hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rumpemuskler!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Rumpemuskler!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 06/10/2008 :  14:11:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Tassen min er blitt så stor og fin nå, men han har ei bittelita rumpe med nesten ingen muskler. Han blir ridd nesten hver dag, men han får 1-2 dager i uken med kun skritting eller ingen ridning i det hele tatt.
Her er ingen fjell eller andre bratte terreng i nærheten.

Har dere noen tips til at han skal legge på seg/få muskler på rumpa? Jeg har begynt å hoppe så smått med ham, er det god trening? Han hopper 1 eller 2 ganger i uken. (Små hinder)

Ellers har jeg hørt at overganger også er bra for rumpa:)

Flere tips?=)

Elsker deg, Tassen<3

Tremill

Skrevet - 06/10/2008 :  15:13:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje samlinger kan hjelpe? Eller kanskje Tassen bare har en liten mini-stump?? Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 06/10/2008 :  22:12:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Det kan være!=)
Hehehe, ja, det kan også hende^^, Han har bare blitt ridd i ett år da, såååå:)

Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 07/10/2008 :  03:24:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes han har en ganske normal "unghestrumpe", jeg (kikka på galleriet). Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 07/10/2008 :  23:14:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Det var jo bra, da:) Han har jo ikke så mye muskler siden han ikke blir trent hardt, men han ser så veldig liten ut når han har den lille rumpa og resten av hesten er tykk og god:)

Skjønn er han i alle fall uansett!<3

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 08/10/2008 :  01:03:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er han innkjørt? I så fall kan litt trekking av "traktordekk" - eller kanskje ikke fullt så tungt, få ham til å utvikle rumpemuskler. Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 08/10/2008 :  13:20:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Njaa.. Han har ikke hatt vogn eller noe sånt, men jeg tømmekjører en del, og det kan han helt supert:) Kanskje jeg klarer å fikse til noe sånt, ja!:)

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 09/10/2008 :  17:03:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
trodde at noen hester har kraftigere bakparti enn andre, altså at det var individuelt... min shettishoppe har "DEN RUMPA" hhahaaaah-...... Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 10/10/2008 :  14:31:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Hehehe:p

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 12/10/2008 :  04:36:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
En 3-årig ungfjording skal ikke ha diiiger rumpe. Gå til toppen av siden

horse_whisperer
» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2008 :  15:04:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehorse_whisperer  Svar med kopi av melding
Om dere har litt utmark, dær han ikke går på en sti eller en vei så er det godt for musklene. Han er ung, så jeg ville ikke trent han så hardt.

Dere kan jobbe litt stuss ridning. Bommene trenger ikke og være veldig høyt over bakken, men lave bommer, og mange av dem. Men ikke gjør det for ofte enda. 2 ganger i mnd tror jeg holder ;)

Jobb sjenkelvikninger, det styrker hele kroppen, gjør den myk og smidig og gir hesten bedret balangse. Dette kan gjøres via tømkjøring og du kan gjøre det som rytter.

Ri han godt framover, så han virkelig jobber med bakfotene. Evt få noen til og ta bilder og filme deg under travridning. Så du ser om han bare sleper fotene med seg, eller om han løfter dem og virkelig bruker rompa.

~Tillit og respekt, er veien til alt godt~ Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 14/10/2008 :  17:24:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Tassen er 4 år:) Men nei, det er jo sant=) Men den ser så liten ut.. Sikkert fordi resten av hesten min er så rund=)

Jeg hopper litt med ham, så det gjør jeg kanskje et par ganger i måneden:) Ikke høyt, men nok til at han får jobbet litt. Under en annen tråd her har jeg lagt ut bilde av da han hopper=)

Jepp, det hørtes bra ut. Men på filmen jeg har lagt ut ser dere også når vi traver=)

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 14/10/2008 :  17:25:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
http://www.youtube.com/watch?v=jEiHcQogiXo

horse_whisperer
» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2008 :  18:10:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehorse_whisperer  Svar med kopi av melding
Okei, syns bare jeg leste att han var 3en plass :)

En fireåring kan man jo trene hinder med 1 til 2 ganger i uka. Bare man ikke hoppe høyt så ofte.

Du kan jo også longere han og legge bommer på bakken så han må løfte beina. Tømmelongere han over bommene eller spenn han forsiktig inn så han søker ned. (Jeg foretrekker tømmelongering da).

Da har du mulighet til og studere stegene, variere steglengden og se hvordan han jobber.

Jeg trener mye i terrenget, mye ut på mykt underlag, det gjør susen :)

Så ikke veldig mye på den filmen. Men så en annen dær han gikk i skritt, og dær jobbet han helt ok med bakparten. Men få han til og jobbe enda mer. Overdriv og aktiver han hele tiden. Jobb mye tempovekslinger så han ikke blir sjenkeldød, og får du ikke umiddelbar respons så gir du han en sjangse til før du gir ett bestemt rapp med pisken.

Det er viktigere med aktivitet i bakfotene enn att hesten går i den loddrette linja. Om du lar han jobbe litt under loddlinja så blir han sterkere i ryggen også :)

~Tillit og respekt, er veien til alt godt~ Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 14/10/2008 :  20:56:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Han er skikkelig flink med sjenkelen:) Jeg kan ri ham i en "perfekt" volte uten noe som helst av utstyr=) Han lyder helt på sjenkelen, men har jo som regel hodelag på da^^,

Tusen takk for svar!=)

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 14/10/2008 :  21:03:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Han ble 4 år i Juni=)
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.