hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sau til selskap.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Sau til selskap.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 16/08/2008 :  16:50:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Jeg lurte på; om jeg skal ha sau til selskap til hesten min, hvilket gjerde må den ha?
Tassen står nå i et vanlig hestegjerde, med stolper og en streng oppe og en streng nede..
Kan en sau stå i slikt gjerde?

Elsker deg, Tassen<3

Prinsesse-Vil-Ikke

Norway

Skrevet - 16/08/2008 :  17:01:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrinsesse-Vil-Ikke  Svar med kopi av melding
Jeg anbefaler strømnettinggjerde - http://bole.no.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&$GUEST=NO&wts.ACTION=loginguest&p=H&wts.LANGUAGE=NO

Har ikke hatt sauene våre i "vanlig hestegjerde", så jeg vet ikke hvordan det funker ;)

Janita og Rosa Lind <3

Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 16/08/2008 :  18:41:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her hvor jeg har mine hester er det endel sauer om sommeren...

Noen står med vanlig tråer og andre i netting... Men gjerdet må være veldig laft så de ikke kan gå under eller over og du må ha veldig sterk strøm...

Så jeg ville kansje satt opp netting...
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 16/08/2008 :  20:40:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Den laveste strengen er veldig lav, ja:) Tror heller ikke de ville klart å hoppe mellom=P
Det er ikke slik at jeg ville hatt hundene mine i gjerdet, men en sau er vel vesentlig mer annerledes enn en hund?=P

Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 17/08/2008 :  01:15:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
hadde du ikke fått stallplass allikevel ? Jeg ville aldri brukt sau som selskap ... hva med heller å prøve å finne en liten lettforet ponni til å ha på for ? Jeg ville IKKE hatt hest gående på netting gjerde ... men det er meg da .... Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 17/08/2008 :  01:32:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som tidligere nevnt, hadde jeg en unghingst som gikk med sauer et år, og han trivdes utmerket. det var riktignok en nødlesning, da jeg ikke fant andre steder som kunne ha en unghingst.
Da var det hesten som kom TIL sauene, og gjerdene var tilpasset ulldotter som ikke brydde seg stort om strømtråd. Bonden lurte p om han skulle montere en strømtråd øverst, i tilfelle hesten ville ut. Men det ville han ikke, så alt gikk helt uten problemer.

Hvordan går det med den lille shettisen du fikk tilbud om?
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 17/08/2008 :  01:53:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Jeg har stallplass ja, men det er i en stall jeg fikk av en kompis - uten andre dyr der. (Ja, bortsett fra to kattepuser).

Det er ingen andre som trenger stallplass akkurat nå heller, så da blir det enten sau til selskap, eller alenegående. Hva er best?

Jeg vil jo ha shettisen siden han var den første jeg travet og gallopperte på, første jeg hoppet med og første jeg deltok på stevne med, men jeg har ikke råd til å ha den:/
Har prøvd å sende mail til hun som eier den for å si ifra, men mail-greia mi er litt ødelagt akkurat nå.. (Håper du leser dette, da).

Han som vil låne meg en eller flere sauer vil også gi mej spon og høy, så det er liksom ikke noe problem. Jeg har ikke råd til ekstra utgifter nå:/

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 17/08/2008 :  06:45:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
"Hva er best?" - Ja, du må selv finne ut av det.
Dvs ta kontakt direkte med shesttis-eieren, og SÅ kan du ta kontakt med saue-eieren.
Gå til toppen av siden

Prinsesse-Vil-Ikke

Norway

Skrevet - 17/08/2008 :  10:08:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrinsesse-Vil-Ikke  Svar med kopi av melding
Summer, hvorfor ikke sauer? De er jo supre selskaps-"ponnier"
Janita og Rosa Lind <3

Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 17/08/2008 :  11:29:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fordi jeg mener at hester trenger å gå sammen med andre hester, kort og godt. Ingenting er i mine øyne bedre selskap for en hest enn en hest.

Det jeg mente med stall var at denne diskusjonen var jo oppe før, og da sa du den ikke var aktuell lenger fordi du hadde fått plass på stall .. men om stallen er alene som beitet så er jo diskusjonen absolutt reell.

Vel, folk gjør som de selv velger å gjøre. :)

Redigert av - summer den 17/08/2008 11:30:56 Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 17/08/2008 :  18:24:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville apsolutt hatt 2 sauer framfor ingen ting

Nå kan de som vil tro, tro:
Jeg hadde dyretolker på den store hesten min og hun prata endel om selvskapet på gården...

Hun kalte shettisen min for leken sin og hun trodde støtt og stadig at denne shettisen var en hund... Så hun savnet innimellom en hest, men det var endel selvskap i endene på gården og også alle menneskene der. Hun syntes også leken (shettisen) sin var fin og støtte seg med innimellom...

Så det vil da si at egentlig står min hest "alene" uten hestevenner... (selv om hun har en shettis der tror hun ikke det) Men hun trivdes suuuupert forde
Gå til toppen av siden

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2008 :  20:01:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg ville apsolutt hatt 2 sauer framfor ingen ting

Nå kan de som vil tro, tro:
Jeg hadde dyretolker på den store hesten min og hun prata endel om selvskapet på gården...

Hun kalte shettisen min for leken sin og hun trodde støtt og stadig at denne shettisen var en hund... Så hun savnet innimellom en hest, men det var endel selvskap i endene på gården og også alle menneskene der. Hun syntes også leken (shettisen) sin var fin og støtte seg med innimellom...

Så det vil da si at egentlig står min hest "alene" uten hestevenner... (selv om hun har en shettis der tror hun ikke det) Men hun trivdes suuuupert forde

Opprinnelig postet av mariakaogcindy

He, he, artig at shettisen bare var en "leke"... Kom til å tenke på nordlandshesten jeg hadde før i tiden, han likte ikke shetlandsponnier noe særlig men jeg har aldri tenkt tanken at han kanskje ikke så på dem som ordentlige hester men som hunder eller noe annet [:D

Johanne Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 18/08/2008 :  01:25:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis du har mulighet til å "få" noen sauer, synes jeg du skal prøve.
Bedre med sauer enn ingenting, liksom.
Og sauer vil ikke skrike og rope og prøve å hoppe over gjerdene hver gang Tassen skal på tur.

Min lille lysegule nl-hingst som gikk med sauer ett år ble forøvrig en utmerket gjeterhest. Han hadde ihvertfall ikke vondt av å gå med sauene, og ble senere en topp dressurhest, kjørehest, terapihest og familiehest.
Gå til toppen av siden

Prinsesse-Vil-Ikke

Norway

Skrevet - 18/08/2008 :  11:35:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrinsesse-Vil-Ikke  Svar med kopi av melding
En sommer da fjordhoppa mi sto aleine, sto hun i "Værgjerde" ilag med 2 stk værer :)
Rosa og værene ble til slutt avhengige av hverandre
Det som var det negative med det, var at det var litt skummelt og hente Rosa i gjerde..

Janita og Rosa Lind <3

Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 01/09/2008 :  08:57:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min hadde en spesiell sau som ble yndlingssauen hennes. Hun gikk på beite med ca 150 sauer og lam, men denne sauen (Carina) og Kjersti hadde en skikkelig contection! De sto og sov sammen side ved side, mens lammene til Carina måtte stå 20 meter unna å se på de

Så når jeg begynte på videregående dro bestandig jeg og Kjersti vekk på skole FØR sauene kom ned, så Carina og Kjersti så ikke hverandre på 3 år. Men da vi kom tilbake etter tre år, gjett hvem som fant sammen igjen da?! Joda det var hesten og sauen! HELT utroligt!

Desverre døde Carina i år :( Ble åtte år gammel! Stakkars Kjersti venter på at Carina skal komme ned fra fjellet å holde henne med selskap :/ (ok hun gjør kanskje ikke det i den forstand, men hadde nok blitt kjempeglad hvis Carina enda var til)

Sauer er bedre en ingen sauer! Men husk på at hvis det er lam du får er disse utbryterkonger! Og hvis de først kommer igjenom gjerdet kan man bli VELDIG plaget! Anbefaler netting. Det har hesten min gått med i fem år og ingen problemer enda Hvis ikke må du ha mange strømtråder og tenke på at sauer har så mye ull at de tåler endel strøm før det merkes!

* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10 Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 02/09/2008 :  11:48:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Hihihihi^^,
Jaja:)
Jeg skal i alle fall ha kanin=P Men sau blir det nok når islandshestene drar sin vei:) Tassen bryr seg ikke om han står alene eller sammen med noen, men han liker jo å leke seg, og det er myyye mer gøy når der er flere later det til å synes:)

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.26 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.