hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trening av mini shetlandsponni ??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Trening av mini shetlandsponni ??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

SaraOgMedina

» VIP

Skrevet - 15/07/2008 :  15:58:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
hviss hun skal stå inne alene blir det vell kjedelig for henne!;)... du kan jo og ta å sperreav en del på beite, der det er lite mat ijenn, å lage et lite beite inne i beite på ein måte!;) Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 15/07/2008 :  17:49:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det var jo gaske smart

Hvor stort ommeråde skal en shettis ha med mat på en dag a ??
Gå til toppen av siden

SaraOgMedina

» VIP

Skrevet - 15/07/2008 :  23:24:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
du kan jo lage et beite som er "nedspist" slik at hun kan spise litt gress, men samtidig ikke blir nå serlig mye, å heller slippe henne inn til de andre hestene noen timer om la henne spise ordntlig der:) Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 06/08/2008 :  19:43:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bilder av den feite ponnisen
Hvor feit er hun egentlig ???

Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 25/08/2008 :  19:06:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Hun er jo ganske tykk, da! Men slik ser også min Tassen ut nå, hehehe.. Og han sliter VOLDSOMT med undervekt når høsten/vinteren kommer..

Men jeg ville ha sperret av beitet ja:) Nå er vel sesongen snart over også, så da blir det jo mindre næring i gresset, og vi begynner med høy igjen..=)

Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

Varengo

Skrevet - 26/08/2008 :  10:56:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville ikke anbefalt løshopping, som Adeleinos sier. Ponnien din er såpasset overvektig, at det vil være svært belastende på bein.
Som de andre anbefaler, lei på tur, og du kan vekselvis ta en spurt innimellom. Da vil du nok se at hun begynner å gå ned. Du kan også løstrene henne litt, viss du har tilgang på bane eller evt. paddock. Og redusert beitetilgang er et must;)
Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 30/08/2008 :  20:14:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gresset er ikke så sterkt nå, så ikke noe problem bed beitet nå.

Når jeg har med meg henne på tur blir hun ikke svett... Blir hun tynnere fordet ??
Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 31/08/2008 :  20:16:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
I dag fikk jeg kjøpt vogn til ponnisen så nå mangler jeg bare selen så begynner vi å trene mer Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 08/09/2008 :  21:39:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
har selv shettis (ikke mini da), og jeg nsyntes ikke denne var SÅ smellfeit. litt sommersmåfet kanskje, men den skal jo ha litt å tære på til vinteren. en annen ting er at den ikke har muskler noe du bør gjøre noe med Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 08/09/2008 :  21:41:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
det du sa om at hun ikke ville bort fra beitet bør du seriøst gjøre noe med-. du bestemmer!!! tror jeg da :) shettiser er kjent for sin store mage.... mye traving med vogn - perfekt trening. men begynn i det små, da. husk at ujevn og overdrevet trening av fete ponnier kan føre til krysslammelse og forfangenhet!!! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.