hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - er det noen som kan hjelpe meg
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 er det noen som kan hjelpe meg
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

celine

» VIP

Skrevet - 20/12/2008 :  00:04:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har ei hoppe på 7 år som er skikkelig øm i magen når jeg pussa henne skøt hu skikkelig rygg. har ringt dyrlege , men skulle bare se det ann te over helga siden hun spiser å ikke har noe temp å sånn. har noen opplevd dette? hun har kasta føllet sitt får ca 4 uker siden men er undersøkt med ultralyd så ingen symtomer på noe rester. hun blir sinna å slår etter meg bare jeg tar henne løst på magen. det er skikkelig snedig. er det noen som kan hjelpe meg??

beskymret eier

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2008 :  22:11:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm, har ingen formening om hva det kan være men hun har nok vondt i magen siden hun oppfører seg sånn. Hvordan går det med henne nå da, er hun bedre/verre? Har dyrlegen vært der nå? Jeg syns kanskje det var litt rart han ikke kom med en gang siden hun relativt nylig har kastet føllet, kan jo ha en sammenheng. Du får bare holde godt øye med henne og ringe dyrlegen igjen dersom hun blir verre eller får feber.

Krysser fingrene for at hesten din blir bra igjen snart!

Johanne Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 21/12/2008 :  02:26:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm - hvorfor kasta hu føllet? Hvis det var pga. infeksjon, kan det vært at hun fremdeles har dette i "magen", dvs. i livmor eller andre reproduksjonsorganer.
Det kan sitte igjen en rest av morkake eller lignende, og dette er FARLIG! Har du tatt tempen på henne? Hvis hun viser det minste tegn på feber - også såkalt "lav-feber" kan det være en ulmende infeksjon, som må behandles snarest.
Ikke for å skremme deg, men dette er noe du må finne ut av snarest.
Hoppa viser tydelig at det er noe som ikke stemmer, ved at hun ømmer i mage-regionen. Hvis "alt hadde vært i orden" etter aborten, ville hun vært sånn noenlunde symptomfri etter 4 uker.
Som alle råder: Få henne undersøkt - grundig.
Gå til toppen av siden

meps
» VIP

Skrevet - 21/12/2008 :  13:46:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når ultralyden viser at hun er tom, så er hun sannsynligvis det. Har selv ei hoppe som hadde symptomer du beskriver, jeg trodde hun hadde magesår.
Gastroskopi viste at det hadde hun ikke, men derimot fant equiterapeuten ut at hun hadde brista et ribbein. Det trenger ikke være "verre" enn som så.
Men følg med på hesten din, og ring dyrlegen i morgen å få en full sjekk på henne for sikkerhetsskyld. Lykke til, og fortell oss hvordan det går
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.