hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva i alle dager er dette??????
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Hva i alle dager er dette??????
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 29/08/2008 :  14:20:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Var i stallen i går for å strigle over Tassen, og da fant jeg noen merkelige "sår" (ikke blod på, og det så ikke ut til at det har vært det heller, men det var jo litt mørkt...)

Jeg legger ut noen bilder under her, og vil gjerne høre hva dere tror dette kan være. Det er mange steder på kroppen hans hvor dette er, noen "sår" er mindre, og noen er større..

Hjelp?!?!?!
I dag skal jeg undersøke om de andre hestene har det samme..

Elsker deg, Tassen<3

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 29/08/2008 :  14:29:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding

Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 29/08/2008 :  14:32:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Slike har han også på den virvelen som skiller bakparten fra ryggen eller hva jeg skal si.. Og under magen, og i ansiktet:s
Og også på beina..

Han har ikke slost med vennene sine, men de løper jo og koser seg, så det KAN jo ha kommet et uheldig spark.. Men det ser jo ikke slik ut heller. De har ikke sko, forresten.
Ikke klør han seg noe som jeg ser på heller, men kanskje når jeg ikke er der?

..Meg..

Skrevet - 29/08/2008 :  15:06:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmmm... på meg kan kan det fatisk minne om ringorm.. ikke noe farlig, men veldig smittsomt både til mennesker å andre dyr. jeg ville nok fått en veterinær til å komme ut å se på det! Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 29/08/2008 :  16:54:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Shit.. Det var ikke noe gøy å høre!:/
Flere som har meninger med dette?

Skal i tilfelle ringe dyrlege på mandagen!:)

Tusen takk for svar!

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 29/08/2008 :  23:16:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noe insektstikk kanskje? Det er jo mange "utysker" som legger egg i pelsen til dyr som kan bli noe sånt som du beskriver.
Ellers er ringorm ikke helt usannsynlig. Dette er en sopp, som lett lar seg behandle - både folk og dyr.
Gå til toppen av siden

..Meg..

Skrevet - 29/08/2008 :  23:49:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
kan garantere deg om at ringorm IKKE er farlig. da jeg jobbet på en veterinærklinikk ble jeg "smittet" av en ilder å fikk dette selv, ser jo ikke særlig pent ut, men etter en tur til legen å litt krem å medisin så ble jeg så god som ny=) også hatt en hest som fikk dette, ikke noe problem å behandle, å ikke noe farlig i det hele tatt. :) Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 30/08/2008 :  09:13:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror ikke det er ringorm... (men jeg er ikke noe vetrinær)

tegnene på ringorm:

Det kan være en eller flere flekker av varierende størrelse (med en diameter på mellom en millimeter og flere centimeter) rundt på kroppen.

Flekkene er ringformet eller ovale med en rødlig, ru og flassende kant. Inne i ringen ser huden normal ut, eventuelt med en lett flassende overflate.

Soppen vokser ut fra sentrum av en sirkel, og det er tilsynelatende bare aktivitet i kanten av ringen.

Ringormene klør som regel ganske kraftig

behandles ringorm:

Med lokalbehandling med et soppmiddel
Med en tablettkur (systemisk behandling mot sopp)

Dette ser jo ikke rødt ut som ringorm er... Jeg tror han bare har fått dratt av litt pels her å der... Lett å gjøre det hvis de leker...

Hvis det ikke er bedre om 2-3dager ville jeg kontaktet dyrlege...
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 30/08/2008 :  11:42:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Hmmm..
Insektbitt kan det være; her er både mygg, knott og klegg;) Og andre rare ting jeg ikke helt vet hva er:)
Oki, jeg skal vente å se om det blir bedre=)

Og ellers skal jeg bare la være å være hos andre hester? (Ikke noe problem)

Men jeg har jo to hunder og tre katter hjemme, samtidig som broren min har en hund og ti katter, og han er jo hos oss i dag og skal være med til stallen.. Hva om alle blir smitta?:O

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 02/09/2008 :  12:36:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding

Nå har gullet fått det i ansiktet også!:(
Kommer ikke gjennom til dyrlegen heller, men skal fortsette å prøve..

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 03/09/2008 :  00:26:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm - det KAN være skabb.
Er lett å behandle hvis det blir diagnostisert - men du får prøve å få tak i vet'en.

Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 03/09/2008 :  18:26:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Hmmmm.. Er det farlig???:s
Jeg har ikke merket noe på meg selv eller de andre dyra mine, så tror ikke det er noe som er smittsomt.. De to andre hestevennene til Tassen har heller ikke noe sånt på seg..

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2008 :  20:20:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, er vel ikke skabb ettersom han ikke klør? Har lest om skabb og det klør veldig, hester med skabb står ofte og stamper i irritasjon. Og husker da vi hadde hunder og stadig hadde besøk av skabbrever på gården, hundene klødde fælt og de stakkars revene var helt hårløse pga all kløingen. Skabb er veldig smittsomt så da ville du ha merket det på de andre hestene. Men best å høre med en dyrlege ja, særlig siden dette sprer seg.
Johanne Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 04/09/2008 :  00:23:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ehhh - noe han er allergisk mot, da?
Bytte av fòr, ny maling, kalkete vegger, ja det kan være så mangt.
Doktor dyrego' kommer kanskje på flekken hvis du bare "luuuurer" litt på om det kanskje kan være skabb eller ringorm.......
Gå til toppen av siden

..Meg..

Skrevet - 04/09/2008 :  11:22:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
ring veterinæren din i dag å få h*n ril å komme å ta en titt på tassen. si at du har misstanker om ringorm/skabb så skal du nok se han får litt fart på seg ;) Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 04/09/2008 :  12:48:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Hmmm.. Han har jo nettopp begynt å bli vant med å være inne i den nye stallen sin som snart er ferdig, men jeg tviler på at det har noe med det å gjøre:/

Men ja, skal nevne både ringorm og skabb så kanskje han forter seg=)
Først må jeg få tak i han da.. Vi har 2stk her ute, og jeg vil kun bruke den ene. Den andre er likevel sinna på meg, så...

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.