hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - tynn hest noen råd?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 tynn hest noen råd?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2008 :  21:38:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei har en hest som ribbeina synes ganske tydelig på men er ikke slangt har ordentlig vom... Noen som har råd og komme med for og få litt fett på ribbeina? Hesten har fått ormkur og er ellers frisk og rask
smil til verden så smiler den til deg :)

*sandra*

» VIP

Skrevet - 22/09/2008 :  21:54:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ponnien min var sånn når jeg fikk ham. Dyrlegen sa d var for at han hadde gått på dårlig for med lite næring. Magen var full av gass. Han fikk vanlig grovfor og vi har aldri sett igjen ribbebeina.

Hvis hesten er veldig gammel kan d være grunn til at den ser slik ut :/
Gå til toppen av siden

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2008 :  22:56:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten er 12år. Går på 12-13kg høy om dagen da ligger det mye igjen i boksen.. Får nå 1l energi til kvelden + vitaminer til morgenen får han 5dl energi. Tror dere at olje kan funke eller annen for type som ikke koster flesk
smil til verden så smiler den til deg :) Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 23/09/2008 :  00:33:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
gi godt grovfor, det er nok løsningen.
og ikke la de gå på beite lenger, for det er bare vom fyll igjen,.,
ikke noe næring

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 23/09/2008 :  09:21:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil anbefale deg på det sterkeste betfiber. Det fås kjøpt på Felleskjøpet. Dette er en form for grovfôr som skal bløytes i vann. Hestene blir gode og runde av dette. Du kunne gitt han 0,5L morgen med 2,5L vann og det samme om kvelden. Gjør ikke noe å bløyte energien sammen med betfiberet, du kan også kjøpe oljen de selger på felleskjøpet og ta litt av det oppi også Da skal han bli god og rund ellers er det noe galt Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 24/09/2008 :  01:22:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Regner med at hesten blir brukt, så den får omarbeidet energien i fòret til muskler - ikke bare til vomfyll.
Treningen må selvfølgelig bygges opp litt etter litt, og det kan tenkes at den blir "tynnere", dvs at magen blir mindre før musklene begynner å "ta" maten.
Gå til toppen av siden

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 24/09/2008 :  13:33:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja hesten blir brukt 6 dager i uka og da er det dressur sprang og tur som jeg gjør mest men for av veksling tømme kjører, hms og longsjerer jeg.. Der jeg vil ha fett er akkurat ved ribbeina eller ser han vaeldig bra ut er bare vomen som må trenes litt bort

summer

Skrevet - 24/09/2008 :  14:41:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville aller først tatt en analyse av høyet jeg, så du vet hva du faktisk forer med. Det kan være så enkelt som at du må gi endel protein ved siden av, ikke bare tilførsel av fete ting liksom. Så lenge du ikke har noen analyse av høyet, vil vil alt vi kommer med her være vill gjetting . Du får raskt svar på analysen, så det er ikke snakk om å vente mer enn en ukes tid før du gjør noe med foret. Gå til toppen av siden

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 24/09/2008 :  21:15:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk for tips.. Står på "stor" stall hvor vi ikke har samme høy mere enn i 2-3uker så de har ikke giddi og tatt før i dag så da er det bare og vente og se:D

ReisaBjørk

» VIP

Skrevet - 10/10/2008 :  20:56:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min hest var å tynn, så jeg måtte gi han betfôr, da begynte han å legge på seg ;)
Andrea & Lass Bazooka! Gå til toppen av siden

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2008 :  20:18:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
fikk svar på høyet og viste seg at høyet ikke var det vi hadde betalt for i verdi men sånn er det så nå har alle hestene på stallen godt opp noen kg høy

summer

Skrevet - 12/10/2008 :  22:10:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Siden han ikke spiser mer høy enn du gir han, kan du se litt på andre ting ... er protein nivået bra ? Hvis ikke får du ant bra resultater med å gi han litt for med protein i :) Gå til toppen av siden

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2008 :  22:35:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
han har begynt og legge på seg nå så ser forbedringer på han har byttet foret mitt til eggersman var et for som var til hester som var/ble tynne så da får jeg se hvordan det utvikler seg

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2008 :  14:55:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Senior müsli fra eggersmann? Har nettopp fått det tipset for ei eldre kblhoppe her u c...
Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.