hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva er best å blande sammen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Hva er best å blande sammen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

strawberry

Skrevet - 13/01/2009 :  10:36:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg skal gi hesten min 1 gram zinkoxide nå i 1 måned.
Hesten min spiser bare grovfôr, og en liten neve energi.
Da får jeg et problem med en gang, jeg kan jo ikke blande zinkoxiden sammen med grovfôret.
Den lille neven med energi er heller ikke nok å blande dette i.
Jeg tenkte da, kanskje, blande det sammen til en grøt med gulrøtter, kli og melasse, da dette gir minimalt med energi, men har hørt at kli og melasse ikke er bra for magen hver dag.
Er dette et faktum?
I så fall, hva kan jeg blande sammen, som har så lite energi som mulig, smaker godt, slik at hesten min ikke kjenner pulveret, og spiser opp det hele?
Som sagt: en fôrblanding som har veldig lite energi, smaker godt og ikke belaster magen.
Noen der ute i hesteverdenen?

Mvh Strawberry

mariakaogcindy

Skrevet - 13/01/2009 :  14:13:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kli er ikke noe farlig for hestemagen... Men det inneholder mye fosfor så du må gi litt kalk ved siden av... Bare å kjøpe kalk i butikken så går det helt fint min for kli hver dag... men ikke noe store mengder da... hun får 2dl om dagen... Men når du bløyter det så blir det mer hvis du foreksempel bløyter en neve energi og 2 never kli og litt melasse og gulrøtter + det middelet så tror jeg hesten din får det i seg Gå til toppen av siden

Northernlights

Skrevet - 14/01/2009 :  10:50:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med betfiber ? Enkelt og godt, legg gjerne en neve energi oppi også. Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 14/01/2009 :  12:13:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
jeg hadde kjøpt noe som heter Marsh, for det digger hesten.
får kjøp det fra alle forhandlerene til noahs hage

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 15/01/2009 :  01:46:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Grovraspete gulrøtter - funker alltd.
Billig og greit.
Evt. 1/2 raspet eple sammen med gulrøttene, for å gjøre det ekstra godt.
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 15/01/2009 :  21:56:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg holder også en knapp på betfiber, gjerne med eple eller gulerøtter oppi om den er finspist.
Gå til toppen av siden

strawberry

Skrevet - 23/01/2009 :  10:54:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for de mange forslagene
Skal se hva jeg får til

Men jeg formulerte meg kanskje litt feil, da:
Kopi av melding:
mariakaogcindy Postet - 13/01/2009 : 14:13:06
Kli er ikke noe farlig for hestemagen... Men det inneholder mye fosfor så du må gi litt kalk ved siden av...

Det jeg mente var at jeg har hørt at melasse ikke er bra for magen når man skal bruke det i flere dager etterhverandre.
Er det bra ellr ikke bra for magen, melasse?
Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 04/02/2009 :  12:23:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
Melasse er vel ikke anbefalt fordi det er sukker, rett og slett rent smelta sukker. Og det er ikke bra for tennene til hesten, tror ikke det er det beste for fordøyelsen heller. Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 04/02/2009 :  12:23:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
Melasse er vel ikke anbefalt fordi det er sukker, rett og slett rent smelta sukker. Og det er ikke bra for tennene til hesten, tror ikke det er det beste for fordøyelsen heller. Ikke gi mer enn en teskje iallfall :) Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 05/02/2009 :  03:51:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tjihh - nå som det begynner å bli litt liv her igjen: Altså: Gulrøtter og atter gulrøtter - funker alltid.
Da er det ikke fare for at hesten får i seg for mye av noe annet, og man slipper å kjøpe dyre forslag, som ikke behøves.
Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 05/02/2009 :  20:20:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
men gi nå ikke hesten bare gulerøtter... har hørt om en mann som gjorde det for han trudde det var så sunt.... han døde....... (hahahahahha) Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 06/02/2009 :  01:37:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Døde mannen...? - Da må han ha båret myyye gulrøtter, stakkar. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.