hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - er det farlig å ri under svangerskapet?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 er det farlig å ri under svangerskapet?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

J.Sandbakk

» VIP

Norway
Innlegg: 132

Skrevet - 06/05/2008 :  21:42:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Enig med royal x,man må føle seg bekvem med å ri selv. Hester er vare dyr og merker lett om man er usikker..da kan de og begynne å oppføre seg anneledes.. Min hest er ganske heftig,stor med mye bukk og motor. Jeg hadde en regel for meg selv at viss jeg begynte å bli redd,så jeg ikke kunne sette hesten på plass ved behov (kan jo ofte komme litt ekstra protester før man blir enig..) eller følte at jeg "mistet" tyngdepunktet mitt,da skulle jeg slutte å ri! Men om man føler seg trygg der oppe er det super trening:)

Opprinnelig postet av kenyelgen



Enig med deg at man skal være forsiktig dersom man føler seg utrygg. Men hvem vet om ikke din hest hadde reagert slik min gjorde da den skjønte at jeg var gravid, han var så forsiktig at han knapt turte å røre seg da jeg satt på ryggen

Johanne Gå til toppen av siden

stall-lynghaug

» VIP

Innlegg: 92

Skrevet - 11/05/2008 :  22:04:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
bruk sunn fornuft g vær ekstra flink til å lytte til kroppen din.Jeg ridde til jeg var 7 mnd på vei,da begynte det å bli ubehagelig. Men jeg tror at hadde det vært i dag jeg ble gravid, hadde eg nokk ikke ville ha ridd så lenge,og i såfall kun på en veldig rolig hest hvist jeg i det hele tatt skulle ri. Gå til toppen av siden

kenyelgen

» VIP

Innlegg: 102

Skrevet - 22/08/2008 :  23:55:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min hest tok ikke hensyn, den var " i farta" som vanlig!! Tror heller den hadde benytta sjansen om jeg viste noen tegn på usikkerhet! Men det er en ganske så heit hest da. Men vi rei og kosa oss til siste stund! Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Innlegg: 3062

Skrevet - 30/08/2008 :  00:08:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi mennesker er altså gravide i 9 mndr. De første ukene "vet" man jo ikke OM man er gravid, og de fleste rir ganske som vanlig - INNTIL den dagen man får "blå prøve". Først DA er det noen som kanskje må ta hensyn pga. medisinske problemer. Men ellers er en graviditet stort sett grei, ihvertfall opptil minst 5 - 6 mndr. Da ligger fosteret meget vel beskyttet, og en rytter brekker heller et bein enn at man aborterer.
Man må SELVFØLGELIG ta hensyn til sin tilstand OG det dyret man velger å sette seg opp på...

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.59 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.