hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kryssavl med traver?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Kryssavl med traver?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

McOogCo

» VIP

Skrevet - 09/06/2008 :  18:38:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen som har gode tips til div. hingster å bruke på varmblodstraver?

Jeg er ikke int. å bruke traverhingst, og vil gjerne ha noe mere "ridehest-preg" på eventuelt avkom. Planen er å beholde føllet selv, å forhåpentligvis brukes i dressur/maraton/presisjons- kjøring.

Dette er IKKE meninga at skal bli en diskusjon om kryssavl og hvor dumt/teit/ulovlig det er. Jeg søker GODKJENTE hingster for dette, ala Gamblers Blackmale.
Er nygjerrig på om/hvem flere hingster som kan tenkes å brukes til dette

Poengterer en gang til, dette er IKKE en diskusjon om kryssavl eller regler rundt dette. KUN hvilke hingster folk vet om som er GODKJENT for varmblods traver

McOogCo

» VIP

Skrevet - 09/06/2008 :  22:00:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm.. fant ut nå at det kun er Gamblers Blackmale som er godkjent :) Jaja

Noen som vet om andre muligheter for å vurdere på varmblodstraver? Event. noen i sverige/danmark/usa osv?
Gå til toppen av siden

kenyelgen

» VIP

Skrevet - 09/06/2008 :  23:05:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er flere som krysser med araber. Har vert litt av det i distansemiljøet. Men om det er lov,og hvordan dem blir vet jeg ikke:) Hvorfor er det bare en hingst som er godkjent i norge? Om man først godkjenner en, hvorfor ikke flere? Er vel enten eller? Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 09/06/2008 :  23:40:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er flere som krysser med araber. Har vert litt av det i distansemiljøet. Men om det er lov,og hvordan dem blir vet jeg ikke:) Hvorfor er det bare en hingst som er godkjent i norge? Om man først godkjenner en, hvorfor ikke flere? Er vel enten eller?

Opprinnelig postet av kenyelgen

nei det er ikke lov.

og ang hingsten så er det fordi den er godkjent i det amerikanske forbundet (som godkjenner det meste) de europeiske gjør ikke.
Tviler på man finner noe som blir lovlig uten om denne hingsten.
Av gode årsaker..
Gå til toppen av siden

McOogCo

» VIP

Skrevet - 10/06/2008 :  00:20:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, tror ikke det er så mange, og sikkert maaange fine meninger om dette :p

Men om det er en stk som er godkjent for dette gjennom det amerikanske forbundet, kanskje det finnes flere? (event. i norge/sverige/danmark osv..)
Event. om de eksporterer sæd fra godkjente hingster i USA til norge?
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 10/06/2008 :  00:25:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er ikke vi "synsere" som har noe å si en slik sak. Her må du kontakte aktuelle avlsorganisasjoner/raseorganisasjoner og få klart svar fra disse. Gå til toppen av siden

McOogCo

» VIP

Skrevet - 10/06/2008 :  00:41:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja skjønner det, men å sitte å lese igjennom absolut alle sidene fra alle landene for å nilese alle avsnittene for å finne noe, det ville blitt en fulltidsjobb. Håpa at kanskje noen hadde litt erfaringer eller viste om noen. Har sittet i utallige timer for å prøve å finne ut, snakka med en haug med folk og alle sier stikk motsatt av den andre. Var bare ved tilfeldigheter jeg fant ut om G.B, og er man heldig så kanskje finner man flere.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/06/2008 :  06:44:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja, tror ikke det er så mange, og sikkert maaange fine meninger om dette :p

Men om det er en stk som er godkjent for dette gjennom det amerikanske forbundet, kanskje det finnes flere? (event. i norge/sverige/danmark osv..)
Event. om de eksporterer sæd fra godkjente hingster i USA til norge?

Opprinnelig postet av McOogCo

For importsæd mener jeg den må stå på en eu godkjent stasjon.. ergo er usa ute av bildet..
Gå til toppen av siden

Northernlights

Skrevet - 10/06/2008 :  14:20:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er galt med Gamblers Blacmale ?

For revurdering, se bilder av vakre føll etter han på vip`en til Skyggen ( som jo er varmblodstraver mor ) eller se her på 27 mai det hendte....

Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 10/06/2008 :  17:33:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

For revurdering, se bilder av vakre føll etter han på vip`en til Skyggen ( som jo er varmblodstraver mor ) eller se her på 27 mai det hendte....

Opprinnelig postet av Northernlights

Hun har allerede sett bilder av min ;)
Men hun vil nok se flere tenker jeg?

Her har du en hvertfall som er etter Blackmale og traver.

2-åring her.

3-åring

Veldig snill og flott hest, var litt tøff som hingst da. Moren hadde et ganske tøft gemytt, så det var nok gemyttet fra henne han arvet. De gikk sammen frem til han var 1 år.
Men han roet seg helt når han ble kastrert(som 3-åring).
Man ser det vel litt på bevegelsene at det er traver i han.
Han blir nå brukt til western og tur, og er visst utrolig flink!
Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 10/06/2008 :  17:51:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjenner ei som Varmblods traver og paint og følle ble da godkjent ? er ikke så god i avl så sier ikke det er lov, siden det hvet jeg ikke noe om... men føllet ble hvertfall godkjent... Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 10/06/2008 :  18:07:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg kjenner ei som Varmblods traver og paint og følle ble da godkjent ? er ikke så god i avl så sier ikke det er lov, siden det hvet jeg ikke noe om... men føllet ble hvertfall godkjent...

Opprinnelig postet av mariakaogcindy

Hvis Painten var Gamblers Blackmale så ble føllet godkjent, for han er godkjent for bruk på Varmblodstravere.
Men han er den eneste hingsten her i landet, utenom Varmblodstraver-hingster, som er godkjent på Varmblodstraver-hopper.
Gå til toppen av siden

McOogCo

» VIP

Skrevet - 12/06/2008 :  11:17:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Herlig med nye bilder Skyggen :) Jeg har lett massevis på nettet de siste dagene uten for mye hell :)

Tusen takk igjen! De ser virkelig nydelige ut avkommene :)
Gå til toppen av siden

McOogCo

» VIP

Skrevet - 12/06/2008 :  11:17:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Herlig med nye bilder Skyggen :) Jeg har lett massevis på nettet de siste dagene uten for mye hell :)

Tusen takk igjen! De ser virkelig nydelige ut avkommene :)
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2008 :  14:14:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Moro å vise frem vettu :)
Jeg har jo ikke denne hesten lenger(han som jeg la ut bilder av her), var så dum å solgte han i fjor.. Han er bare en kjempe fin hest som sjarmerer alle. Det samme gjør føllet jeg fikk nå
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.