hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Noen som kjenner til vår Ridelærer fra tidligere?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Noen som kjenner til vår Ridelærer fra tidligere?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

troypija

» VIP

Skrevet - 11/09/2008 :  13:51:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fikk ingen svar på det jeg spurte om, og det ble regnet for et uakseptabelt tema å diskutere av noen siden det ble nevnet et navn på en innenen hestesporten som jeg ønsket litt bakgrunns stoff om.

Avslutter derfor temat, men aner ikke hvordan man fjerner en slik debatt:S

Redigert av - troypija den 15/09/2008 22:47:48

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 13/09/2008 :  17:29:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det er vel kanskje litt ufint å diskutere person slik du oppfordrer til her, uannsett om det dreier seg om positivt eller negativt? Jeg synes det er skuffende at du spørr, fornuftig at andre ikke oppfordrer til debatt rundt temaet.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 14/09/2008 :  03:59:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
For å si det sånn har Val vgs ansatt lærere pga sitt livssyn heller en sin kompetanse før...
* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10 Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 15/09/2008 :  00:45:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, konkrete personer er vel ikke helt greit.
Men jeg ville ikke latt meg operere av en "hjernekirurg med brevkurs"......
Eller latt meg instruere av en person son synes at "hester er ålreite dyr".....
Gå til toppen av siden

troypija

» VIP

Skrevet - 15/09/2008 :  22:45:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel, greit nok.. d ble kanskje litt konkret.. mn d er litt vanskelig å spørre om noen kjenner til "denne", også ikke nevne noe navn. Mente heller ikke å invitere til en debatt, ville kun høre om noen kjente til henne fra i før av.

Vi har faktisk krav til ting vi skal lære gjennom pensum, og dette stiller igjen krav til lærerene.

Mn jeg tar til meg kritikken og har nå tatt bort navn.

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 16/09/2008 :  18:11:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Fornuftig! :)

Nå har jeg aldri gått hestelinje på vgs, men har inntrykk av at det er veldig ymse bakgrunn på de som går der av elever. Det er heller ikke egne opptakskrav basert på erfaring med hest, noe som tilsier at du vil få en god blanding av både interesser og nivå. Det absolutt ikke er noen form for utdanning av konkurranseryttere slike linjer tilbyr. Heller mer en generell innføring i hest og naturbruk, hvor man noen steder rir mer enn andre steder, samt også har noe innføring i teori. Jeg har sett stillingsutlysninger på tilsvarende stillinger før, og det er ofte lagt mer vekt på pedagogisk bakgrunn, fremfor dokumentert praksis med hest utover det å ha god basiskunnskap. Da nesten alle jeg kjenner som driver med hest er hobbyryttere, ser jeg ikke noe i veien for at en med god pedagogisk bakgrunn, som også kan litt hest, underviser i disse fagene. En annen ting.. De jeg kjenner som har tatt skrittet og satset din karriere på hester og ridning, de tror jeg aldri kunne tenke seg å undervist i hestefag med innføring i foringslære etc på vgs. Dessverre.. Det er vel heller på ingen måte nødvendig for å dekke det behovet en slik linje har, og for å følge den læreplanen som følger. Etter hva jeg har skjønt er mulighetene for å utdype seg mer litt lagt i dine egne hender i forbindelse med at dere har avsatt tid hvor dere er ute i praksis. Om du brenner spesielt for en gren eller en type drift av hest, kan du forsøke å få praksis på et slikt sted.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

troypija

» VIP

Skrevet - 18/09/2008 :  11:15:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har ei veldig bra linje her, eller hadde. Var veldig god standar i fjor. Hadde Lise Taraldsen og Hege Rossland som lærer. Hege Rossland kom kun hver 4uke da hun red for Hasse Hoffman i Danmark og jobbet der, men Lise Taraldsen hadde vi på heltid:)

Ble vel bortskjemt i fjor, mn Når Val vgs i ett par år har hatt en slik go standar, får å så go ned så mye.. det skuffer! De hadde på et hvis satt en standar på ridningen og undervisningen.

Når det gjelder første året så er det rett som du sier at det er naturbruk og hest, men andre året er hest og hovslagerlinje. Altså har vi egne lærebøker i faget, og et stort pensum innen for hest som vi skal gjennom. Hestelinja legger jo grunnlag for lærlingetiden, om man ikke har hestelinja så må man ta 4år som hovslagerlæling og 3år som lærling i hestefaget. Altså bør det man lærer her på hestelinja kunne veie opp for de årene som man slipper av lærlingetiden pga. utdanningen.

(Med hestelinja er det kun 2år som lærling).

Gå til toppen av siden

HildeChristine

Skrevet - 07/10/2008 :  18:47:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dere får holde ut, Lise kommer vel tilbake etter jul ;)
Ellers så stiller jeg bare helt bak Lena's svar.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.