeg har ridd ham siden Juni 2007, så jeg vil si at han er ferdig innridd. Han går fint ned påå bittet (når han er varm), og alt:)
Jeg lurer litt på: Er det noe galt å begynne å hoppe med ham nå? Hadde jeg villet kunne jeg jo ha stevnet med ham nå, så jeg mener.. Er det virkelig noe galt å begynne så smått å hoppe?

Om jeg føler for det kan jeg jo delta på stevne opp til 1 meter! (Selvsagt gjør jeg ikke det, men siden jeg KAN det, er det noe galt å begynne så smått?)

Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.