hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hest i trafikken
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Hest i trafikken
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Marvin
» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2004 :  23:34:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde et aldri så lite uhell her i går. Kombinasjon av skvetten hest og uforsiktig sjåfør førte til en ufrivillig gallopptur med en enda mer ufrivillig og mindre elegant sliding stop på løsgus. Resultatet ble ganske dype skrubbsår på knær og koder, og hun må nok ha mye ekstrastell en stund fremover.

Sjåføren kjørte en vanlig personbil med stor henger som skranglet fælt, og han la ikke merke til det hele engang (selv om jeg red på siden av han 50-60m). Hadde han vært bare litt mer oppmerksom hadde antageligvis ikke situasjonen oppstått, og ihvertfall ikke hatt et så kjedelig utfall (som fort kunne endt mye værre).

Såvidt jeg vet er det straffbart å kjøre fra ulykker, selv om man vet om den eller ikke. Men bortsett fra det, hvem er det egentlig som ender opp med skyld i slike situasjoner? (spesielt om det hadde skjedd noe værre)

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 27/09/2004 :  23:37:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg leste en lov, eller et lovforslag et sted, om at det -alltid- er 'bilførerens' skyld når det skjer en ulykke med hest (og/eller andre dyr). Men ikke ta det for heelt god fisk. :-) Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 28/09/2004 :  23:02:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
var ute å red ved vei i dag, det var tre som sakket farten for oss.. (den ene hadde hestehenger...!) de fleste kjørte minst 15 over fartsgrensen.. et par ga på.. Synes det er teit å ikke ta hensyn til hester i veien! var ganske smal vei også..

Vennina mi var ganske heldig her om dagen.. Ho var ute å rei også kom det en bil som stoppet helt også veivet han ned vinduet og sa at "forresten det kommer en traktor bak meg" Ho ble kjempe glad for den hesten er faktisk ganske redd for traktorer, og ho fikk kommet seg unna og inn på en sti. Tenk om alle bilførere hadde vært sånn!!

"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen"
Redigert av - Ixnay den 28/09/2004 23:03:33 Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 29/09/2004 :  23:00:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Bilførere skal ta hensyn til ryttere og har plikt til å stoppe ved ulykker(hvis de er klar over at det har vært en ulykke da). Hvis ikke er det bare å skrive ned nummeret og anmelde for uforsvarlig kjøring, eller si fra selv! ;) Bilførere vet godt at hester skal man ta hensyn til og hvis de bare driter i det har de godt av bli skjelt ut litt.
Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 07/10/2004 :  21:14:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Her hvor jeg bor er det masse tungtrafikk i forbindelse med utbygging av en vindmøllepark(blæh!). Sjåførene kjører som svin altså..... De kjører svære dobbeltog med sementblandere i full fart på de smale veiene vi har her, og slakker aldri ned!! Hesten min som til vanlig er 100% trafikksikker blir temmelig nervøs når disse lastebilene kjører forbi..... Ikke akkurat koselig!!
Dessuten er Hjem-Is bilen fæl til å skru på "ringe" lyden sin når den kjører forbi ryttere!!!!!:( IKKE BRA!!!!!

Venninna mi var utsatt for en fæl hendelse i fjor. Hun var ute å red langs veien og en bil med henger kjørte forbi i full fart. Hesten hoppet ut i grøfta og rullet rundt men henne oppå(det gikk bra med begge to). Ulykken var fult synlig for bilføreren, men han stoppet ikke!! Det er for dårlig synes jeg. Det kunne gått riktig ille!

Black Baily <3 Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2004 :  21:42:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Fysj, folk har plikt til å stoppe ved ulykker, hit-and-run er alvorlig forbrytelse...

Ja, off, isbilene er helt grusomme. Også den norgesis-bilen som spiller Norge-Rundt sangen på fullt volum.. Skikkelig spetakkel, for alle, egentlig.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.08 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.