hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Skylapper ???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Skylapper ???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2009 :  22:16:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvordan er disse å ri med da? Passer de til hester som skvetter og "vaser" hele tiden?

Opprinnelig postet av StallSoleng

Til å begynne med var hun veldig skvetten og nølende. Men etter 15-20 minutter så roet hun seg og derfra gikk det bare bedre og bedre. Jeg merket at hun på slutten av turen var mye mer fokusert på meg enn tingene rundt, enn hva hun har pleid å være. Så det var en lærerik erfaring. Hun synes det var skummelt når det kom biler i starten, særlig bakfra, men etterhvert brydde hun seg ikke lenger om det heller. Skal ri med disse skylappene noen dager til, så får jeg se hvordan det går. Ellers har jeg ikke særlig stor erfaring med bruk av skylapper, men de er jo ment å være til hjelp nettopp for hester som er skvettne, nervøse og ukonsentrerte av seg.

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

JanitaOgQueenie

Skrevet - 22/03/2009 :  16:16:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
KAN det være en mulighet for meg å bruke skylapper på min hest? Har en hest som er skvetten og titter hele tiden, litt slitsomt.... Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2009 :  19:42:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
KAN det være en mulighet for meg å bruke skylapper på min hest? Har en hest som er skvetten og titter hele tiden, litt slitsomt....

Opprinnelig postet av StallSoleng

Jeg har ikke nok erfaring med skylapper til å kunne gi deg noe sikkert svar her. Men når man tenker på at skylappene egentlig er ment for å få skvettne og ukonsentrerte hester til å følge mer med kusken, så er det vel ikke noe umulighet for at det KAN funke også under ridning. Det går jo tydeligvis ann å ri med slikt hodelag, så hvorfor ikke? Men husk at hesten også kan bli mer skvetten med disse på, særlig i starten, så om du vil prøve det på hesten din, så bør du begynne med det i et inngjerdet området først. Kanskje det også lønner seg å starte skylapptreningen på bakken som f.eks. leie på tur, longering o.s.v. Har faktisk vært inne på den tanken selv, om det kanskje kunne hjelpe nervøse hester under ridning også. Hadde vært artig å høre andres erfaringer her

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 30/03/2009 :  15:09:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Hva er egentlig poenget med skylapper? Hva er poenget med at hestene ikke skal se ting som skjer rundt dem?
Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

JanitaOgQueenie

Skrevet - 30/03/2009 :  16:41:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Les igjennom emnet så finner du svaret, "Tassen4ever" ;) Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.52 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.