hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ridehjelp /ansvar
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Ridehjelp /ansvar
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 12/09/2008 :  21:25:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Lurer litt på... I anledning flytting av hester - har vi nå skaffet oss noen "ridehjelpere". To faste og en som vi ikke helt har truffet enda - bare snakket med på telefonen - vi har jo ikke flyttet hestene riktig enda.

Dealen er da - at disse damene skal hjelpe oss å trimme hestene, gratis økonomisk - men jeg krever en pliktfølelse, som er tilstede SELV om det regner, er kaldt og guffent - ELLER varmt, for den del. Med tre hester, og forpakting av gårdsbruk - blir det nok masse ekstra som skal fikses - men hestene trenger jo allikevel trimmen sin. Derfor har vi forberedt oss litt, for å si det sånn...MEN - forsikringsmessig og ansvarsmessig - er det noe jeg burde tenke på? Om damene skulle falle av hesten, for ekspempel? Tenker spesielt på skader på rytteren...

Noen med erfaringer? Er det forskjell på fôr-ryttere og hjelpere, - avtaler - er det lurt - selv om det ikke er penger med i bildet?

En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/

Northernlights

Skrevet - 13/09/2008 :  19:40:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med hvis hver enkelt av de har skadeforsikring ? Og de skriver under på hvis evt personskade skjer at det er på eget ansvar ? Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 13/09/2008 :  19:59:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Ja, det er en idê!
Men tenker - hva om de IKKE har skadeforsikring - er det da mitt ansvar om de skader seg? Siden det er mine hester...?

En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 15/09/2008 :  00:53:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
De alle fleste har en forsikring som dekker skader.
Hvis de ikke har det, bør de tegne en, og du må ha skriftlig erklæring på at DE har ansvaret når de omgås hesten. Hvis de er under 18 år, må deres foresatte skrive under.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.