hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Drektig hoppe
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Drektig hoppe
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Belinda_Ask_Kvikken

» VIP

Skrevet - 13/02/2009 :  12:37:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei

Belinda_Ask_Kvikken

» VIP

Skrevet - 13/02/2009 :  12:40:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei. Jeg har ei Nordlandshoppe som er 2 og en halv måne på vei i drektigheten. Og med henne går det en hingst. Jeg lurer på er det vanlig at ei mærr som e drektig tror at hun er hingst. Hun prøver og pare seg på hingsten min og bli skikkelig gal når jeg kommer i nærheten av henne. Det samme når hingsten kjæm. Gå til toppen av siden

Belinda_Ask_Kvikken

» VIP

Skrevet - 13/02/2009 :  12:41:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei. Jeg har ei Nordlandshoppe som er 2 og en halv måne på vei i drektigheten. Og med henne går det en hingst. Jeg lurer på er det vanlig at ei mærr som e drektig tror at hun er hingst. Hun prøver og pare seg på hingsten min og bli skikkelig gal når jeg kommer i nærheten av henne. Det samme når hingsten kjæm. Gå til toppen av siden

Northernlights

Skrevet - 13/02/2009 :  18:32:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt normalt ! Masse hormoner i sving Gå til toppen av siden

Northernlights

Skrevet - 13/02/2009 :  18:33:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt normalt ! Masse hormoner i sving Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 14/02/2009 :  20:40:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ehh - ble hu parra i november? Det var seint. Da kommer jo ikke føllet før ca. i oktober.
Og ja, når det er så tidlig i drektigheten er det masse hormoner som skal på plass, samt at hun - på sin måte - forteller hingsten at han skal holde seg "laaangt unna" og at HUN er lederen - sånn som det er i hesteverdenen. Damene bestemmer!
Gå til toppen av siden

Belinda_Ask_Kvikken

» VIP

Skrevet - 14/02/2009 :  21:20:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp nå sånt tru æ. Æ veit. Oki. Hu e itj sint på hingsten shu. Hu prøve og par sæ på han. Men når hu ikke e sånn så ska han bare hold sæ unna. Gå til toppen av siden

Belinda_Ask_Kvikken

» VIP

Skrevet - 14/02/2009 :  21:20:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp nå sånt tru æ. Æ veit. Oki. Hu e itj sint på hingsten shu. Hu prøve og par sæ på han. Men når hu ikke e sånn så ska han bare hold sæ unna. Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 15/02/2009 :  18:22:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor gammel er hoppa? Hvorfor ble hun bedekket så sent? Er det tatt ultralyd slik at du vet hun er drektig?
Gå til toppen av siden

Belinda_Ask_Kvikken

» VIP

Skrevet - 15/02/2009 :  18:47:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hoppe e 13år. For hun ikke tok seg før. Nei ha ikke tatt ultralyd. Men hun er det for hun har ikke har hvore brunstig etter hu ble bedeket. Og dyrlegen har kjent inne i henne Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 17/02/2009 :  02:33:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehh - 13 år er ingen alder for en nl-hest. Jeg hadde ei som var 25 da hun fikk sitt 17. føll...
Er det Kvikken som er far, eller?
Hvis du får verifisert stamtavla til Belinda, så kan du - kanskje - få føllet godkjent - men da må du sende inn springseddel på bedekningen, samt dokumentert stamme på begge foreldre.
Da kan føllet bli "Stambok-kjent" - kanskje.
Heldigvis er nl-hest er robust rase, og om småttingen kommer liktt seint, så vil det sikkert klare seg aldeles utmerket.
Eneste forskjellen jeg kan tenke meg, er at føllpelsen går direkte over til vinterpels, så det ikke feller "ulla" før det setter varm pels på. Du vil da sannsynligvis få en "sau" helt til neste vår...
Gå til toppen av siden

Belinda_Ask_Kvikken

» VIP

Skrevet - 17/02/2009 :  12:26:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei. ja det er kvikken som er faren. Hva er verifisert for noe?? Jeg har ikke nå springseddel sia begge er mine. Ja det var egentlig litt domt at hu tok sæ så seint på hsten, men det er ingen ting og gjøre med det no. Gå til toppen av siden

Belinda_Ask_Kvikken

» VIP

Skrevet - 17/02/2009 :  12:26:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei. ja det er kvikken som er faren. Hva er verifisert for noe?? Jeg har ikke nå springseddel sia begge er mine. Ja det var egentlig litt domt at hu tok sæ så seint på hsten, men det er ingen ting og gjøre med det no. Gå til toppen av siden

Belinda_Ask_Kvikken

» VIP

Skrevet - 17/02/2009 :  12:26:52  Vis profil  Svar med kopi av melding

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 18/02/2009 :  00:12:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har svart deg litt på gjesteboka.
Kan prøve å sette opp stamtavle på både Kvikken og Belinda, men da må jeg lete litt i listene mine.
Du må melde til Stambokkontoret at du har kjøpt Kvikken - og så kan du be om å få tilsendt springseddel-skjema - selv om føllet nok ikke vil bli registrert.
Gå til toppen av siden

Belinda_Ask_Kvikken

» VIP

Skrevet - 19/02/2009 :  16:05:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei. Jeg lurer på hvor lenge hoppa mi har gått drektig. Når hun ble para den 5 november 08. Og hvordan regner dere kor lenge ei hoppe går drektig. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.