hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er du under 19 år og intr. i horsemanship/western?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Westernridning
 Er du under 19 år og intr. i horsemanship/western?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

xxxx

Skrevet - 05/10/2004 :  08:55:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
NQHA, (Norwegian Quarter Horse Ass.) arrangerer "bli kjent weekend" 23-24 Oktober!

Nqha har nettopp dannet en ungdomssatsnings-gruppe som skal jobbe med å rekruttere nye unge til den flotte sporten vår.

Det spiller ingen rolle hva slags hesterase du har, eller om du har hest eller ikke!

Målet er at ungdommene skal delta aktivt selv i gruppa og arrangere sosiale tilstelninger, 4H, Horsemanship Camps, treninger,stevnedeltagelse og dommerkurs!

I tilegg er det uttagninger til Youth World Cup annet hvert år!

For mer info, gå inn på www.nqha.net
(Automatisk intresse-skjema ligger også ute der, ta kontakt!)

Redigert av - xxxx den 05/10/2004 09:06:06

eligj

Skrevet - 05/10/2004 :  20:04:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hører ikke dette hjemme i annonseforumet? Jeg bare lurer..

Eller var det et spørsmål inni der som jeg ikke så? ;)
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 05/10/2004 :  21:31:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Neida, slapp helt av. Dette er ingen annonse men bla. info. om en weekend- samling hjemme hos ei i miljøet, og i den forbindelse håper vi at ungdommer også utenfor miljøet kanskje melder sin intresse.

Det er ikke noe firma eller brønnøysund-registrert foretak som står bak dette, bare en gruppe på 3 pers. som prøver å få aktivisert ungdommen vår litt...Ta det helt med ro.

Vanlig opplysning som alt annet på sida her....

Redigert av - xxxx den 05/10/2004 21:53:08 Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 06/10/2004 :  17:45:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skjønner tanken, og jeg håper at dere greier å nå ut til mange"youthryttere" med et slikt positivt initiativ, men hvis alle som arrangerer liknende ting begynner å legge inn debattinnlegg her, blir det mye unødvendig støy som ikke er *debatter*.

Hvis dere hadde tatt kontakt med redaksjonen på forhånd, kan det godt hende at dere hadde fått en artikkel på førstesida her på hestemarked, slik som en del arrangementer får. Men det kan vel hende at den sjansen er spolert nå.
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 06/10/2004 :  18:39:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvem har sagt at MIX debatt er kun til debattering??

Vi har også brukt forsiden til hestemarked mang en gang og kommer nok til å fortsette med det når det gjelder store ting som bla. stevner og utenlands-deltagelse. Men ellers takk for tipset, vi har god dialog med HM om videre planer.

Hestemarked.no har hjulpet oss mye med bla. å publisere forhåndsomtaler og referat, men det har vært i forbindelse med større aktiviteter som Internasjonale Lands-stevner,Hest 2004 og deltagelse i World Cup Youth 2004 i Australia.

"Problemet" var at i utgangspunktet vil de gjerne ha en artikkel og helst med et par bilder når det skal på forsiden, og det hadde vi ikke kapasitet til nå.
I tilegg er dette ingen "stor sak" , det er en uhøytidlig "Bli kjent weekend" privat hjemme hos ei i miljøet som tidligere nevnt....

Må si jeg er litt forundret eligj. over din plutselige reaksjon/engasjemang i denne lille "saken", er denne korte info,n virkelig så på kant med hva du mener et forum bør inneholde?
Hva da med alt det andre her inne, det er vel samme sak....

På hestemarked heter det heller ikke kun Debatt, men Debatt/forum.(Se forsiden)
Et forum med forskjellige emner behøver nødvendigvis ikke kun å inneholde debatter da.Og som kjent heter dette også MIX Debatt...

Det er flere her som bruker forumet bla. for å få hjelp, informasjon vedrørende sin gren/hesterase osv, aktiviteter som helgekurs/stevner/utstillinger osv.osv.
Mye faller innunder begrepet Mix debatt og jeg synes de fleste benytter seg flittig av det.

Det er en helt annen profil her enn feks. hos Debatt på hest.no.
De har valgt å dele temaene i 2, nemlig Debatt og Forum på hver sin nettside, her har vi MIX debatt/forum på en og samme...Så hva er problemet?
Synes du nå henger deg opp i bagateller, utenog også se forumet for hva det virkelig er.

Kan ikke si det brytes noen "gyllen regel" om bruk av MIX debatt på bakgrunn av dette.
Men siden du tydeligvis har et litt "anstrengt" forhold til akuratt dette her, synes jeg du skal henvende deg til redaksjonen å legge frem problemet ditt.

Gjør oppmerksom på at vi i påvente av en egen "tema-side" for western (som vi er blitt lovet av HM for en god stund siden), har vi til nå benyttet westernforumet i mellomtiden og er veldig takknemlige for det!
Vil derfor velge å tro at HM ville slettet det meste av innlegg på siden her for leeenge siden om de synes der er gjort overtramp i forhold til vilkår for bruk av forumet.
De er usedvanlig kjappe til å "rense opp" i forhold til visse andre lignende nettsider....

Har med dette nå sagt mitt om "saken", og du har faktisk fått en debatt ut av dette alikevel, så da er vel alt helt greit.

Redigert av - xxxx den 06/10/2004 19:48:22 Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 06/10/2004 :  22:22:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uffda, håper ikke jeg tråkket på noens tå her. Jeg tror vi bare har litt forskjellige oppfatninger om hva en annonse er. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 06/10/2004 :  22:46:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Som Robert nevnte i en annen debatt skal det nå utarbeides forumregler. Et av punktene i disse forumreglene vil være at annonser skal finne sted i vårt "salg & kjøp marked". Hestemarked har trossalt et gratis annonsesystem, og det skulle være unødvendig å annonsere også i et debattforum. For min del en litt PR om et kurs en annonse på lik linje med "hest ønskes på for", "hest selges", "jeg tilbyr ridetimer" eller "Pennybøker til salgs".

Jeg vil også tro at for lesernes del blir PR om kurs mer oppfattet som spam (uønsket post) fremfor informasjon. Ønsker jeg å kjøpe hest leter jeg ikke i et debattforum, og ønsker jeg å debattere ting velger jeg ikke å sette ut en annonse. Du vil i stor grad ikke rette deg mot de som ønsker denne informasjonen. Og et poeng vil jo være å møte målgruppen..

Forøvrig liker jeg å debattere på forumet her som en privatperson med mine meninger om ting. Nå vet alle likevel at jeg er med i redaksjonen, men siden meg som debattdeltager ønsker å være mest mulig privat pleier jeg heller ikke å trekke inn "Hestemarkedjobben" i det jeg debatterer. Men synes kanskje det var nødvendig nå. Det er vel ingen hemmelighet at jeg har en liten finger med i spillet når det gjelder debattforumet heller.

Jeg kommer til å ta del i å lage forumregler. Mye av grunnen til det er at jeg har mye kjennskap til dette forumet (uff.. Jeg er trossalt den som har postet flest innlegg..), jeg har vært her fra dag en, og jeg har også mye erfaring fra andre forum/diskusjonsforum/diskusjonsgrupper og derfor vet hvor lista generelt pleier å ligge. Annonser, massepostinger, personangrep etc er generelle ting som forbys de aller, aller fleste steder. At vi tar utgangspunkt i en generell policy med tanke på å lage forumreglene skal dere ikke se bort i fra. Dette innlegget er etter min mening en annonse.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 06/10/2004 :  23:15:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok, det er ikke noe kurs-tilbud innlegget dreide seg bare for å "oppklare" det da...

Bare fjern det om ønskelig.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 06/10/2004 :  23:20:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Vi skal ha forumreglene på plass først. Synes i utgangspunktet det lå på kanten til annonse, noe som var grunn til at jeg slettet alle uten om et av innleggene (hvor jeg lot det ligge igjen der jeg synes det passet best). Jeg vurderte faktisk alle. Med forumregler blir dette litt tydligere, så vi jpbber med å få noe som dekker det meste. Også som dekker tilfeller vi ennå ikke har vært plaget med, men som kan være problemer som dukker opp.

xxxx

Skrevet - 06/10/2004 :  23:49:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes sikkert den er mer i grenseland enn deg, he,he.
Karaktiserer den ikke som noen annonse i bladet eller websiden jeg er redaktør for ihvertfall, der ligger det innunder info...Men den er grei den Spoff..

Vet du forresten hvordan det går med Dag og utviklingen av det nye "gren-side prosjektet"? Skulle ringt han men det har liksom kokt vekk...
Vet ikke hvor mye som er "offisiellt" enda men det er vel kanskje best å ringe han uansett?
Har sagt vi kan være behjelplige med layout hvis ønskelig, eller andre ting som måtte dukke opp, men har ikke hørt noe enda...
Håper det blir noe av, ideen er virkelig god og vil kanskje "lette forumet noe"?

Redigert av - xxxx den 07/10/2004 00:05:10 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2004 :  00:27:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Nå som serverne er fikset vil det skje endel mer. På alle fronter forøvrig Du kan uannsett ta kontakt med Dag, da det er han som ordner med dette..

Men vil nok være en del nytt som dukker opp etterhvert. Endelig servere som fungerer..

xxxx

Skrevet - 07/10/2004 :  00:34:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det skal jammen gode servere til for å få tatt unna bare alt av bilder på vip,ene osv.

Våres hadde nok kræsja for lengst...

Redigert av - xxxx den 07/10/2004 00:35:12 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 07/10/2004 :  09:24:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg skjønner heller ikke det der med at folk får ha ubegrenset med bilder på VIPene. Ikke at jeg er for en betalingsside, men når man har 900+ bilder i VIPen begynner jeg nesten å vurdere om jeg støtter det, slik at hestemarked.no får råd til nye servere eller å drifte de nåværende på ordentlig vis :-) Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 07/10/2004 :  22:03:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forklaringen på at folk kan ha så mange bilder, er vel antagelig at diskplass ikke er så veldig dyrt. I alle fall ikke i forhold til servere som kan ta imot all den trafikken som er mot hestemarked i løpet av en dag. Vi gjette på at diskplass utgjør kun en brøkdel av maskinutgiftene til hestemarked uansett :) Gå til toppen av siden

samor

Norway

Skrevet - 08/10/2004 :  14:37:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesamor  Svar med kopi av melding
hei:)

vil bære si at d ser ut såm at den "annonsn" vart et diskusjonstema så da har den jo all rætt tell å vær hær i MIX debatn hehe kos dok videre me å diskuter

Mvh aleksander

Si Hei og vær glad

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2004 :  16:21:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg synes det er kjempebra at det blir mere klarhet i hva slags innlegg som hører hjemme på MIX. For det er jo et debattforum, og da er det jo kjekt å vite at det er spørsmål og debatt-temaer man kan forvente å lese om man klikker seg inn på et emne.

Annonser/informasjon hører etter min mening også hjemme på annonse-markedet, og private meldinger til andre hestemarked-medlemmer burde vel kanskje tas på mail/telefon og ikke legges inn på MIX?

Bra vi fikk en debatt på dette!

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.