hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vil hesten min bli ensom?! hjelp!?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Vil hesten min bli ensom?! hjelp!?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Charlotte Johansen

Skrevet - 14/08/2008 :  22:50:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har to hesten den ene er ganske gammel, og det er synn å si det, men tror nok slakt er det neste :'( Og da vil den ene unghesten min stå igjen alene med to sauer på et stoort beite. Vil han bli ensom da? Er veldig usikker på hva jeg skal gjør.. Jeg kunne få en hest til, men flytter om 2 år. Så om det fantes en hest jeg kunne ha på fòr. Om det er noen som har eller vet om en hest som ikke trenges å bukes så velig mye, men blir tatt godt vare på med godt stell<3Text

summer

Skrevet - 14/08/2008 :  23:00:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
det er mange hester som settes ut på for, så om kjøp er uaktuelt ville jeg sett om jeg fant en passende forhest. Hester skal ikke stå alene, og spesietl for en så ung hest er dert kjempeviktig med hesteselskap. Gå til toppen av siden

Charlotte Johansen

Skrevet - 14/08/2008 :  23:05:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
OKi, takk for tipse ;) Gå til toppen av siden

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 14/08/2008 :  23:41:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm, litt nysgjerrig etter å ha vært inne på Vip-en din og tittet litt, er det Beauty som er den gamle hesten? Siden hun er bare 13 år mener jeg? Men kanskje hun er i dårlig form.
Johanne Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2008 :  00:21:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Signerer J.Sandbakk

*grøss*

Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 15/08/2008 :  03:35:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
GAMMEL hest på 13 år!! Da må den i så fall være ganske så syk.

Jeg har kjent Weshponnier som ble laaangt over 30 år - så denne er ikke halvgammel en gang.

Min nåværende nl-hest er 24 år og sprek som ei loppe. Mora hennes ble nesten 30 år. Om noen uker skal vi ha et lite stevne i stallen, og da jeg selv ikke rir i sånne konkurranser, har jeg stilt henne til disposisjon for jenter til å delta. Hun er dermed påmeldt i sprang, dressur, terrengritt og gymkhana, og det skulle ikke forundre meg om hun vant en klasse eller to. Sist hun deltok i et stevne vant hun sprang.

Nei, det med 13 år gammel hest som "slakteferdig" - DEN kjøper jeg ikke....
Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 15/08/2008 :  17:00:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var inne å så jeg også nå, den beauty er 13 år og ser kjempe fin ut på bildene av den !!! Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 15/08/2008 :  19:38:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
oj... en 13 år gammel ponni er ikke gammel. Min 14 år gamle hest er iallfall i sin beste alder, og har planer om å leve i mange mange år til før vi i det hele tatt vurderer pensonsårene...

Hvis det er 13 åringen du snakker om, bør du nok revurdere planene dine.
Gå til toppen av siden

Northernlights

Skrevet - 15/08/2008 :  19:40:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
13 år er ingen alder på en hest !! Har en på 20 til neste år, og han er sprek og frisk , regner med å ha han som en flott ridehest i mange år til !! Såfremt hoppa er frisk, så burde ikke du bekymre deg om ny "selskapshest" på maaange år til !!

Gå til toppen av siden

Prinsesse-Vil-Ikke

Norway

Skrevet - 15/08/2008 :  20:20:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrinsesse-Vil-Ikke  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
13 år er ingen alder på en hest !! Har en på 20 til neste år, og han er sprek og frisk , regner med å ha han som en flott ridehest i mange år til !! Såfremt hoppa er frisk, så burde ikke du bekymre deg om ny "selskapshest" på maaange år til !!

Opprinnelig postet av Northernlights

Enigenigenig ;)

Janita og Rosa Lind <3

Gå til toppen av siden

Charlotte Johansen

Skrevet - 18/08/2008 :  19:06:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok, Hun ser helt fint ut.. Men da jeg fikk henne hadde hun blitt misshaldla av en tidligere eier og hu er eksteremt redd for folk nå!
Det går ikke ann å få tak i henne på bite fordi hen er så redd!
det går heller ikke ann å se på henne fra porten før hu begynner å trave! Og hvis jeg skal gå å hente Timon på beite, så begynner Beauty og løpe og så Timon rett etter.. Opp i skogen! Og jeg må bare si at jeg gidder ikke å løpe tulling i skogen, for alle vet at når Beauty er redd så er hun redd. Har prøvd å gjøre inn beite mye mindre, sånn at de ikke kan løpe bak høytørka eller opp i skogen. Men får jeg tak i beauty?! Næij ;/

Hos en tidligere eijer så fikk de ikke tak i Beauty, så de brukte 13 tilmer på å fange henne med lasso ;S
Det høres helt vanvitti ut!

Gå til toppen av siden

Northernlights

Skrevet - 18/08/2008 :  19:53:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Altså er det derfor du vil kvitte deg med henne ?
Sånn var hoppa her også når vi kjøpte henne, helt umulig å få tak i , og kunne aldri gå uten grime. Men jeg ga de kraftfor hver gang jeg skulle ha tak i dem, så bare hekta jeg på leietautet når hun stakk hodet ned i bøtta. Hva hvis du gjør det samme ? Så slipper du å løpe etter hestene hver gang du skal ha tak i den ene eller andre, og de får vane å komme til deg når du kommer til dem Stå også å klø henne og snakk rolig til henne når du har festa leietauet, mens hun spiser. Når hun er ferdig, hold henne fast litt til, og kos og snakk litt til før du slipper henne igjen, så opparbeider du tilitt og du er ikke like truende neste gang du kommer. En vakker dag kommer hun bort av seg selv. Men det tar lang tid å oppnå full tilitt til mennesker igjen, så smør deg med tålmodighet
Gå til toppen av siden

Prinsesse-Vil-Ikke

Norway

Skrevet - 18/08/2008 :  20:15:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrinsesse-Vil-Ikke  Svar med kopi av melding
Men i første innlegg sa du at hesten var gammel, og måtte bli avlivet av den grunn?
Janita og Rosa Lind <3

Gå til toppen av siden

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2008 :  20:25:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun kan nok alltids kureres for skrekken uansett hvor redd hun er men det vil kreve masse tid og energi. Og det er ikke noe nederlag å si at man ikke har overskudd til å bruke så mye tid på hesten, du har jo enda en yngre hest du også skal ha tid til. Pluss skole, venner og evt. andre fritidsaktiviteter. Så er det kanskje en mulighet å prøve å selge Beauty, hun er vel ikke så redd at hun er mannevond? Det er sikkert noen som kunne vært interessert i å overta henne dersom priser er rett Så kunne du istedet ha fått en annen, enklere hest å ha på for. Håper alt ordner seg for deg og Beauty uansett hva du bestemmer deg for, ikke artig å ha en hest man plages med - skal jo være noe man syns er hyggelig å holde på med.
Johanne Gå til toppen av siden

Charlotte Johansen

Skrevet - 18/08/2008 :  20:47:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Beauty skal ingen steder! Da jeg og storesøsteren min overtok Beauty, fikk vi streng beskje om at vi måtte IKKE selge henne til noen andre, men da skulle slaktes! Jeg mere selv at den hesten ikke har det godt med seg selv når hu er sååå livredd! Jeg får vond i meg og det er nesten som jeg begynner å gråte når jeg ser henne! Og tenker på at noen har misshanndla et så uskyldig vesen!

Det med lokking av kraftfor har vi prøvd vanvitti mange ganger, men vi lykkes aldri! Hu har alltid 1 meters avstand og idet hun snapper kraftforet ut av hånden, rykker hun hode til deg. Den hesten er såå sterk, og hun er tydeligvis vant med at folk lokker henne med mat, også tar henne! Nå har hun skjønnt at vis jeg tar maten og stiker eller rykker hode til meg, får de ikke tak i meg!

Beauty skulle jo være bare en venn til min unghest! Men når jeg ikke får tak i henne, men må bruke flere timer på å få tak i henne! Så synes jeg ikke det er noe hest å ha! Jeg har veldig mye å tenke på, jobb, skole, venner og en unghest til som tenger veldig mye av tiden min! Og synes ikke hun skal gå der å forfalle, og ha det vont med seg sevl.. jeg får jo ikke strigle henne, raspa hover eller noe som helst.. Forde jeg ikke får tak i henne! Og om jeg ikke hadde hadd Timon så skulle jeg jææren tatt av meg Beauty<3

Den lille hesten med det store hjerte<3

Gå til toppen av siden

Northernlights

Skrevet - 18/08/2008 :  21:27:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Greit nok at du har fått streng beskjed om å ikke selge, men har du kontrakt på det ? Siden dere ikke har tid til henne, som hun selfølgelig fortjener, er virkelig alternativet slakteriet ? Isteden for å selge henne til noen som kanskje virkelig får henne til og at hun kan gå som en lykkelig og velstelt hest i maaaange år til ? Du sier jo selv at du ( er dere ikke 2 om dette forresten ? ) ikke har tid til hoppa, så da er det vel egoistisk å la en frisk hest i sin beste alder ende brått, uten noen til å hjelpe henne ?? Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.