hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Havre!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Havre!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Kessie

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2008 :  19:25:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKessie  Svar med kopi av melding
Jeg har lest en del av svarene du har fått på de forskjellige innleggene dine. Forstår det slik at pr dags dato står hesten din på beitet? Når den står på beitet blir den i normal form, mens om høst/vinter sliter du med å holde vekta hans. Har jeg rett her?
- Dersom hesten din blir satt på utegang i år, vil jeg anbefale deg å lage en høyhekk (enkelt: sett sammen noen planker slik at du får en firkant som er åpen på midten), fyll høyhekken og la hesten din få bestemme kiloene selv. Husk at dette alternativet krever gradvis tilvenning.
- Dersom det blir stall på dere bør han få grovfor (høy) 4 ganger pr dag, og antall kilo bør være etter om han er i godt hold eller ikke. Har du ikke mulighet til å gi han 4 kilo selv, bør du kontakte stalleier og finne frem til en løsning.
- Når det gjelder kraftfor bør dette supleres etter energi behov. Altså etter hvor mye du skal bruke han. Selv foretrekker jeg hel havre, som er et naturlig for. Jeg annbefaler ikke pellets da hester ofte sluker disse hele og dermed ikke tar opp næringen i foret.
- I tillegg bør han selvfølgelig få multivitaminer og salt.
- På vinteren hvor han sliter med å holde vekta kan du jo eventellt suplere med Lucerne (Alf Alfa/Green Power på felleskjøpet), og eventuellt betfor/betfiber dersom det skulle bli nødvendig.

Dette har iallfall vært mine reddende foringsregler på min hest som har slitt med undervekt og magesår i et år.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.