hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilke nivåer rir dere på?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 Hvilke nivåer rir dere på?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

lille_troll
» VIP

Skrevet - 08/02/2003 :  18:38:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann :)
Jeg bare lurer på hvilke nivåer dere rir på.
LA?
MA?
LC?
Er det dressur eller sprang?
Hvor høyt hopper dere på trening og sånn?

----------------
Lille_troll

Redigert av mix1 den 14/05/2003 15:31:20

Anette

Norway

Skrevet - 08/02/2003 :  18:46:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
I dressur pleide jeg å starte på LB nivå, men nå har jeg kjøpt meg ny hest, så jeg må nok begynne på LC igjen. På sprangstevner pleier jeg å starte LC og LB, skal prøve å komme meg ut i LA i løpet av året. På sprangtrening har jeg hoppet opp mot MA høyder, men vi hopper vanligvis LC-LB høyder. Jeg synes ikke det er høyden som er viktigst, det er teknikken. Jeg vil heller lære å hoppe en krevende bane på 1.00 m enn å hoppe et enkelthinder på 1.40 m.

Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

» VIP

Norway

Skrevet - 08/02/2003 :  19:06:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
hehe! jeh rir LC/LB dressur, og hopper 50-60cm... ikke serlig høyt, men har ikke hoppa så mye... liker dressur best så jeg skal begynne å starte LB snart;)

Gå til toppen av siden

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 08/02/2003 :  19:12:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke startet foer, men kommer til aa gjoere det etterhvert. Tror jeg rir ca Lc i dressur, men haaper og iallefall naa opp til Lb i loepet av sommeren... I sprang rir jeg for det meste 80 baner, men har ogsaa ridd baner paa rundt 1 m. Er enig med anette! Teknikk er viktigst. Vil dessuten trene hesten til aa klare de fleste hindere. variasjon er viktig synes jeg:) Gå til toppen av siden

caty

» VIP

Skrevet - 09/02/2003 :  11:39:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har starta utrolig mange ganger på LC+at jeg har vunnet 2 ganger rød hvit og blå,en rød, 2 blå,2 grønne, 3 lilla og hvite,5 gule + en diger gul fra oslo horse show ponni galopp,7 hvite, og en rød og gul fra oslo horse show, og en heste statu. og første gang jeg starta LB vant jeg, den 1/2 2003 feb vant jeg og det var den første gang jeg starta det men vi fikk gavepremie. jeg fikk en statu og en refleks vest,og et leietau. Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 09/02/2003 :  18:37:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Er egentlig ikke sikkert. Kan noen øvelser opp til LA i dressur, men kan nok ikke ri et helt program prikk fritt. I sprang er det høyeste jeg har hoppa 1.10m på en Kat. 1. ponni. Til vanlig hopper jeg 90cm med en Kat. 2. Men det varierer.

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 09/02/2003 :  20:24:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
ligger vel på lb/la i dressuren, men det er sprang jeg driver med. har hoppa opp til mb på trening og la på stevne.

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/02/2003 :  10:21:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg ligger vel på LC/LB nivå i dressur, og 110 sprang. Mens som anette sier, så vil jeg heller lære meg å mestre en bane på 110, en ett hinder på 125, dessuten blir det vanskelig for meg å "krype" opp i nivå, da hesten min ikke har kapasitet for stort mer, og jeg har heller ingen instruktør.. Men jeg er ikke interessert å ligge på så høyt nivå heller.. liker å ligge lavt i terrenget ;)

Gå til toppen av siden

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2003 :  17:03:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei,,,... lc/lb dressur og 70/80 sprang....
hilsen godtfred
Gå til toppen av siden

lm
» VIP

Skrevet - 22/02/2003 :  17:29:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rir MB i dressur konkurranser, men MA her hjemme i dressur.

I sprang hopper jeg 1.30m bane, men 1.50 enkelt hinder.

Gå til toppen av siden

Magette

Norway

Skrevet - 22/02/2003 :  21:32:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
Hei. Kan noen svare meg på hva LA, LB, LC, MA og MB betyr? Jeg er ikke helt med når det gjelder akuratt det=)

Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2003 :  21:37:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
Jeg har nettopp startet seriøst med sprang,og har derfor ikke kommet så langt enda.. Vi hopper rundt 1m på treningen min,men har hoppet 1.20/1.25 en gang på treningen også.. Har kun startet 0,80 til nå,men blir nok opp i mot 1m,kansje 1.10 mot slutten av året...
Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2003 :  10:57:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Brynja: LC=Lett C(Det nest letteste dressur programmet)
LB=Lett B(Dette er litt vanskligere en LC)
LA=Lett A(Dette er litt vanskligere en LB)
MB=Middels B(Middels klassene er vanskligere en Lett klassene. MB er den letteste i middelsklassene)
MA=Middels A(Den middelsklassen som er den vanskeligste!

Håper det står litt klarere for deg nå

Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2003 :  11:05:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
I sprang betyr L,M,V dette:
Det er forskjellige høyder fra kat.3-1 ponni,og hest,så nå tar jeg bare å skriver hest-høyden:
LD, 80 cm,LC 1m, LB,1.10 , LA,120 , MB,125/130,MA,140.. Vanskelig,Grand prix høyder er mellom 150-160...
I LD dressur,skal du bare skritte og trave,og får hesten til å bruke rideveiene godt,og ri volter.. Det er det letteste prog. LC,da skal du trave,gallopere i volter,gjøre holdt osv.. Er litt vansekligere enn LD.. LB,skal du trave,galloppere i volter,gjøre holdt,rygge og ta forpartsvendinger.. Ganske nøye på at hesten går på tøylen osv.. I LA,skal hesten gjøre d som i LB,og ta sjenkelvikninger og gå stabilt på tøylen.. Ikke sikker på M,V,men da begynner øvelser som Traver,versade,.. Er også Grand Prix dressur,og FEI!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.