hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dødsløp?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Dødsløp?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 05/10/2008 :  15:46:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Ei jeg kjenner fortalte meg at det har kommet en sport særlig i USA som går ut på at hestene skal springe for alt de har i en evigthet, gjennom strømfylte vann, over store bratte bakker og ned bratte stup og greier. Og at 60% av hestene som er med på løpet dør i løpet av racet eller rett etter, og at 30% av hestene må nødslaktes etterpå.

Har noen av dere hørt om noe sånt? Jeg syns det virker altfor groteskt til at slikt kan foregå nå i våre tider, men hvem vet?

Hun sier også at dette begynner å bli veldig populært, og at de forsøker å gjøre det like populært som sprangridning!

Om det blir like populært som sprang dør vel over 50% av alle hestene i hele verden! (Litt overdrivelse, men likevel...)

Elsker deg, Tassen<3

mariakaogcindy

Skrevet - 05/10/2008 :  19:31:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg håper da ikke dette stemmer Dette hørtes helt syyyykt ut ... MEN vi hvet jo aldri hva vi finner på... Vi er egentlig helt rottne inni noen av oss i hvertfall ... Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 05/10/2008 :  21:08:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Det er helt sykt ja, men gudene vet jo hva folk kan finne på! Det virker uvirkelig for meg, men egentlig ganske troverdig.
Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 06/10/2008 :  20:06:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Blir helt på gråten når jeg hører om sånt... det er som med tyrefekting der oksen pines ihjel mens mennesker står rundt å morer seg, heier og knasker popkorn detter er enda verre..., det hører man med en gang... *blir kvalm og får vondt i hodet*!!!

Fant dette på nettet.. kan dere tenke dere noe sånt??? hah... gid jeg var en person med makt...

Amman (NTB-DPA) Osama bin Ladens sønn har hisset på seg dyrevernere, som misliker hans planer om å arrangere et hesteløp i fredens tegn gjennom Sahara.
Omar Osama bin Laden håper at det 4.800 kilometer lange hesteløpet gjennom Nord-Afrika, som etter planen skal starte i mars, kan være et bidrag til fred i verden.

Den internasjonale dyrevernorganisasjonen PETA, som med sine 1,8 millioner medlemmer regnes som verdens største, stiller ikke spørsmål ved bin Ladens intensjoner, men mener belastningen på hestene blir for stor.

- Intensjonene er edle, men vi ber deg likevel vennligst om å revurdere denne ideen, heter det i et brev som PETAs president Ingrid E. Newkirk har skrevet til Omar Osama bin Laden.

- Hester er av kjøtt og blod. Et slikt utmattende hesteløp vil føre til dødsfall, ikke fred. Dyrene har ikke erklært krig mot oss, og de bør derfor få være i fred, fortsetter Newkirk.

- Det er ikke noe fredelig med å utsette dyr for lidelser, noe både Mohammed, Jesus og alle andre store religiøse ledere har pekt på, mener PETA. (©NTB)
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 07/10/2008 :  15:23:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Åherreguuuuuuuuuud..! Jeg blir så forbannet..
Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2008 :  10:10:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var jo oppslag om dette både på nettet og i aviser da bin Laden junior kom med dette "forslaget", var det ikke i sommer dette ble kjent?

Jeg håper galskapen stoppes, vi (verden) trenger ikke en dyreterrorist som han!

Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 08/10/2008 :  16:42:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
HEEELT ENIIIIG!!!! Tenk å mishandle hester som et tegn på våpenhvile... hm Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.