hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Drektig eller bare smellfeit.....????
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Drektig eller bare smellfeit.....????
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 04/06/2008 :  11:29:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Siden hun var så sint på hesten du passer, kan jo det være et tegn på at hun er drektig?
Eller så ville hun kanskje vist brunst isteden for å være sint.
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 04/06/2008 :  21:31:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Siden hun var så sint på hesten du passer, kan jo det være et tegn på at hun er drektig?
Eller så ville hun kanskje vist brunst isteden for å være sint.

Opprinnelig postet av SkyggenogCo

Det var akkurat den tanken som slo meg også da jeg så det. I tillegg synes jeg hun har begynt å bli mer innsunket i svangene sine, og selv om vi nå har redusert foret hennes virker det som om magen bare vokser og vokser, så nå veit itte jeg lenger hva jeg skal tro. Er nesten litt redd for å bli for optimistisk, men jeg øyner fortsatt et lite men forvirrende håp, om at det kan finnes en liten en der inne

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 04/06/2008 :  22:24:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Men hvordan kan det ha seg at du ikke har kjent reale spark der inne? Jeg har kjent føllet der inne daglig siden hoppa var 8 mnd drektig, samme i fjor. Og da er det snakk om tumulter som garantert ikke er bare tarmbevegelser!
Ellen Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 05/06/2008 :  01:43:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis det er "noen" der, så vil den evt. nå være så stort at det ikke klarer å sparke så mye. Men duverden så mye liv det kan være tidligere. Husker at mine hopper av og til kunne stoppe og få et plaget uttrykk i øynene, mens magene deres hoppet - "ooouufff - aaauuu!" syntes det som de sa. En sikker måte å få føllet til å romstere, var når mora drakk kaldt vann.
Vi krysser fremdeles alt vi har "Skogli".
Gå til toppen av siden

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 05/06/2008 :  09:07:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjente aldri "reale spark" fra magen til Tia, det var helst noen buler som kom og forsvant... Men det som Boysen sier om at hoppa plutselig stoppa som om hun ble plaget av noe i magen kjenner jeg igjen.... Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 05/06/2008 :  16:59:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvis det er "noen" der, så vil den evt. nå være så stort at det ikke klarer å sparke så mye. Men duverden så mye liv det kan være tidligere. Husker at mine hopper av og til kunne stoppe og få et plaget uttrykk i øynene, mens magene deres hoppet - "ooouufff - aaauuu!" syntes det som de sa. En sikker måte å få føllet til å romstere, var når mora drakk kaldt vann.

Opprinnelig postet av T. Boysen

Ja nå er det jo ikke plass lenger, hvis hoppa er fullgått... Men hoppa har jo tross alt vært drektig i 11 mnd allerede (hvis ho er det).

Jeg kunne ikke ha gått glipp av alle føllsparkene fra magen... Og fremdeles i dag (1 dag fra 11 mnd drektig) så kan jeg kjenne tydelige spark.

Ellen Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2008 :  19:48:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av T. Boysen

Takk takk

Vi har tilsammen hatt 2 erfarne hesteoppdrettere og to erfarne hestejordmødre til å se på henne. 2 av dem tror hun er med føll fortsatt, og 2 tror hun er tom, så dette er jo mer spennende en sundt er, hi hi. Selv er jeg innstilt på at hun kan være tom og har på en måte allredet svelget skuffelsen. Så om det er ett føll der inne ennå så vil jeg jo bli "Megalykkelig ", he he.

Hun er forferdelig sint på "hingsten" vi har i pensjon nå.

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 05/06/2008 :  23:39:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
når kommer dyrlegen og ser etter da?
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 06/06/2008 :  12:52:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
når kommer dyrlegen og ser etter da?

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Jeg hadde nå tenkt å ringe dyrlegen vår til mandag og snakke med henne. Det var iallfall planen. Men i går merket vi oss at hun har begynt å "sige" en god del ned, pluss at hun er blitt mer "hul" i svangen. Hun har blitt større i dybden men smalere i bredden om du skjønner(?) Gubben mener vi skal vente å se det litt ann, og siden det er hans hest er det også hans avgjørelse. Og det må jeg nok bare innfinne meg med.

I tillegg har vi nå en nykastrert hingst gående rett ved siden av henne, og hun er potte sur på han. Riktignok var det litt flørting og hvining den første timen etter at han kom, men deretter har Stjerna avvist han tvert. I denne varmen og med en slik "ivrig" og flørtende "hingst" like ved, er det kanskje en god indikasjon at hun ikke viser noe tegn til brunst. Så vi har begynt å bli litt mer optimistiske igjen, men jeg tørr ikke håpe eller tro for mye enda.

Vente vente vente vente, lure, bekymre og gruble. Tror jeg snart blir litt sprø her hjemme jeg, hi hi.

Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 07/06/2008 :  01:11:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehh - ja, når et ivrig mannebein ikke får henne i stemning - på denne tiden av året, er det grunn til håp om at det er noe hun vil bli kvitt først....

Men har dere sett eller kjent bevegelser i magen? Når mine damer hadde føll i magen, kunne jeg "erte" føllet ved å holde hånden på svangen, og så liksom "skvulpe-dytte", og ofte fikk jeg "svar" fra et føll som ikke likte å bli forstyrret.

Krysser det meste....
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2008 :  16:30:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Nei, nei nei.... I dag har Stjerna plutserlig begynt å viste tydelige brunst tegn, og det avklarer vel det meste ?

Så da kan vi vel regne madammen for "tom" denne gangen, sukk.

Jeg ringer dyrlegen på mandag, slik at hun kan få undersøke henne og bekrefte dette med sikkerhet. Selv om vi nå er sikre på at hun har kasta så vil vi at dyrlegen undersøker henne. Så får vi se hva vi gjør etter det.

Snufs snufs. Dette var dårlige nyheter

Gå til toppen av siden

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 07/06/2008 :  16:35:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm... det var vel ikke gode nyheter.... MEN - få dyrlege til å sjekke henne.... Tia'en min virka også brunstig på sluttet... hun stod å "blinka" ei stund før hun fikk... Krysser enda alt jeg-inntil det motsatte er bevist........ Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 07/06/2008 :  18:43:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
huff, dette var ikke det jeg ville høre

MEN sier meg veldig enig med Tia... Du får skrive inn her etter at dyrlegen har vært på besøk...
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2008 :  00:38:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Takk takk. Jeg skal selvfølgelig fortelle åssen det går etter at dyrlegen har vært her. Men jeg har ikke lenger tru på at hu har noe der inne. Skal ringe tidlig på mandag morgen, så håper jeg hun får tid til å komme innom i løpet av uka.

Det er jo en liten trøst iallfall å høre at flere har opplevd at hoppene deres har vist brunst selv om de er drektige, men jeg tror ikke lenger at Stjerna vår er det. Desverre Sukk, snufs......

Gå til toppen av siden

Shambam

Skrevet - 08/06/2008 :  01:09:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjempe trist det da, men holde håpet oppe til dyrlegen har vært der, forsatt en liten sjangs:) Lykke til! Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.